کد خبر 1235319
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
ماموریت قالیباف به دو کمیسیون مجلس پیرو اختلال در جریان رای‌گیری انتخابات

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده محلات پیرو اختلال در رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری گفت: در روز انتخابات در دو نوبت دو اشکال جدی پیدا شد.

به گزارش مشرق،حجت الاسلام علیرضا سلیمی طی اخطاری با استناد به اصل ۱۳۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان برگزاری انتخابات اختلالاتی ایجاد شد لذا از رئیس مجلس می‌خواهیم موضوع اخلال در انتخابات بررسی شود.

وی تاکید کرد: باید مشخص شود که منشا این اخلال چه بوده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: روز جمعه در جریان برگزاری انتخابات در برخی شعب تعرفه به صندوق‌ها دیر رسید و یا حوزه های رای گیری دیر باز شد.

سلیمی تصریح کرد: ریاست مجلس با توجه به رفتار غیر قابل دفاع و اخلال در روند برگزاری انتخابات، دستور دهد کمیسیون‌های ذیربط این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: پیش بینی ما این است که اگر دولت در روند برگزاری انتخابات اخلال نکرده بود، بین ۵ تا ۱۰ درصد میزان مشارکت افزایش می‌یافت. باید مشخص شود این اخلال به دلیل تقصیر، قصور و یا سهو بوده است.

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان داشت: این نکته‌ای که آقای سلیمی مطرح کردند درست است؛ آن روز در دو نوبت دو اشکال جدی پیدا شد و مردم عزیز مقداری پیرو رای‌گیری منتظر شدند؛ انشالله کمیسیون اصل نود و کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس این موضوع را رسیدگی و گزارشی تهیه کنند تا پیگیری شود.

همچنین پیش‌تر و در همین جلسه سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران گفت: باید کارشکنی مجریان انتخابات در جریان اخذ رأی در ساعات ابتدایی برگزاری فرآیند انتخابات مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس