کد خبر 1232112
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
حجت‌الاسلام رئیسی

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون حانواده‌های مستمند و کارگران و... در کشور هستند که دسترسی به کالایی که باید هر روز در سفره‌های آنها باشد، ندارند، باید سفره مردم متحول شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم کرمان با درود به روح شهید سرافزار انقلاب اسلامی حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای عالیقدر استان اظهار داشت: باید کرمان می‌آمدم هم زیارت مزار حاج‌قاسم و هم مردم استان اما از چهلم شهادت شهید سلیمانی توفیق پیدا نکردم برای عرض ادب خدمت مردم استان برسم، کرونا مجال نداد.

وی عنوان کرد: استان کرمان به حمدالله اولین موضوع و سرمایه بزرگش نیروی تحصیل کرده‌ای است که در جای جای استان و کشور آماده فعالیت و کار و تلاش هستند و مردمان فرهیخته‌ای دارد و ذخایری که خداوند به این استان داده، هم معادن استان و محصولات معدنی بسیار زیادی استان از آن برخوردار است.

کاندیدای  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشاورزی و محصولات پسته استان زبانزد خاص و عام در ایران و جهان است و صادرات هم دارد، بیان داشت: استان کرمان به دلیل شهر آفتابی و استان آفتابی می‌تواند مرکز تولید انرژی‌های خورشیدی باشد که بسیار ارزشمند است

رئیسی افزود: محصولات خرما و مرکبات استان اگر سازماندهی شود می‌تواند ارزشمند باشد و اگر مدیریت آب در استان خوب صورت نگیرد شاهد همین میزان تولید پسته و محصولات کشاورزی نخواهیم بود و این در گرو آن است که کار محصولات استراتژیک در استان موکول به مدیریت آب است.

وی اظهار کرد: عقیده جدی ما است در کشور اگر مدیریت آب درست صورت بگیرد، می‌تواند در محصولات کشاورزی پررونق شود و این کار در استان کرمان باید انجام شود تا محصولات کشاورزی راهی را که باید طی کند.

رئیسی ادامه داد: در استان کرمان که هم معدن و هم کشاورزی حرف اول را می‌زند جذب سرمایه‌گذاری خوبی داشته است لکن این سرمایه‌گذاری و این میزان محصولات کشاورزی و این معادن هیچ تناسبی با فقر در استان ندارد و فقر مطلق در استان بسیار بالاست و نباید اینگونه باشد تحت پوشش نهادهای حمایتی و بیکار با وجود زمینه‌های اشتغال در استان کرمان نباید باشد وهیچ تناسبی ندارد این میزان فقر و بیکار که این وضعیت می‌تواند متفاوت باشد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از صنایع دستی و صنایعی که از قدیم بوده و شهره بالایی دارد باید رونق باید به عنوان زمینه اشتغال مردان و زنان استان و هم ارزش افزوده‌ای که می‌تواند برای مردم داشته باشد، آثار ثبت جهانی به عنوان میراث فرهنگی در استان بسیار بالاست به این میزان که آثار ثبت شده و زمینه گردشگری دارد اما گردشگری فعال نیست و این صنعت و اقتصاد گردشگری هم می‌تواند اشتغال ایجاد کند و هم می‌تواند با جلوه‌های مدنیت و تمدن اسلامی و ایران مردم دنیا را آشنا کنند.

رئیسی با بیان اینکه ۶ منطقه ویژه اقتصادی در کرمان دارد اما فعال نشده است که خود می‌تواند اشغال زیادی ایجاد کند و بیکاری را تا حدود زیادی می‌تواند کاهش دهد و زمینه تولیدات و صادرات را فراهم کند، عنوان کرد: ما به سمت دو برابر کردن یا چند برابر کردن صادرات غیر نفتی باید برویم و بستر برای صادرات به کشورهای همجوار وجود دارد، این کاملا امکانپذیر است و زمینه فراهم است و نیاز به کار و تلاش دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز صنعت، معدن و کشاورزی، گردشگری استان می‌تواند زمینه‌های فعال اقتصادی در کرمان شود و هم محور توسعه استان و ایجاد اشتغال و قدرت در کشور باشد، تصور نکنید قدرت فقط قدرت نظامی است، قدرت نظامی قدرت می‌آورد برای کشور اما قدرت اقتصادی تولید قدرت می‌کند، اقتصاد مقاومتی که با هر تکانه‌ای تکان نخورد، سفره مردمی که با هر تغییر قیمت دلاری دچار آسیب نشود و مردمی که برایشان گوشت و مرغ به عنوان کالای لوکس نباشد و برایشان آرزو نشود.

رئیسی گفت: اکنون حانواده‌های مستمند و کارگران و...  در کشور هستند که دسترسی به کالایی که باید هر روز در سفره‌های آنها باشد، ندارند، باید سفره مردم متحول شود، قرار بود ارزش پول ملی حفظ شود و شناسنانه و پاسپورت ایران در دنیا حفظ شود، اقتصاد رونق پیدا کند و وضعیت اقتصادی آنها به جایی برسد که نیاز به یارانه نداشته باشند اما اکنون به شکلی شده که با این مبلغ نمی‌شود چیزی خرید.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید اقتصاد را و تقسیم امکانات و ظرفیت‌های کشور را عادلانه کرد اگر اینگونه شود مردم می‌توانند مزه شیرین عدالت را بچشند، مردم باید در اجرا این احساس را داشته باشند و در جای جای استان بتوانند حرفشان را بزنند و خواسته‌شان را پیگیری کنند و داد و ستدشان رونق داشته باشند.

وی با بیان اینکه بعضی از بخش‌های فعال اقتصادی مثل سیرجان خودش می‌تواند منطقه تراتزیتی باشد و باید برای آن برنامه‌ریزی شود، گفت: برای استان ساخت بزرگراه‌هایی که بتواند به عنوان زیرساخت‌های توسعه صنعتی، کشاورزی و معدنی و ... در این استان باشد پیش‌بینی کنیم این ساخت آزادراه‌ها می‌تواند به امنیت جاده و حمل ونقل کالا کمک کند.

رئیسی گفت: امیدواریم با همت مردم دیار کریمان انتخاباتی بسیار باشکوه رقم بخورد هیچ کدام از مردم استان کرمان در روز انتخابات در خانه نمانند و در انتخابات شرکت کنند دولت اگر پشتوانه بیشتری داشته باشد گره‌گشایی بیشتری خواهد داشت.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز حلقه مفقوده در وضعیت کشور یک مدیریت کارآمدی است که بتواند تمام امکانات را در مسیری که باید به کار بگیرد و دغدغه مردم را نسبت به فقر و بیکاری حل کند و مبارزه با فساد و تبعیض بیکاری و ایجاد اشتغال کند.

رئیسی عنوان داشت: ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است و باید به کار بیاید تا مشکلات مردم حل شود و این کار امکانپذیر است، در استان کرمان و استان‌های کشور زمینه برای این فعالیت کاملا وجود دارد امیدواریم مردم استان مثل همیشه که منشأ برکات بودند در ادامه نیز باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    حسین علیرضایی, [۲۰۲۱/۶/۱۵،‏ ۱۸:۴۱] سلام . میدونی عملیات روانی یعنی چی؟ یعنی سی هزار نفر تا ظهر گرد مسلم ابن عقیل جمع شدن و بیعت کردن ولی دم غروب با مکر پسر مرجانه مسلم بن عقیل شد تنهاترین سردار مواظب عملیات روانی لیبرال ها باشیم یا علی مددی یا حیدر کرار # اخراج لیبرال و اون ۳۰۰۰۰ هزار نفر در روز عاشورا امام حسین ع و قبلش مسلم ابن عقیل را با همه اعوان و انصارشان به شهادت رساندند و به لعنت و هلاکت ابدی در دنیا و اخرت و فی درک اسفل من النار واصل شدند.....ان فی هذا القصص لایات لاولی الابصار و لاولی الالباب.....سلام......
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    اون موقع که سفره باید پر باشه که نبود . حالا دندان نیست می خوان سفره را متحول کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس