در رویکرد های سنتی جذب و استخدام کارکنان جدید، در بهترین حالت، شایستگی های افراد در انطباق با شغل از نظر تجربه، مهارت و تحصیلات مورد بررسی قرار می گرفت و در نهایت منطبق ترین کاندید با این سه مقوله به استخدام سازمان در می آمد. آمارهای سازمانی نشان می دهد که تنها 40% استخدام ها به روش سنتی موفق بوده و سازمان ها را به اهداف خود رسانده است. این درصد پایین از موفقیت سازمان ها در جذب افراد منطبق و شایسته، موجب اتلاف زمان، اتلاف بودجه و تلف شدن فرصت های بی شمار خواهد شد و در نهایت موجب ضررهای هنگفت برای سازمان، اتلاف استعداد افراد و مشکلات روحی و روانی افراد غیرمنطبق با شغل مورد نظر می گردد.

از این روی اهمیت زیادی دارد تا سازمان ها از روش های نوین و موثر جذب و استخدام آگاهی داشته و خود را برای استفاده از این روش ها آماده نمایند. ابزار سازمانی کانون ارزیابی مهارتها و توانایی های منابع انسانی شرکت توسعه مدیریت و فناوری غزال یک راهکار نوین جذب، استخدام و توسعه سازمانی است که طبق آمارهای بدست آمده بیش از 90% موفقیت را در جذب افراد کاملا منطبق و شایسته برای سازمانها به ارمغان می آورد.

روش کانون ارزیابی منابع انسانی (کارکنان) غزال و هر آن چه باید درباره آن بدانیم

با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

مدت ها از زمانی که جذب و استخدام تنها با تکیه بر مدارک تحصیلی اتفاق می افتاد، گذشته است و امروزه مهارت محوری و رفتار محوری، معیارهای جایگزین درست برای استخدام افراد تلقی می شود. با در نظر گرفتن این واقعیت که تحصیلات دانشگاهی، تنها 20 درصد از تسلط افراد بر امور و توانایی حرفه ای افراد و انطباق با شغل مورد نظر را تشکیل می دهد، سازمان ها برای استخدام افراد منطبق و شایسته باید به دنبال 80 درصد باقی مانده که همان مهارت های تخصصی و رفتاری است، باشند.

بخشی مهمی از معیار انطباق افراد با شغل مورد نطر مهارت های تخصصی است، اما بخش بسیارمهم دیگری که 50% از انطباق افراد با شغل مورد نظر را تشکیل می دهد شامل شایستگی های شخصیتی، هدفمندی و مسئولیت پذیری، ارتباطی، مدیریتی، ادراکی و شناختی، اخلاقی، هوش منطقی و هوش هیجانی است که باید در افراد متقاضی استخدام بررسی و ردیابی گردد.

سیستم کانون ارزیابی منابع انسانی شرکت توسعه مدیریت و فناوری غزال

در حال حاضر روش کانون ارزیابی در مدیریت منابع انسانی بر مبنای شایستگی های تخصصی، مهارتی و رفتاری، قوی ترین ابزار جذب و استخدام به شمار می آید. این ابزار به ما کمک می کند تا منطبق ترین فرد را برای شغل مورد نظر استخدام کنیم. بخشی از ابزار کانون ارزیابی غزال، یک سامانه نرم افزاری است که متقاضیان استخدام سازمان باید در این سامانه مورد سنجش  و ارزیابی قرار بگیرند و بخشی دیگر شامل تسلط افراد درگیر در پروسه جذب و استخدام است که باید به مهارت خوانش و تجزیه و تحلیل گزارشات خروجی این سامانه مسلط گردند. در واقع تنها به این طریق است که سازمان ها می توانند در هر زمان و مستقل از مشاوران منابع انسانی، به صورت اصولی و با درصد موفقیت بسیار بالا فرآیند جذب و استخدام خود را انجام داده و از منافع بیشمار آن بهره مند گردند.

روش کانون ارزیابی منابع انسانی (کارکنان) غزال و هر آن چه باید درباره آن بدانیم

شرکت توسعه مدیریت و فناوری غزال، بر اساس سامانه ای که حاصل کار 18 سال تحقیق و پژوهش بر روی 300 هزار نفر نیروی کار شاغل در مشاغل گوناگون (1500 شغل متفاوت) است، سیستم و ابزاری را به سازمان های می دهد که قادر خواهند بود فرآیند جذب و استخدام و همین طور فرآیند توسعه یا جابجایی کارکنان خود را با کیفیت بینظیر انجام دهند.

در سامانه کانون ارزیابی کارکنان غزال، سعی شده شایستگی های شغلی، حرفه ای و رفتاری که در فضای کسب و کار مطرح است (منطبق با فضای کسب و کار ایران)، به عنوان فاکتورهای تعیین کننده، مورد استفاده قرار بگیرند. این شایستگی ها شامل شایستگی های شخصیتی، هدفمندی و مسئولیت پذیری، ارتباطی، مدیریتی، ادراکی و شناختی، اخلاقی، هوش منطقی و هوش هیجانی می باشد. کاری که در این سامانه انجام می شود، به نوعی تشخیص 90 درصد قابلیت های مبتنی بر استعدادها و مهارت های افراد است که به سازمان اطمینان می دهد که بهترین فرد را انتخاب کرده است.

روش کانون ارزیابی منابع انسانی (کارکنان) غزال و هر آن چه باید درباره آن بدانیم

کلام آخر

ابزار کانون ارزیابی کارکنان غزال درحال حاضر منطبق بر بهترین و پیشرفته ترین شیوه ارزیابی منابع انسانی در دنیا است. این ابزار توسط سازمان ها و شرکتها می تواند به منظور جذب و استخدام اولیه، ارزیابی کارکنان در مراحل بعدی، جا به جایی های لازم در سازمان و توانمندسازی و توسعه کارکنان به شکل بسیار موثری، مورد استفاده قرار گیرد.

آیا شما تا کنون از این ابزار استفاده کرده اید؟ پیشنهاد می کنیم اگر درگیر پروسه جذب و استخدام یا توانمندسازی کارکنان خود هستید از این ابزار کارا استفاده کنید یا آن را به سازمان هایی که درگیر این پروسه هستند معرفی نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس