کد خبر 1232488
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
دلایل «نوسان»تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها/شکست‌ها شیرین می‌شوند؟

تیم ملی والیبال ایران که از فرصت حضور در لیگ ملت‌ها در جهت آماده‌سازی برای حضور در المپیک استفاده می‌کند، شکست‌هایی را متحمل شده که دلایل مختلفی در آن دخیل بوده‌اند.

به گزارش مشرق، بازی‌های المپیک، مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی، لیگ ملت‌ها به ترتیب معتبرترین تورنمنت‌های دنیای والیبال هستند. اولویت نخست تیم‌های قدرتمند جهانِ والیبال ابتدا بازی‌های المپیک و سپس قهرمانی جهان است. هر دو رویداد هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و کشورهای صاحب نام دنیای والیبال تمام برنامه ریزی و سرمایه گذاری خود را چهار ساله برنامه ریزی می‌کنند.

لیگ ملت‌ها در اولویت آخر

رقابت‌های لیگ ملت‌ها نیز همان مسابقات لیگ جهانی است که از سال ۲۰۱۸ با فرمت جدید برگزار شد. رقابتی فشرده و فرسایشی که در واقع میدانی برای دیدارهای تدارکاتی خوب است. تیم ملی والیبال ایران پیش از آغاز مسابقات لیگ ملت‌ها در جایگاه هشتم رنکینگ جهانی قرار داشت و در حال حاضر نیز رنکینگ به روزرسانی می‌شود و در پایان مسابقات می‌توان به ‏آن‬ رجوع کرد.

غفلت فدراسیون نشینان

در واقع لیگ ملت‌ها محلی برای آماده سازی بازیکنان و تیم‌ها به ویژه تیم ملی والیبال ایران است. در دو سال گذشته تیم ملی به حال خود رها شد و حتی پس از فسخ قرارداد با ایگور کولاکوویچ تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نبود. در روزهایی که رقیبان در حال برگزاری دیدارهای تدارکاتی بودند هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نبود. علی رغم فشارهای رسانه‌ای و نقد کارشناسان مبنی بر اهمیت در پیش بودن المپیک اما فدراسیون نشینان در کمال خونسردی روزها را از دست دادند تا تیم ملی در آستانه دو ماه به لیگ ملت‌ها تکلیف سرمربی خود را بداند.

تفکرات «الکنو» برای حضور در المپیک

ولادیمیر الکنو سرمربی نام آشنای والیبال که طلا و برنز المپیک را در کارنامه دارد با هدف حضور در چهارمین المپیک متوالی هدایت تیم ملی را پذیرفت. برخلاف ادعای رئیس فدراسیون که مدعی شد الکنو قول کسب سکوی المپیک داده است اما او ادعای داورزنی را رد کرد و گفت قول کسب سکو کار افراد شارلاتان است!

الکنو در نخستین نشست خبری در ایران، اعلام کرد: یکی از نقاط قوت ایران سرعت بازیکنان است. ضعف تیم ملی هم فیزیک بازیکنان است که نه لهستان هستیم نه روسیه و نه حتی آمریکا. با این حال این شانس را داریم که در روز مسابقه شرایط مطلوبی داشته باشیم و با بهترین کیفیت وارد زمین شویم. در برابر سرویس‌های قدرتمند بازیکنان برخی تیم‌ها هم ضعف داریم که باید این ضعف را هم برطرف کنیم. در دریافت‌ها مشکل داریم که این هم یکی از ضعف‌های بزرگ تیم ملی ایران است. باید بتوانیم این ضعف را هم برطرف کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد حضور با ترکیب جوان و با تجربه در لیگ ملت‌ها گفت: خوشحالم که فدراسیون تصمیم گرفت که بازی‌های المپیک برای ما هدف نهایی باشد و از لیگ ملت‌ها به عنوان رویداد آماده سازی کنیم. در لیگ ملت‌ها این فرصت را به جوانان خواهیم داد تا حضور در بازی‌های بزرگ را تجربه کنند. امیدوارم با این روند بتوانیم بازیکنان بزرگی در آینده به جامعه والیبال ایران معرفی کنیم.

دلایل «نوسان»تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها/شکست‌ها شیرین می‌شوند؟

ترکیب مد نظر سرمربی تحت فشار

الکنو تا پیش از بازی با آلمان ترکیب‌های متفاوتی را راهی زمین کرد و پس از آن اصرار بر حضور برخی بازیکنان صدای منتقدان و مردم را در آورد. ظاهراً الکنو به ترکیب اصلی خود رسیده است و در صدد است تا بازیکنان مورد نظر برای حضور در المپیک را در شرایط سخت محک زند چرا که هر بازی و هر ست در المپیک جدال با مرگ است و بازیکنان باید از نظر روحی، جسمی و روانی در بالاترین سطح خود باشند تا تیم نتیجه کسب کند. المپیک دیگر محلی برای آزمون و خطا نیست و سرمربی تیم ملی طبق صحبت‌هایش در نشست خبری تمام سعی را خواهد کرد تا تیم ملی والیبال ایران در المپیک به آرمان تعریف شده دست یابد.

بیشتر بخوانید:

باختن به قعرنشین، والیبال ایران را زیر سؤال می‌برد

ترکش‌های ناشی از عدم برنامه ریزی بر پیکره تیم ملی

اما در میانِ تلاشِ سرمربی تیم ملی و بازیکنان، برخی تاب شکست‌ها را ندارند. در حالی که تیم ملی والیبال عدم برنامه ریزی مدون و طولانی مدت را می خورد ملی پوشان با تجربه و جوان زیر بار فشار در حال آماده سازی برای رویداد مهم المپیک هستند.

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل استرالیا تنها نتیجه عجیب روز دهم مسابقات لیگ ملت‌ها نبود. تیم ملی هلند که در زمان نگارش این گزارش با ۱۶۷ امتیاز در جایگاه ۱۸ جهان قرار دارد با نتیجه ۳ بر ۲ تیم قدرتمند فرانسه را شکست داد. فرانسه ای که با ۳۰۱ امتیاز در رده پنجم جهان قرار دارد.

تیم ملی ایران در دو سال گذشته بدون برگزاری حتی یک دیدار تدارکاتی گام در لیگ ملت‌ها گذاشته است و انتظارات بالا از تیم فشار روانی زیادی به وجود آورده است. استرالیا چیزی برای از دست دادن نداشت و راحت تر مقابل ایران بازی کرد.

خطرات ناشی از بهم ریختگی تیم ملی

مرتضی شیاری، مربی تیم ملی والیبال آمریکا پیش از آغاز مسابقات تاکید کرد انتظارات بالا ممکن است حواشی برای والیبال ایران به وجود اورد و گفت: حساس‌ترین سال والیبال ایران است، الکنو مربی شناخته شده و بزرگی در دنیای والیبال است امار بارها گفته‌ام با توجه به مدت زمان کوتاهی که در اختیار الکنو بود، او نمی‌تواند چیز خاصی به بازیکنان ایران ارائه دهد به ویژه بازیکنان باتجربه که پکیج کامل اطلاعات والیبال هستند و آن چیزی که لازم است آموخته‌اند؛ تنها کمک الکنو به والیبال ایران، مدیریت و برنامه‌ریزی خواهد بود که بتواند به والیبال ایران کمک کند. همچنین از نظر دیسیپلین البته ممکن است دیسیپلین روی تیم ایران به صورت معکوس جواب دهد و اگر شرایط به خوبی پیش نرود، همین موضوع باعث بهم‌ریختگی تیم ملی خواهد شد و مشکلات زیادی در تیم ایجاد خواهد کرد.

فدراسیون والیبال توقعات را بالا برد

مرتضی شیاری، مربی تیم ملی والیبال آمریکا با ابراز امیدواری برای تیم ملی والیبال ایران گفت: امیدوارم تیم ایران در لیگ ملت‌ها و المپیک نتایج خوبی کسب کند، توقعات از ملی‌پوشان بسیار زیاد شده و این توقعات را مسئولان فدراسیون والیبال ایران ایجاد کردند. ای کاش این کار را نمی‌کردند. اگر نتایج مد نظر کسب نشود، بعد از لیگ ملت‌ها و المپیک حواشی بسیاری برای والیبال ایران ایجاد خواهد شد. با توجه به حضور الکنو در تیم ملی، حواشی بسیار بیشتر خواهد شد. امیدوارم این اتفاقات رخ ندهد و ایران نتایج خوبی به دست آورد تا حواشی پیش نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالای والیبال ایران در آینده تیم ملی می‌تواند به راحتی بر روی سکوهای جهانی و المپیک قرار گیرد نه اینکه این‌طور و به هر قیمتی به هر دری زده شود تا ویترین را حفظ کنند؛ این کار درستی نیست و هیچ جای دنیا هیچ تیمی این کار را انجام نمی‌دهد. درواقع آنها با برنامه‌ریزی، اهداف مشخصی را براساس برنامه‌ها آماده می‌کنند تا به اهدافشان دست یابند.

شیاری اظهار داشت: خواهشم از داورزنی همیشه این بوده و هست که او به عنوان مدیر توانمند و باهوش اگر به دنبال حضور ایران بر روی سکوهای جهانی و المپیک است، باید از افراد متخصص بیشتری در والیبال ایران و شاخه‌های اصلی استفاده کند تا از دانش و تخصص آنها برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت استفاده شود. متأسفانه در حال حاضر افراد غیروالیبالی بسیاری در فدراسیون حضور دارند. آنها از نظر شخصیتی بسیار خوب هستند اما نکته مهم این است که حتی اگر از تمام توانایی‌های خود استفاده کنند، بیشتر از ۵۰ درصد نمی‌توانند به والیبال ایران کمک کنند. برای کسب نتایج درست همیشه نیاز به افراد متخصص است.

دلایل «نوسان»تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها/شکست‌ها شیرین می‌شوند؟

لیگ ملت‌ها محل آزمون و خطاست

ناصر شهنازی کارشناس والیبال ایران نیز پس از شکست مقابل تیم ملی استرالیا گفت: به عنوان یک کارشناس و کسی که سال‌ها در والیبال حضور دارد، نظر الکنو را پذیرفته‌ام که لیگ ملت‌ها محل آزمون و خطا است و حساسیت ما باید برای میدان المپیک باشد. در واقع ما لیگ ملت‌ها را فدای المپیک کردیم تا پوست اندازی انجام شود و بازیکنان به شرایط ایده آل برسند. بازیکنی مانند بردیا سعادت نشان داد که در آینده می‌توان به او اعتماد کنیم. اجازه دهیم تیم ملی راهش را ادامه دهد و برای رسیدن به شرایط ایده آل به ملی پوشان کمک کنیم. اما همه در المپیک برای نتایج تیم ملی حساس خواهیم بود.

وی تاکید کرد: زمانی که مربی به دنبال شناخت و رسیدن به ترکیب اصلی باشد مطمئناً آزمون و خطای زیادی روی بازیکن مدنظرش انجام می‌دهد. والیبال ایران مدیون بازیکنانی است که لحظات خوبی را برای آن رقم زده‌اند. بازیکنی که آمادگی ندارد، با بیرون گذاشتن آماده نمی‌شود و او باید در شرایط مسابقه قرار گیرد. الکنو در این بازی به خواسته‌اش رسیده و می‌خواهد بازیکنان مدنظرش را تحت فشار قرار دهد تا به شرایط ایده آل دست یابد؛ اما الکنو یک موضوع را در نظر نگرفته و آن احساسات مردم ایران است. مردم ایران روی نتایج برخی بازی‌ها مانند استرالیا حساس هستند و ای کاش یک نفر این موضوع را به الکنو یادآوری می‌کرد.

تیم ملی والیبال بدون در نظر گرفتن نتیجه در لیگ ملت‌ها راهی مسابقات شد. برای تحقق هدف بزرگ در المپیک توکیو تیم ملی نیاز به حمایت دارد و نباید ترکش‌های حاصل از سوءمدیریت بر پیکره تیم ملی فرود آید. لیگ ملت‌ها زمان مناسبی برای حمله بر تیم ملی نیست و باید ملی پوشان برای المپیک توکیو آماده شوند. تیم ملی که در طی دو سال گذشته حتی یک دیدار تدارکاتی نداشته است در لیگ ملت‌ها با قدرت‌های والیبال جهان دیدار دارد فرصتی که شاید در روزهای عادی فدراسیون از عهده آن بر نیاید. مسابقات فشرده‌ای که روزهای بدی نیز برای هر تیمی به همراه خواهد داشت و تنها ایران مستثنی نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    15 14
    علت العلل سه باخت اخیر والیبال میلاد عبادی پور است و بس لطفا قصه نسازید.
    • جواد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      1 2
      بله واقعا . چقد اشتباه کرد نمیدونم چرا الکنو هم تعویضش نمیکرد
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      14 1
      لابد تو از مربیایی که تو این چندسال تو تیم ملی بودن بیشتر سرت میشه
  • علی FR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    9 0
    از چنین مربی انتظار بیش ازاینه تعویضها به موقع ودرست انجام نشد از خیلی بازیکنای خوب استفاده نشد بهترین وامتیاز آور ترین ونقطه قوت تیم دیر استفاده شد اگر ست اول را برده بودیم کار تقریبا تمام بود
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 0
      علی جان واقعا سرمربی ما پیر شد از دست اینا . هر چی گفت بابا درست بازی کنین گوش نداد . عبادی پور افتضاح. اسفندیار دریافت بد
  • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    12 13
    عامل باختها ی تیم میلاد عبادی پور
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 3
    گاندی نفوذی میلاد عبادی پور عامل ۳ باخت اخیر ، ترسو بودن، مشخصه عبادی پور عامل باخت ایران
    • شما IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      3 1
      اول طرز حرف زدن رو یاد بگیر در ضمن شما اندازه حتی یه تار موی روی انگشت الکنو نمیفهمی ولی داری خودتو میکشی
  • US ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    9 1
    میلاد عبادیپور واقعا بد بازی میکرد و گزارشگر مسابقه ادعا میکرد که بهترین بازیکن میدان است.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 2
    آقا هزاربارمیگم فقط عبادی پور این رواعصابه چراتوزمین هست عامل صددرصد باخت.....
    • Lida IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      1 2
      اگه نگاهی به بازی با برزیل میکردین میدیدین که عبادی پور خیلیم خوب بازی کرد
  • محمد US ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    به نظرم نباید همه تقصیرها رو گردن میلاد عبادی پور بندازیم، پس نقش سرمربی چیه این وسط و خیلی چیزهای دیگه که دخیل بودند و هستند
  • آرمین IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 1
    عبادی پور. نااااااااااااااابود کرد.خدااااااااا یکی اینو بیرون کنه
    • جواد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      15 3
      به نظرم همین حرفای شما میلاد رو بیشتر از اینی که است به هم میریزه یه لحظه خودتون رو بذارین جای اون چرا وقتی خوب بازی میکنه هیچی نمیگین؟؟ فقط منتظرین یا نفر اشتباه کنه تا بهش سرکوفت بزنین با اینکه همین حرفاست که باعث میشه میلاد و امثال اون خوب بازی نکنن امتیاز گرفتن هاش رو نمی‌بینیم؟ نمونه لش امتیاز سرویس ست پنجم ایران استرالیا درسته میلاد مثل قبل بازی نمیکنه ولی دلیل نمیشه که این بازیکن رو کلا بذاریم کنار میلاد باید خودشو پیدا کنه و به بازی برگرده
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 3
    بدترین بازیکن میلاد عبادی پورررررررر
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    حقیقتش اینه که والیبال ما در همین حده اون چند تا تیمی هم که بردیم به خاطر این بود که تیم اصلی خودشونو نیاوردن نگه داشتن واسه المپیک. یه سریا هم جالبن یه بازی ایران میبره میان کلی تعریف میکنن بعد یه بازی که میبازه میان تخریب میکنن
  • ... IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    فقط میلاد عبادی پور که یک سرویس بلد نیست بزنه و همه توپ هایش دفاعش میکنم میلاد عبادی پور عامل باخت فقط تعویضش هم نمیکنه آخه چرا عبادی پور به تیم‌ ملی دعوتش شده که توپش هم نمیتونه رد کنه و فقط دفاع میشه عامل هر سه باخت میلاد عبادی پور باید اسفندیار جای میلاد عبادی پور بازی کنه
  • خدا این عبادی پور بندازش بیرون از بازی چه بلد عامل IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    فقط میلاد عبادی پور که یک سرویس بلد نیست بزنه و همه توپ هایش دفاعش میکنم میلاد عبادی پور عامل باخت فقط تعویضش هم نمیکنه آخه چرا عبادی پور به تیم‌ ملی دعوتش شده که توپش هم نمیتونه رد کنه و فقط دفاع میشه عامل هر سه باخت میلاد عبادی پور باید اسفندیار جای میلاد عبادی پور بازی کنه بره گوشه عبادی پور
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    انتقاد از عبادی پور در شرایطی که اون در چند بازی اخیر بد کار کرده جز از دست دادن روحیه.چیزی نصیبش نمیکنه پس لطفا بجای حمله به عبادی پور و نظرات فلسفی ببینین متخصصان چی میگن
  • امیر ارسلان صناعی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    4 1
    لطفا روزهایی رو هم یاد بیارین که میلاد عبادی پور جزو بهترین های دنیا میشد یه طرفه به قاضی نرین .میلاد الان اون آمادگی رو نداره و آلکنو هم میدونه که میلاد یه زمانی جزو بهترین ها بوده برا همین داره استفاده میکنه که تو المپیک بازهم جزو ستاره های والیبال بشه.
  • Saeed IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    نکنه ایران میخواد قهرمان المپیک شه. لهستان و برزیل و امریکاهم حتما پشمکن!؟
  • mojtaba SE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 1
    بدون معلومات چقدر راحت قضاوت میکنید یک تیم والیبال در سطح 5 کشور اول والیبال دنیا رو؟؟؟پاینده ابر قدرت ایران
  • RU ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 1
    وقتی نصف بازیکنان تیم ملی والیبال از ارومیه هست ولی ارومیه تا حالا قهرمان لیگ هم نشده هست که اگر هم قهرمان شود از این ببعد دیگر مهم نیست چون مردم ارومیه با والیبال چند سالی هست که وداع کرده اند تنام بازیکنان با تماشگرهای ارومیه ای والیبال بلد شدند و نام آور شدند ولی وقتی به عرصه ملی رسیدند به مردم والیبال بلد پشت کردند والان نوبت مردم ارومیه هست که به بازیکنان ارومیه ای والیبال پشت کند
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 1
    مربی باید میلاد عباری پور رو‌ از بازی بیرون بیاره
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      خاک بر سر تیمی که از استرالیای بدون امتیاز ببازه دیگ چ انتظاری باید داشته باشیم ک برزیل ببریم واقعا تیم ملی ایران در حد محلات بازی میکنه
  • siamak GB ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 1
    واقعا بی لیاقت ترین بازیکن ایران عبادی پوره.چرا اخراج نمیشه،واقعا تعجب اوره
  • علی IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    توقع غیر واقعی 'اثر نا مطلوب بر روان بازیکنان در بازی نوعآ حساس والیبال' وارد میکند.
  • سو IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 2
    باور کنید همه چی به شا نسه این با زیکنا خیلی زحمت می کشن ولی آخرش منفی انرژی‌های منفی زیا ده مثلن دشمنی با عبا دی پور بهتره دل پاک با شید تا فضا پر از انرژی مثبت بشه
  • رضایی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 0
    به نظر من هر بازیکن خوبی (میلاد عبادی پور)ممکنه یه مدت نتونه خوب بازیکنه مربی باید اینو بدونه و بهش بازی نده تا به آمادگی لازم برسه این همه بازیکن رو نیمکت داریم چرا عبادی پور باید با این همه اشتباه فیکس بمونه!!!!!!!!
  • نقد والیبال IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    3 1
    میلاد عبادی پور و موسوی عامل بد بختی تیم ملی هستن هنوز نمیتونن سرویس بزنن با چه رویی میرن مسابقه
  • یا صاحب الزمان IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 2
    سلام خسته نباشید و خداقوت میگم به تیم ملی والیبال کشورمون و آقای الکنو سرمربی تیم واقعا شرایط بسیار سخت هست براتون اینو ما میدونیم و واقعا انتظار نداریم که داخل این وقت کمی که آقای الکنو داشتند تا تمرین کنید الان برزیل و لهستان و... رو ببرید هرچند اینو باید بگم که همه ی شما دلاوران استعدادتون از همه بیشتر هست و در همه حالت چه برد و چه باخت افتخار ایران هستید وقتی آمریکا رو ببرید خیلی خوشحال شدیم وفنی از برزیل باختید ناراحت شدیم ولی درک میکنیم شما رو خواعش میکنم روحیه تون رو حفظ کنید چرا آخه داخل بازی چند تا عقب می‌افتید روحیه تون رو از دست میدید نقاط قوت اونا فقط اینه که بازیکن های ذخیره شون و با خودشون برلی خودشون دست می‌زنند و تشویق می‌کنند شما هم وقتی به صندلی های تماشاچیان نگاه می‌کنید فکر کنید که همه ی ما نشستیم و داریم و شما رو تشویق میکنیم شما همون کسایی هستید که داخل ارومیه و اردبیل روسیه رو چند سال پیش شکست دادید شما میتونید فقط یکم روحیه ندارید اول توکل کنید برخدا و حضور خداوند رو در همه جا حس کنید و بعد بر توانایی های خودتون باور کنید چرا خودتون رو دست کم میگیرید و بعد هم ما همه‌ی ایران مثل کوه در همه لحظات کنار شما ایستاده ایم اینا رو فراموش نکنید زنده باد ایران و ایرانی....
  • نرجس IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 1
    به نظر من نباید با این حرف ها و مقصر دونستن فقط یه نفر باخت رو گردن کسی انداخت مهم ترین عامل شکست بچه ها نداشتن روحیه و حساس بودنشون بود وقتی بچه هایی ک روی نیمکت بودن بازیکن هارو تشویق کردن خیلییی خوب پیش رفتن مشکل اونا از نظر این بنده حقیر اینه ک هیچکدوم به توانایی هاشون اعتقاد ندارن
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    خدا را شکرکه بازی آخره امروز. وگرنه چند بازی دیگه با باخت بیشتر والیبالیست های کشورمون برمی‌گشتن خونه. امسال واقعن خراب کردن.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اون شخصی که گفته یه تار موی روی انگشت الکنو نمیفهمی شما که خیلی حالیت هست چرا به خرگوش تبدیل نشدی. توخریتت بمون پس...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس