بیانیه رام‌الله

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در قدس اشغالی را تهدید مستقیم تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز به ملت فلسطین دانست.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه فلسطین امروز (دوشنبه - ۱۴ ژوئن) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «راهپیمایی پرچم» که راست‌گرایان افراطی صهیونیست قصد دارند فردا در خیابان‌های قدس اشغالی و از جمله بخش قدیمی این شهر برگزار کنند، تهدید مستقیم تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز علیه ملت فلسطین به شمار می‌رود.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «دنیا الوطن» منتشر شد، درباره پیامدهای برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز، خطرات و نتایج آن بر تلاش‌های صورت گرفته برای تثبیت آتش‌بس و احیای روند صلح هشدار داده شد و این اقدام در امتداد تجاوزهای مستمر رژیم اشغالگر علیه شهر قدس، مقدسات و شهروندان آن و بخش لاینفک از روند اسرائیلیزه کردن و یهودی‌سازی شهر قدس برشمرده شد.

وزارت خارجه فلسطین همچنین اقدام صبح امروز بولدوزرهای صهیونیستی در ویران کردن هفت مکان تجاری و کشاورزی به بهانه عدم وجود مجوز در روستای «دیرشرف» در غر شهر نابلس را محکوم کرد.

در این بیانیه، همچنین اقدام رژیم صهیونیستی در برچیدن چادرهای بدوی‌ها در نزدیکی روستای «الطیبة» در شرق رام‌الله که ۱۵ شهروند فلسطینی در آن در حال زندگی بودند، را محکوم کرد. این اقدام در چارچوب اجرای طرح کوچ اجباری تجمع بدوی‌ها در منطقه میان رام‌الله، البیره و أریحا صورت گرفت.

گروه‌های شهرک‌نشینی و راست‌گرای افراطی، از صهیونیست‌ها دعوت کرده‌اند که فردا در راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به راهپیمایی پرچم‌ در شهر قدس اشغالی شرکت کنند. اقدامی که قرار بود دهم ماه گذشته همزمان با اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ (به تقویم عبری) برگزار شود اما در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشارهای مردمی و بین‌المللی لغو شد. سپس قرار شد این راهپیمایی در روز پنج‌شنبه پیش برگزار شود که پلیس رژیم صهیونیست آن را به تعویق انداخت و سرانجام با وجود هشدارهای متعدد حتی از سوی مقامات صهیونیستی، با پافشاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به فردا موکول شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس