کد خبر 1232113
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
همتی نمایه

امزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تغییر ریل اقتصادی کشور از اولویت‌های من است، گفت: یکی از دلایل مشکلات فعلی حاکم شدن نگاه سیاسی بر اقتصاد است.

به گزارش مشرق، نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، عصر امروز در گفت‌وگو تلویزیونی با مردم استان البرز، ضمن تسلیت به خانواده فوتی‌های کرونایی در استان، گفت: بسیاری از خانواده این افراد به دلیل شرایط کرونایی موفق به برگزاری مراسم ختم هم نشدند و این بسیار غم انگیز است؛ امیدوارم در دولت خودم در اولین فرصت واکسیناسیون عادلانه و سریع را به اتمام برسانیم و این بلا را از سر مردم کوتاه کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری علت حضور خود را در عرصه انتخابات شرایط نامساعد وضعیت اقتصادی کشوری را برشمرد و یادآور شد: اگر با همین شیوه پیش برویم اوضاع اقتصادی کشور بدتر خواهد شد.

همتی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد، ادامه داد: این وضعیت به دلیل تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری به سمت بدتر شدن پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه تغییر ریل اقتصادی کشور از اولویت‌های من است، گفت: یکی از دلایل مشکلات فعلی حاکم شدن نگاه سیاسی بر اقتصاد است و این امر باعث شده است تا نتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های استانی به پیشرفت آن منطقه برسیم.

به گفته وی بسیاری از مسؤولان کشور سواد اقتصادی ندارند این در حالی است که سیاست در اختیار اقتصاد قرار دارد، با برنامه ریزی دقیق می‌توان شرایط متعادل و مطلوب مردم را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: به این خاطر وارد گود انتخابات شدم که تخصص اقتصادی دارم و طی چهل سال گذشته اقتصاد کشور را زیر نظر داشته و مراکز بزرگ اقتصادی مانند بانک مرکزی را مدیریت کرده‌ام، همچنین به مسائل بین‌الملی و تنگناهای این حوزه اشراف دارم.

همتی با بیان اینکه می‌دانم که گیرهای کشور در کجاست، خاطرنشان کرد: برای این وارد صحنه شدم تا ریل‌گذاری اقتصادی را اصلاح و از آخرین فرصت بهبود اقتصادی کشور بهره ببریم.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: مشکلی که در زمینه استان‌ها وجود دارد این است که یک راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: هر کدام از استان‌ها ظرفیت‌های مختلفی دارند برای همین باید این کلکسیون مشکلات را که حاصل نگاه اداره متمرکز است باید از صحنه اقتصاد کشور حذف کنیم.

همتی با بیان اینکه وقتی تنها به تهران و چند شهر بزرگ متمرکز می‌شویم حاصل کار آن است بقیه نقاط به حاشیه تبدیل می‌شوند، گفت: این نگاه غلط باعث شده است تا روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه شده و ساکنان آنها تبدیل به حاشیه‌نشین شهرهای بزرگ شوند که این امر منجر به پیدایش مشکلات بسیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول بنده این است که تصمیمات اقتصادی جایگزین تصمیمات سیاسی در استان‌ها شوند، اظهار کرد: راه کار این کار این است که تصمیمات سیاسی جای خود را به تصمیمات اقتصادی بدهند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: وقتی تصمیمات سیاسی باشند نگاه نیز امنیتی می‌شود، در حال حاضر نیز چون تصمیمات به طور سیاسی و از مرکز ابلاغ می‌شود، راه‌کارها نیز امنیتی و سیاسی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    اقای همتی تو قرار بود دیده شوی در بانک مرکزی دیده می شدی چرا جای دور میروی
  • ایلیا IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    واااااای...یعنی بیشتر از این میخوای ریلو تغییر بدی؟؟؟ با این سیاست فشل و عملکرد افتضاحتون چرا دوباره به شما اطمینان بشه اساتید جنگ روانی و فرار رو به جلو...ملتو چی حساب کردی؟؟؟
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    همون قطار اقتصادقبلی رو که راه انداختین کافیه! هنوز جاش درد میکنه!
  • امیرمهدی IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس