مدیر اجرایی پروژه واکسن "کووایران برکت" با بیان این‌که تزریق دوز اول واکسن کوو ایران برکت به ۲۰ هزار داوطلب فاز سوم انجام شده، گفت: در طول مطالعه حدود ۲۸ بار با هر داوطلب تماس گرفته خواهد شد.

به گزارش مشرق، سید رضا مظهری با بیان اینکه فاز سوم مطالعه بالینی واکسن "کوو ایران برکت" رو به اتمام است، اظهار داشت: تمام ۲۰ هزار نفر داوطلب، اولین دوز واکسن برکت را در فاز مطالعاتی دریافت کرده‌اند. همچنین برای نیمی از شرکت‌کنندگان در مطالعه نیز تزریق نوبت دوم انجام گرفته است. البته لازم به توضیح است که پیگیری وضعیت داوطلبان تا یکسال ادامه خواهد داشت.

 مطالعه بالینی در ۶ شهر کشور اجرا شد

وی با بیان اینکه این مطالعه بالینی در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، کرج، اصفهان و بوشهر انجام شده است، افزود: گروهی متشکل از پزشکان و پیراپزشکان در تهران و شهرستان‌ها برای مدیریت، هماهنگی و ارزیابی افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند در سامانه ۴۰۳۰ در حال فعالیت هستند که مستمراً وضعیت داوطلبان را پیگیری می‌کنند.

کوو ایران برکت مجوز مصرف اضطراری را دریافت کرده است

مظهری با تأکید بر این که واکسن "کوو ایران برکت" مجوز مصرف اضطراری را دریافت کرده است، تصریح کرد: در طول مطالعه ۱۵ مرکز برای تزریق واکسن برکت به داوطلبان در مشهد و شیراز و اصفهان، یک مرکز جامع در بوشهر و یک مرکز با ۸ لاین در کرج و ۵ مرکز هریک با ۶ لاین در تهران برای ارزیابی پزشکی، آزمایش و تزریق واکسن به داوطلبان داشته‌ایم.

واکسن برکت از نظر نوع عوارض در سطح استانداردهای علمی است

مدیر اجرایی پروژه واکسن "کووایران برکت"خاطرنشان کرد: در طول مطالعه حدود ۲۸ بار با هر داوطلب تماس گرفته خواهد شد و پیگیری داوطلبان تا یکسال ادامه پیدا می‌کند و اگر فردی پس از تزریق واکسن کرونا نیازمند ارجاع به مرکز درمانی باشد تمام هماهنگی‌ها برای انتقال او انجام می‌شود، البته نتایج حاصل از انجام مطالعه تا این زمان نشان داده است که تزریق واکسن کوو ایران برکت از نظر ایمنی زایی و نوع و شدت عوارض در سطح قابل قبول و استانداردهای علمی است.

پایان داوطلب گیری در تمام شهرها

وی در پایان متذکر شد: داوطلب گیری در تمام شهرها به پایان رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    وزارت بهداشت چرا واکسیناسیون دانشجویان را به بازنشستگان ترجیح داده است؟ آیا اشتباه شده است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس