مهر

جبهه اصلاحات انصراف مهرعلیزاده از انتخابات را به نام همتی تمام کرد؛ این سناریوسازی یادآور انصراف اجباری عارف در انتخابات سال ۹۲ است.

سرویس سیاست مشرق- یک بیانیه چندخطی در نیمه‌های شب پایان ماجرای انتخاباتی مهرعلیزاده در انتخابات است؛ نامزد جبهه اصلاح‌طلبان باوجودآنکه قرار بود پا پس نکشد؛ در نامه‌ای چندخطی و در کاغذی غیررسمی به وزیر کشور از ادامه انتخابات انصراف داد.

نامه منتشرشده از سوی استاندار سابق روحانی آن‌قدر باعجله به نگارش درآمده که حتی رنگ و بویی از یک پیام رسمی نیز در آن وجود نداشته و گویی عجولانه و البته با دلخوری فراوان به نگارش درآمده است. نکته قابل‌تأمل آنکه پس از ارسال این نامه به وزارت کشور؛ نه مهر علیزاده و نه هیچ‌کدام از نزدیکان یا مسئولان ستادش پاسخی به دلایل انصراف نداده و حتی اعلام نکردند مهرعلیزاده به سود چه کسی صحنه رقابت را ترک کرده است.

 اما ماجرا از جایی جالب می‌شود که چندساعتی پس از رسانه‌ای شدن نامه انصراف، جبهه اصلاحات دست‌به‌کار شده و به مصادره این نامه پرداخت؛ در ابتدا بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز به صحنه آمده و با تقدیر از مهرعلیزاده، اقدام او را نشانه‌ای از هم‌گرایی نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات قلمداد می‌کند، عضو سابق حزب منحله سازمان مجاهدین انقلاب با زیرکی خاص و در اقدامی عجیب نامه انصراف مهرعلیزاده را مصادره به مطلوب کرده و آن را اجماع در جهت همتی جا می‌زند.

نبوی در اطلاعیه‌ای می‌نویسد: «این‌جانب، بعد از انصراف مسئولیت شناسانه ایشان از نامزدی، به برادر گرامی جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی رأی خواهم داد، چراکه در اعتراض به صحنه‌آرایی خطرناکی که برای جمهوریت و ایران مخاطره آفرین است و برای بازماندن دریچه‌های تنفس جامعه، رأی دادن فرصت‌سازانه را مؤثرتر از قهر کم‌تاثیر می‌دانم».

مهرعلیزاده در روزهای داغ انتخابات روز به روز رادیکال تر شد؛ اما نهاد اجماع ساز حتی حاضر نشد یک جلسه ساده نیز با او بگذارد. اما نبوی به‌گونه‌ای صحنه‌آرایی می‌کند که انگار قرار بوده جبهه اصلاحات به مهرعلیزاده رأی بدهد؛ اما حالا با یک ازخودگذشتگی از جانب این چهره اصلاح‌طلب، چریک پیر مجبور شده است تن به همتی بدهد!

این اقدام غیراخلاقی نشانه‌ای از بندبازی یک باند باز حرفه‌ای است که در ابتدا با فشار از بالا و تحقیر میزان رأی مهرعلیزاده او را به گوشه رینگ برده و پس از فشار برای انصراف او را تا سر حد یک قهرمان بزرگ‌نمایی می‌کند.

خاتمی لیدر اصلاحات پس از هموارسازی زمین از سوی رئیس ناسا با تکرار همان محتوای نامه نبوی، اقدام مهرعلیزاده را مسئولانه و فداکاری می‌خواند.

اصلاح‌طلبان نیز در شبکه‌های اجتماعی به تأسی از «مهندسان انتخاباتی» انصراف مهرعلیزاده را به سود همتی سوءبرداشت می‌کنند.

به نظر می‌رسد انصراف مهرعلیزاده از انتخابات چند ملاحظه جدی داشته که لازم است ستاد انتخاباتی این نامزد اصلاح‌طلب به آن‌ها پاسخ دهد:

۱- مهرعلیزاده در طول مناظره‌های انتخاباتی بارها نامزدهای رقیب را با کلماتی چون نامزد پوششی مورد عتاب و خطاب قرار می‌داد؛ بهتر است ایشان پاسخ دهد که آیا مهرعلیزاده نامزد پوششی همتی است، یا آن‌که دلایل دیگری برای این انصراف وجود دارد.

۲-آیا انصراف شبانه مهرعلیزاده در نامه‌ای بدون سربرگ رسمی با فشار جبهه اصلاحات با دلایلی چون نتایج نظرسنجی حزب کارگزاران با همکاری بهزاد نبوی صورت گرفته است؟ لازم است ستاد مهرعلیزاده نتایج نظرسنجی‌های درونی را منتشر کند، تا مشخص شود این نامزد اصلاح‌طلب به دلیل ناامیدی از پیروزی از صحنه بیرون رفته یا آن‌که تهدید بیرونی محفل افراطی‌ها او را به این نتیجه اجباری سوق داده است.

۳- درحالی‌که مهرعلیزاده پس از انصراف از انتخابات از هیچ‌کدام از نامزدهای انتخاباتی حمایت نکرده، جبهه اصلاحات به سخنگوی او تبدیل‌شده و سخنانی را با اسم و خط او منتشر می‌کند؛ آنچه عیان شده آن است که معاون سابق دولت اصلاحات به سود همتی کنار نرفته، اما برخی می‌خواهند حرف دردهان او گذاشته و او را در موضع عمل انجام‌شده قرار دهند.

آقای مهرعلیزاده و ستاد او که در طول انتخابات زحمات و هزینه‌های مالی بسیاری متحمل شده‌اند؛ جایز است پس از انتشار نامه انصراف سرنوشت محمدرضا عارف را به یاد آورده و راهی را بروند که بعدها پشیمان نشوند.

در انتخابات سال ۹۲ جبهه اصلاحات با انجام نظرسنجی عارف را مجبور کرد به سود روحانی کنار برود، در آن روزها باوجودآنکه عارف در بیانیه‌اش انصرافش هیچ نامی از حسن روحانی نیاورده بود؛ اصلاح‌طلبان با تفسیر به رأی اعلام کردند که معاون خاتمی به سود شاگرد هاشمی از صحنه انتخابات کنار رفته است.

بعدها عارف در گفتگویی اعلام کرد که نمی‌خواسته از انتخابات بیرون برود و او را با نظر سازی مجبور به انصراف کرده‌اند. مدتی پس‌ازاین افشاگری خاتمی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را منحل و عارف را از جبهه اصلاحات بیرون کرد.

حالا مهرعلیزاده در برابر اجرای این سناریو تکراری دو راه‌حل دارد، یا آنکه به این قهرمان سازی‌های چند شبه دل خوش شده و در اولین فرصت با تسویه‌حساب‌های شبانه و ترورهای شخصیتی افراطی‌های جبهه اصلاحات به‌صورت کامل حذف شود؛ یا آن‌که با عبرت گرفتن ازآنچه بر عارف رفته است؛ بازی شبانه محفل پدرخوانده را بر هم بزند؛ این بازی در این مقطع تمام نمی‌شود!

چرا مهر علیزاده انصراف داد؛ اما به سود همتی کنار نرفت؟

چرا مهر علیزاده انصراف داد؛ اما به سود همتی کنار نرفت؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    94 22
    ایا مردم ایران دوباره فریب جریان تزویر نیرنگ اصلاحات را خواهد خورد یعنی باید ۴ یا هشت سال دیگر شاهد دولت سوم حسن روحانی باشیم ؟؟
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      31 3
      مطمئن باش که همتی که با روحانی و جهانگیری همدست شدند و دلار ۵هزار تومانی رو به ۳۳هزار تومان رساندند و همچنین اختلاس هزاران میلیاردی که از بورس کردند و کلاه سر حدود ۶۰ میلیون نفر سهامدار بورسی گذاشتند و سرمایه آنها رو پودر کردند ، هرگز رای نخواهد آورد. هر انسان عاقلی مگه چند بار از یه سوراخ گزیده خواهد شد؟!!!! همتی =روحانی همتی=جهانگیری همتی=نوبحت همتی یعنی افزایش مجدد دلار و افزایش تورم و بیکاری و سقوط آزاد بورس و هزاران بدبختی دیگه.
    • مهدی IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 0
      من موندم چطور ۲ ، ۳ میلیون آدم رای همتی دادند!
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    71 10
    اشگال نداره فوقش هزارتا به رای همتی افزوده شد
    • دانشمند IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      2 2
      درخواست ۲۱۰ نماینده منتخب مردم از نامزدهای جریان انقلاب برای انصراف به‌نفع "رئیسی" . انصراف به نفع رئیسی احترام به مردم و دموکراسی است . در نظر سنجی های #ایسپا و #ایران_پل و #دانشگاه_مریلند رئیسی با فاصله زیاد اوله . هفته نامه نیوزویک نیویورک_ آمریکا از احتمال بالای پیروزی رئیسی سخن گفته . برای دیدن نظر سنجی های انتخابات ۱۴۰۰ می توانید به ویکیپیدیای نظر سنجی های انتخابات ۱۴۰۰ مراجعه کنین‌‌... .
  • عدالله IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    33 9
    این فرقه گرایان خود پندار متکی به وهابیت باید خود از سر غیض وبغضی که نسبت به جمهوری اسلامی دارند باید یک جوری نشان وانچه در درون دارند نمایان سازند سوگند خورده هایی که به سوگند نه اعتقاد داشتند ونه پایبند بودند
  • سید IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    56 8
    به لطف خداوند در آستانه پایان سلطه و عمر اصلاح طلبان تهوع آور بر ارکان قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و با پایان دولت شیخ حسن این فرقه منحرف و التقاطی و منافق هم پایانش رقم خواهد خورد و این ترفندها نمی تواند برایش نجات آفرین باشد!
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      18 40
      شما همون طرفداران محمود احمدی‌نژاد هستین که الان میگین، محمود احمدی نژاد؟؟؟؟نمی‌شناسیمش
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      9 4
      من نمیدونم این اصلاح طلب ها این وقاحت وپر رویی رو از کی ارث بردن
    • یوسف ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      1 0
      بله زمانی طرفدار محمود بودیم که انقلابی عمل میکرد و در خط ولایت بود!! ولی وقتی ازین مسیر فاصله گرفت و مقابل این دو قرار گرفت، راهمون رو ازش جدا کردیم!؟ برخلاف شماها که بخاطر تعصبات جاهلیتون رو حزب و فرد خاص! حاضرید تا پای نابودی این نظام هم برید!!؟؟ فتنه88 رو هرگز فراموش نخواهیم کرد
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    50 8
    مگه رای داشت که به نفع جناب اقای روکش روحانی کنار بره؟
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    38 4
    ایشون که فقط توی مناظره قصه شب می گفت تازه اونم از روی کاغذ می خوند! :) بچه ها هم که حق رای ندارن کی میخواست بهش رای بده؟
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    16 13
    کلا باید قانونی وضع شود که انصراف کاندیدا ها راممنوع کند معنی ندارد کسی بیاید وقت مردم را بگیرد بعد هم انصراف دهد
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      7 1
      الان خبر آمد جناب جلیلی هم انصراف دادن
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    30 2
    حتی اگه آمریکا به طرفداری از سرمایه های داخلیش ،تمام تحریم ها را لغو کند و تمام دارایی های بلوکه شده را آزاد کند ، من به شخصه به غربزده ها و سرمایه های صهیونیستی رای نخواهم داد ، چه برسد به اینکه با انصراف علیزاده به مهره ی .... رای دهم.
  • دبیر تاریخ،برادر شهید ،رزمنده IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    16 1
    با تفرقه،،بار به مقصد نمی رسد،،،همه برای حفظ وطن یکپارچه شویم،،،
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    13 0
    جلیلی انصراف داد
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    6 33
    درود بر اصلاح طلبان ، درود بر خاتمی ، درود بر دکتر همتی ، همه باهم و ملت با دکتر همتی
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      22 1
      ننگ بر خائن ننگ بر فتنه ننگ بر دزد ننگ بر ژن خوب ننگ بر بی شرف ننگ بر ربا خوار
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      5 0
      یاد لجاجت احمقانه و سرنوشت غمبار اعضای سازمان منافقین خلق افتادم که هی میگفتن درود بر رجوی ،درود بر مریم درود بر این درود براون و الانم که مشتی پیرمرد و پیرزن شدن دست بردار نیستن تبدیل شدن به عمله و دستمال چرک آل سعود و اسرائیل .... خخخخ
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      6 0
      متاسفم و ننگ بر لجاجت و تعصبات کور همتی که در دو و سال و نیم نرخ تورم را در ۶۳ سال اخیر رکورد زد همین همتی رو میگید یا کس دیگری؟! همین همتی که نرخ ارز در زمان وی از ۸ به ۳۰هزار تومان رسید.. همین همتی که دست اندر کار و مشاور و راهنمای بزرگترین پولشوی اخیر را ، که این راهنما سمت قابل توجه در بانک مرکزی داشت بعد از فاش شدن پولشویی رفیش پست وی را در بانک مرکزی عوض کرد !! همین همتی که سال ۹۸ فتف را بی تاثیر در ایران و اقتصاد ایران می دانست و سال ۱۴۰۰ ان را منجی معرفی می کند! همین همتی که علیرغم وظیفه بانک مرکزی مبنی بر انتشار آمارهایی همچون نرخ تورم ، ایشان از انتشار خودداری کرده و ب نوعی سانسورچی روحانی شد! اگاهانه صحبت کنیم و با دلیل و منطق نه کورکورانه و متعصبانه!
  • روح الله IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    6 0
    جواب ابلهان خاموشی است
  • محمد بوشهر IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    9 1
    بنده خدا میترسه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    5 5
    کی گفته به نفع همتی کنار نرفت. اولا" که به نفع همتی انصراف داد و کنار رفت .ثانیا" چون خودش میدونست که رای نمیاره کشید کنار. همتی بازنده ی انتخابات خواهد بود .این خط و این نشون.
    • امیر IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      6 9
      به فضل الهی همتی امسال رای نمی آورد رائ ما رییسی
  • حسن IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    17 11
    ای آدم ازاول برای زدن وخراب کردن رییسی آمده بودوازاتاق فکر اصلاح طلبان فرمان حمله به نیروهای انقلابی ودلسوز میگرفت.مرگ بر آدم دروغگو/
  • اصغر IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    12 26
    اگر همتی رای نیاورد اوضاع اقتصادی بدتر خواهد شد
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      7 1
      بسه دیگه بسه. ببند... فقط مونده بوده بود بنزین ۵ تومنی
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      2 1
      اگه رای بیاره چی؟ تصور کنید پراید قیمتش هشت برابر فعلی بشه یعنی بشه یک میلیارد و دویست میلیون تومان!!! قیمت ارز هشت برابر یعنی ۲۰۰ هزار تومان !!! قیمت گوشت هشت برابر یعنی نه صدوشصت هزار تومان !!! قیمت طلا گرمی هشت میلیون و هشتصد تومن !!!! یعنی وای وای وای
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      3 2
      یاد یکی افتادم که می گفت اگه رئیسی بیاد دلار میشه ۵ تومن!
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      وضع بدتر میشه ، خب بشه آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    6 8
    اتفاقاً به کوری چشم بعضیا ! به نفع همتی انصراف داد.
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      3 4
      به کوری چشم کیا؟ خوبه تجمع هواداراش تو تبریزو دیدیم که سی چهل نفر بیشتر نبودن،نیس حالا خیلی رای داشت؟انشا خوان(عارف دوم) برای روکشی هم که بره کنار فقط از تخریب خودش جلوگیری کرده
    • صنم IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      5 2
      بیشتر به نظر میاد به نفع آرا باطله انصراف داده باشن :)))
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    حسن فریدن و حامیانش بعد از برکناری میرود تشخیص مصلحت یا انگلیس یا امنیت ملی؟ ... 8سال قبل مردم با اشتیاق توسط رشیدپور و هنرمندان و ورزشکاران و اصلاحطلبها تبلیغ میشد
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 1
    احمقی که نمی داند مسکن مهرو یارانه شاخصهای فوق العاده اقتصادی است وتوسط باهوشی طرح شده .لطفا نظر الکی ندهدهمین احمقها۸ سال است ایران را به سختی انداختند
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 1
    مهرعلیزاده حفظ آبرو کرده، چون اگر می ماند اولا رای نداشت. و به فرض محال اگر رای هم می آورد توان و تخصص اداره مملکت را نداشت. بنظر از اول هم نبایستی ثبت نام می کرد.
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 2
    آقای مهر علیزاده چون بیش از یک رای نداشته. دلش به حال زن و بچه هايش سوخته، چون بعد از رای گیری متوجه می شد آنها هم به او رای نداده اند و با کمربند همه را لت و پار می کرد.
  • ابوالفضل IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 4
    اتفاقا اعلام کرد و به سود همتی کنار رفت یا ندیدی یا نخواستی ببینی دروغگو
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    3 1
    فکر کنم اونهایی که میگن درود بر همتی تو ایران نبودن و این وضعیت رو نچشیدن تا از آسمان فرود اومدن و میگن به به همتی چه ادم کار بلدیه بسه دیگه سر خودتون رو کلاه نگذاریم همتی کیلویی چنده؟
  • DE ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    نظام شانس آورد که بچه های زیر ۱۰ سال حق رای ندارن وگرنه همه شون به مهرعلیزاده رای میدادند. هم قصه گوی خوبیه هم تنبلی نکرده انشاء ش رو قبلا نوشته آورده داره از روش میخونه .فقط کاش مشق هاشو معلم خط میزد همتی ور نداره بگه من نوشتم مشقهای منه.
  • امید GB ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    مردم شریف ایران باید ما بر اساس بررسی و انتخاب درست اقدام کنیم. انتخاب اصلح در این دوره و زمان رئییسی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس