کد خبر 1235859
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۴/۱|هشدار وزش باد شدید در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وزش باد شدید در برخی استان‌ها از بارش‌های پراکنده و رعدوبرق در برخی استان‌ها طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده جو پایدار و آسمانی صاف برای اکثر مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

در  این مدت برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی از این مناطق باعث وقوع پدیده گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در استان‌های خوزستان و ایلام احتمال وقوع پدیده گردوخاک وجود دارد. طی این مدت در ارتفاعات واقع در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل جریانات گرم و مرطوب جنوبی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق دور از انتظار نیست.

همچنین شرق دریای عمان تا پایان هفته مواج و متلاطم خواهد بود.

 در زمان حاضر دمای هوای تهران ۳۱ درجه بالای صفر است که بیشینه دما به ۳۵ درجه افزایش خواهد یافت. سرعت وزش باد جنوب در پایتخت امروز ۱۳ تا ۲۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    سلام. امسال هم تابستون باد زیاد میاد، طبق گفته ادمهای قدیم هر وقت تابستون زیاد باد بیاد، زمستان پر بارشی داریم و باران زیاد میاد، انشاا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس