سفارت آمریکا در قدس

وزارت خارجه آمریکا به کارکنان سفارت خود در فلسطین اشغالی و خانواده‌های آنها هشدار داد روز سه‌شنبه و در پی برگزاری مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم»، وارد بخش قدیمی شهر قدس اشغالی نشوند.

به گزارش مشرق، در پی تصویب برگزاری مراسم تحریک‌آمیز «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی توسط کابینه جدید تل‌آویو و هشدارهای گروه‌های مقاومت فلسطینی، وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود در فلسطین اشغالی هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

کابینه جدید تل‌آویو «راهپیمایی پرچم» را تصویب کرد

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که توسط سفارتخانه این کشور در قدس اشغالی منتشر شده، ورود تمام کارکنان، دیپلمات‌ها، خانواده‌های آنها و دیگر اتباع آمریکایی به بخش قدیمی قدس اشغالی که شامل مجموعه مسجدالاقصی نیز می‌شود، در روز سه‌شنبه ممنوع اعلام شده است.

سفارتخانه آمریکا در این باره توضیح داد که دلیل ممنوعیت، برگزاری راهپیمایی موسوم به پرچم و همچنین احتمال وقوع تظاهرات فلسطینی‌ها در پاسخ به این اقدام بیان شده است.

در این بیانیه هشدارآمیز همچنین به اتباع آمریکایی در فلسطین اشغالی توصیه‌شده که به‌دلیل احتمال وقوع تظاهرات‌های فلسطینی‌ها در شهرهای اشغالی، از وضعیت محیط اطراف خود آگاه باشند و تردد خود را بر اساس وضعیت امنیتی تنظیم کنند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی که هنوز یک روز از آغاز فعالیت کاری آن نگذشته، شامگاه دوشنبه برگزاری مراسم تحریک‌آمیز موسوم به «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی را برای روز سه‌شنبه تصویب کرد.

همزمان با این اقدام تنش‌زا، ارتش رژیم صهیونیستی نیز از بیم پاسخ حماس، سامانه‌های پدافند موشکی بیشتری در نزدیک نوار غزه مستقر کرد

در این مراسم که توسط سازمان‌های نژادپرست صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی برنامه‌ریزی شده، قرار است صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌های قدس اشغالی و تکان‌دادن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، بر لزوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تاکید کنند.

این تصمیم کابینه جدید تل‌آویو در حالی است که پیشتر مقام‌های آمریکایی به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بودند واشنگتن انتظار دارد تل‌آویو از اقداماتی که باعث شروع مجدد تنش‌ها در قدس اشغالی می‌شود، اجتناب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس