کد خبر 1231892
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
مسکن نمایه

در آخرین هفته‌های دولت اعلام شد: حدود یک میلیون واحد مسکونی خالی برای اخذ مالیات شناسایی شده است!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ویژه‌های خود نوشت:

دولت و وزارت مسکن آن حدود ۶ سال است که از مسئولیت قانونی شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آن (برای مبارزه با احتکار مسکن و تورم ناشی از آن) طفره می‌روند. اما اکنون در حالی که دو ماه تا پایان دولت روحانی باقی ‌مانده، خبرها از شناسایی یک میلیون واحد مسکونی حکایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

همشهری: طرح‌های دولت برای مسکن به شوخی شبیه است

به گزارش روزنامه سازندگی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از شناسایی حدود یک میلیون خانه برای اخذ مالیات بر خانه‌های خالی خبر داده است.

محمود محمودزاده با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اساسی تعادل بازار در کوتاه‌مدت، عرضه واحدهای آماده و نیمه‌آماده به بازار مسکن است، اظهار کرد: تکمیل و عرضه واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر، تعاونی‌ها و بخش خصوصی و واحدهای آماده‌ای که به قصد سرمایه‌گذاری بودند یا فاقد سکونت عرضه نمی‌شدند بر بازار مسکن تاثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: سیاست بعدی در حوزه تعدیل قیمت‌ها مربوط به مصوبه مجلس درخصوص مالیات بر خانه‌های خالی بود که قانونگذار از سال ۹۴ این تکلیف را به‌عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی سامانه شناسایی بر مالیات‌های خانه خالی در بهمن ۹۹، گفت: در اجرای این طرح به‌دنبال پالایش روزانه هستیم تا نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد. این پالایش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مالکان خانه‌های خالی برای اقدام به عرضه برای فروش یا اجاره واحد مسکونی خود کرده‌اند... در ابتدای سال نیز نسبت به بارگذاری اطلاعات در این سامانه اقدام و این مسئله باعث شد که بیش از ۱۳/۴ میلیون واحد مسکونی ارزیابی شود که از این میزان مسکن، بیش از یک میلیون واحد خالی از سکنه تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی این واحدهای خالی، برای مالکان پیامک ارسال شد، یادآور شد: همواره در اجرای این طرح به‌دنبال پالایش روزانه هستیم تا نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد.

این پالایش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مالکان خانه‌های خالی اقدام به عرضه برای فروش یا اجاره واحد مسکونی خود کرده‌اند... پیش از این قانون مالیات بر خانه‌های خالی جنبه بازدارندگی قوی نداشت ولی اصلاحیه مجلس بر قانون قبلی تاثیر مثبت‌تری بر میزان عرضه واحدهای خالی به بازار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    محاله املاک ثروتمندان و بالاشهرنشینان جزو این آمار باشن، حتما خانه های خالی سی متری یافت آباد و ... را شناسایی کردید برای مالیات‌. خداقوت
  • IN ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    این خانه های خالی مال بانک هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس