ویژه ها

همان طیفی که در سال ۹۶ مدعی بود که اگر رقبای روحانی پیروز شوند، در پیاده روها دیوار می کشند و دلار ۵ هزارتومان خواهد شد، حالا کاندیداها و عموم مردم را به کوته بینی متهم می کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**کرباسچی:۸۰ درصد ناکامی دولت روحانی بخاطر ترامپ بود

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران و از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اگر آقای ترامپ روی کار نیامده بود ۸۰ درصد آنچه در مورد آقای روحانی گفته بودیم، اتفاق می‌افتاد...آقای روحانی کارش نقص داشته، ولی این با اینکه ارزیابی واقع‌بینانه از قضیه داشته باشیم، منافات ندارد. اگر بخواهیم طبقه‌بندی کنیم، قطعا اولین مسئله در شکست دولت تحریم‌هاست، دومی حوادث(طبیعی مثل سیل و زلزله و...) و کرونا، سومی و چهارمی برمی‌گردد به ضعف مدیریت و اقدامات رقبا. اگر غیر از این بگوییم منصفانه نیست».

کرباسچی در ادامه گفت: «من می‌گویم اصلاح‌طلبان نحله‌ای از قدرت در جمهوری اسلامی هستند که حرف‌های خوبی می‌زنند؛ اما هیچ وقت نشده که حرف‌های‌شان را چارچوب‌دار کنند. بگویند اگر دموکراسی برای کشور خوب است، در داخل گروه و حزب خودمان هم خوب است، نه اینکه در داخل خودمان با تمهیداتی لابی کنیم و یک گروه را جلو بیاوریم و با هر گروه یک جور حرف بزنیم».

وی تصریح کرد: «اگر واقعا اصلاح‌طلبان می‌خواستند و می‌خواهند در انتخابات برنامه‌محور شرکت کنند، اصل این است که بگویند ما با هفت کاندیدا صحبت می‌کنیم ببینیم کدامشان برنامه ما را قبول دارند. حالا کاندیداهای ما را زده‌اند و خیلی هم ناراحت هستیم، اما اگر اینها برای هشت سال آینده حاضرند برنامه ما را اجرا کنند مشکلی نداریم».

عباس عبدی: مردم ایران «کوته‌بین» و «فاقد آینده‌نگری» هستند! / کرباسچی: ۸۰ درصد ناکامی دولت روحانی بخاطر ترامپ بود

کرباسچی کارنامه ضعیف روحانی را به پای ترامپ و سیل و زلزله گذاشته، این در حالی است که وی پیش از این گفته بود: «به نظر من مشکل دولت دوم روحانی، بیش از آنکه به عوامل خارجی و آمدن ترامپ یا مسائل داخلی بیرون دولت و کارشکنی‌های مخالفان داخلی نسبتی داشته باشد، به خود این دولت و عملکردش در این دوره، یعنی از فردای انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ مربوط است؛ چنان‌که در دولت دوم روحانی از انتخاب نیروها تا انتخاب سیاست‌های خود، رویکردهایی پیش گرفته شد که مسبب وضعیت امروز است... بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد».

روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز چندی پیش در مطلبی نوشته بود: «می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛  اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس نداردامور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کندشانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

و اما کرباسچی در این مصاحبه در لفافه به روحیه دیکتاتوری طیف اصلاح طلب و اظهارات نمایشی برخی اصلاح طلبان درباره مسائلی از جمله دموکراسی اشاره کرده که در جای خود قابل تأمل است.

**عباس عبدی: مردم ایران «کوته بین» و «فاقد آینده نگری» هستند!

«عباس عبدی» از فعالین اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد و پیش از این مدعی شده بود که باید خرید و فروش مواد مخدر و مشروب خواری در ایران آزاد شود و در عین حال، الگوی پیشرفت ایران را خیالی نامیده بود، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «کوته بینی» نوشت: «یکی از تفاوت‌های بارز انسان با حیوانات و نیز تفاوت نسبی میان خود انسان‌ها، عمق آینده‌نگری آنان است...متاسفانه جامعه ایران از حیث آینده‌نگری به کلی فاقد توانایی شده است. هر چه هست همین حالاست».

عبدی در ادامه نوشت: «اکنون نیز در انتخابات این کوته‌بینی را به وضوح می‌بینیم. هیچ نامزدی درباره رشد تولید، پس‌انداز، آموزش، زیرساخت‌های نرم‌افزاری توسعه همچون حاکمیت قانون، نهادهای مدنی و... سخن جدی نمی‌گوید. اینکه بگوییم تولید و اشتغال را راه می‌اندازیم کافی نیست، مساله چگونه راه انداختن است؟ بیشتر شعارها معطوف به امور کوتاه‌مدت مثل دادن پول و وام و مسکن است...مهم‌تر اینکه برخی مردم نیز این وعده‌های سر خرمن و کوتاه‌مدت را باور می‌کنند و هیچ‌گاه هم زحمت این را به خود نمی‌دهند که بپرسند این آقا اولا براساس چه قانونی و دوم اینکه از چه منبعی این پول‌ها را تهیه کرده و خواهد داد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «کوته‌بینی و فقدان نگاه بلندمدت در همه حوزه‌ها اعم از سیاست و اقتصاد و فرهنگ حاکم است...تغییر این ویژگی رفتاری نیازمند یک تغییر اساسی است که ظاهرا به زودی تحقق نخواهد یافت».

عباس عبدی: مردم ایران «کوته‌بین» و «فاقد آینده‌نگری» هستند! / کرباسچی: ۸۰ درصد ناکامی دولت روحانی بخاطر ترامپ بود

توهین به مردم، بخش جدایی ناپذیر رفتار برخی فعالین اصلاح طلب است. چندی پیش «علیرضا علوی تبار» از فعالین تندروی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: «ناکامی‌های مکرر در تلاش برای بهبود وضعیت و تحقیر همراه با هر ناکامی، آرزوهای سرکوب‌شده را به خشم و نفرت تبدیل کرده است. بی‌حوصلگی، افراط و تفریط، بی‌اعتمادی، فردگرایی خودخواهانه، منفی‌بافی مداوم و پرهیز از هر نوع اقدام جمعی نظم‌یافته از ویژگی‌های جامعه کنونی ماست...در فضایی که فحش بیشتر از هر صدایی شنیده می‌شود و سیاه و سفید دیدن مقبول همگان است، اصلاح‌کردن گام به گام و با حوصله امور تا چه حد از پشتیبانی مردم برخوردار خواهد شد؟».

جالب اینجاست که همان طیفی که در سال ۹۶ مدعی بود که اگر رقبای روحانی پیروز شوند، در پیاده روها دیوار می کشند و دلار ۵ هزارتومان خواهد شد، حالا دیگران و عموم مردم را به کوته بینی متهم می کنند.

کوته بینی زمانی بروز می کند که ما سیاست شکست خورده و خطرناک «آزادی خرید و فروش مواد مخدر» را برای جوانان این مرز و بوم تجویز کنیم و همزمان توانایی نخبگان کشورمان را در حد طبخ قرمه سبزی و آبگوشت بزباش توصیف کنیم.

کوته بینی زمانی بروز می کند که ما بجای تشویق جوانان به ازدواج و تلاش برای افزایش اشتغال و حمایت از تولید داخلی، نسخه «آزادی مشروب خواری» را برای آنان بپیچیم.

یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در دو سال اخیر، حدود ۲ هزار واحد تولیدی را احیاء کرده و چندین هزار کارگر را به سر کار بازگردانده است.

در انتخابات امسال، مسائلی همچون تولید یک میلیون واحد مسکن در سال، حمایت از سهامداران در بورس، توجه ویژه به تولید داخلی، حمایت از مرزنشینان و توجه ویژه به مسائلی از جمله کولبری در اولویت برنامه برخی نامزدها بوده است اما طیف افراطیون اصلاح طلب عادت دارد که چشم خود را بر نقاط قوت بسته و صرفا نقاط ضعف را بزرگنمایی کرده و با یأس آفرینی و و توهین، مردم را از آینده ناامید کند.

**آقای عطریانفر؛ دیپلماسی انفعالی را به پای مقاومت ننویسید

«محمد عطریانفر» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «بخش بزرگی از مسائلی که ما در حوزه اقتصادی و شرایط موجود در کشور داریم خارج از اراده دولت‌ها بوده و هم در آینده خارج از اراده دولت خواهد بود. چون این سیاست‌ها و این محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که حادث شده ناشی از موقعیت و موضع تمام عیار سیاسی ایران در مقابل جبهه استکبار و مخالفین ایران و مشخصاً امریکا است. هر دولتی با هر ترکیبی سر کار بیاید تا زمانی که سیاست نظام مقاومت جدی است قاعدتاً هزینه های طبیعی آن هم ادامه خواهد داشت و از این جهت تفاوتی بین دولت‌ها نیست».

عطریانفر در ادامه گفت: «اما آنچه که ما در افق پیش رو ترسیم می‌کنیم متفاوت است. با توجه به فشار زیادی که این سیاست بر زندگی و معیشت مردم وارد کرده مقامات ارشد نظام در کشور در تدارک این هستند که سطح مناقشه‌های جاری در سیاست خارجی را کاهش بدهند تا بستری فراهم شود برای اینکه ایران در مدار اقتصاد جهانی جایگاه خودش را پیدا کند. بر این اساس چشم‌انداز مثبت است و مورد استقبال ملت ایران هم خواهد بود».

عباس عبدی: مردم ایران «کوته‌بین» و «فاقد آینده‌نگری» هستند! / کرباسچی: ۸۰ درصد ناکامی دولت روحانی بخاطر ترامپ بود

دولت روحانی در ۸ سال اخیر در حوزه های مختلف و از جمله حوزه سیاست خارجی دقیقا در مسیری حرکت کرد که خواسته اصلاح طلبان بود.

متاسفانه سیاست خارجی در دولت روحانی نتوانست سه ویژگی «عزت، حکمت و مصلحت» را را پوشش داده و ما شاهد دیپلماسی انفعالی در ۸ سال اخیر بودیم. این دیپلماسی در برهه ها و حوزه های مختلف و از جمله برجام، فاجعه منا، قرارداد توتال، تبعات قرارداد کرسنت، دیپلماسی منطقه ای، اخراج و بازداشت غیرقانونی دیپلمات های ایرانی و...خسارت های زیادی به کشور و مردم وارد کرد.

برای نمونه، دولت آقای روحانی در اجرای برجام به ۲۸ شرط ابلاغی عمل نکرد و خسارت های فراوان برجام نیز از همین جا نشأت می گیرد.

بر همین اساس، وضعیت فعلی نتیجه غفلت دولت در اجرای دیپلماسی مقتدرانه و غفلت از فاکتور «مقاومت» در حوزه سیاست خارجی است. بنابراین این ظلم بزرگی است که ما خسارت های دیپلماسی انفعالی را به پای مقاومت بنویسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید فروزان CH ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    21 2
    یعنی کسی پیدا نمیشود این مردک خ را به دادگاه بکشاند بجرم توهین به مردم ،بجرم جوسازی ، بجرم دسیسه بر علیه کشور نظام و مردم
    • حامد US ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      11 4
      کسی چیزی نگفته، میگن ایران آزادی بیان نداره بهش دست بزنن که اسمش رو میزارن فلانی رو شکنجه کردن
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      15 1
      آقای کرباسچی پاسخگو باشند در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی و ترامپ نبودند چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و شاخص فلاکت و تورم رکورد زد ؟!
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      5 1
      اصلاح طلبان کوته بین و فاقد آینده نگری هستن و درک درستی از روابط بین الملل و سیاست خارجی ندارند به همین دلیل هم همیشه در توافقات خارجی شبه برجامی شکست می خورند و برای کشور دردسر درست می کنند.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      13 1
      هرکه بغیر خدا (کدخدا) امید ببندد ناکام خواهد ماند و این یک سنت الهی است که در قضیه برجام مشهود بود.
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      18 2
      اصلاح طلبان در 8 سال گذشته اثبات کردند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند لذا باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      5 1
      جناب عبدی هرجور دوست داری سخن بگو اما بدان به هر حال به لطف حق اصلاح طلبان تهوع آور به انتهای خط خیانت و خباثت نسبت به کشور و ملت ما رسیده اند و باید پس از این انتخابات گور خود را از این جا گم کنند!
    • حمیدرضا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      0 4
      با سلام عرض ادب و احترام ........ """" جناب آقای عطریانفر مطالعه حداقل 3 بیانیه اخیر تان در مورد انتخابات نشانگر آن ست اسلام _ عدالت و وجدان مبنای تفکر و سیاست مورد حمایت تان قرار دارد . از نکات ارزشمند دیگر که از سوی روحانی محترم آقای لاری در این اواخر بیان داشته شد این برداشت می شود جناب آقای لاری از حمایت رییس دولت 11 و 12 امروز ه ایراداتی را به آن وارد می دانند که شاید عذر خواهی را هم مطالبه نماید . تلاقی آن بیانات با بیانیه جنابعالی فرض درک برای این بنده حقیر بعنوان یک خواننده رسانه را بوجود می آورد انطعاف ارزشمندتان از انتخاب اصلح از کادر سازی حزب تان نسبت با یک یا دو کاندید مشهور و قدیمی در انتخابات مهم مانند ریاست جمهوری ارجحیت دارد این بسیار با ارزش است . انتخاب نمادین یک کاندید از جامعه بانوان که فرض امکان در آینده جمهوری اسلامی اتفاق بیافتد از سوی جنابعالی بعنوان یک مدیر حزبی ماندگار خواهد شد . نفس احزاب که بر مبنای تفکرات و اصلاحات در امتداد سایه تنومند قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد کامل به ولایت فقیه باشد لزوما بخیر و یقینا نشاط آور و یاری رسان دولت ها از گذشته و تابحال خواهد بود . و چه بسا بتوان در کنار کادر سازی نیروی انسانی حزب تان برای آینده با اعتقاد کامل به قانون اساسی تفکرات حزب های واقعا با اساسنامه های معتبر را در دستگاه های متولی مانند وزارت کشور و وزارت ارشاد را نه تنها در حرف و یا دوران احزاب همسو بلکه در عمل با حضور افراد صالح و گزینش شده از سوی احزاب حداقل در رده های اداره کل و معاونت در خواست نمود تا حداقال دنبال کننده اختیارات درج شده در قانون اساسی کشور باشند .
    • رضا IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      2 3
      سلام در اینکه ما ایرانیان بیشترمان احساساتی هستیم بحثی نیست و اغلب انسانهای دقیقه 90 هستیم بنابر این زود و سریع تصمیم می گیریم و خیلی تعقل نمی کنیم مگر مسئولین با افتخار نمی گویند ملت ایران غیر قابل پیش بینی است بنابر این آقای عبدی بیراه نگفته و توهینی هم نکرده
  • DE ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    19 1
    عباس عبدی: مردم ایران «کوته‌بین» و «فاقد آینده‌نگری» هستند! وگرنه 32 سال به اصلاح طلبها رای نمیدادند/ کرباسچی: ۸۰ درصد ناکامی دولت روحانی بخاطر افتادن درچاه با طناب پوسیده اصلاحات بود . / عبدی مانند منافقین 40 سال پیش که دایم طالقانی را پدر پدر لقب میکردند تا بتوانند مردم را گول بزنند افتادند دنبال سید حسن خمینی برای گول زدن مردم .منافقین صبح رای گیری میگفتند مردم انقلابی به مسعود رجوی رای دهید بعد از الظهر که مشخص شد از صندوق ذباله هم کمتر رای آوردند به مردم ایران توهین کردند و. گفتند توده نا آگاه . بعد تلافی شکستشان را در دل مردم با کشتن و شهید کردن بیش از 18000000000 هیجده میلیارد دلار ببخشید منظور با 18000 هیجده هزار نفر شهید در آوردند. من موندم مریم قجر اون دسته اصلاح طلبهای گند خو بعد از اعلام جنگ به حکومت ایران چه کسی میشه آیا آن دسته اصلاح طلبان خروج کرده به نظام هم مانند منافقین زنها را از مردان جدا خواهند کرد.؟ مسعود رجویشان چه کسی خواهدشد؟ ارتقائ ایدوئولوژی هم میکنند؟
    • وحید IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      8 1
      چرا جدی گرفتید!عباس عبدی در اوایل شیوع کرونا تحقیق و بازشناسی و فلسفیدن را اینطور آغاز کرده که مشروبات الکلی رو بهمراه اشانتیون ارائه کنند،حیوانی که در خیالات و توهم خودش غرق شده و از هر خیانتی در حق جامعه ای که در آن زیست میکند فروگذار نکرده چطور فرق انسان و حیوان را میخواهد تشخیص دهد و چطور بی ربط آنرا به آینده نگری مربوط میکند؟خراب لقمه های کارگزاران و مدعیان اصلاح هیچ برنامه ای برای اداره کشور ندارند و اصولا هیچ درکی از آن ندارند!چپاول بیت المال توسعه اقتصادی نیست! خیانت به منافع ملت دیپلماسی نیست! مغالطه گری اندیشه ورزی نیست! توطئه و همکاری با استعمار و استکبار تعامل با دنیا نیست!
  • میلاد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    12 2
    80% مشکل روحانی اعتماد به آمریکا بود نه ترامپ
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      4 0
      برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند عوامفریبی هم می کنند.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    13 3
    عباس عبدی گامبو بی خاصیت خودفروخته، «کوته بین» خودتی و جد و آباد و ۷۷۷۷ پشتت، مردک سفیه......
    • بهزاد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      0 1
      کاش به جای فحاشی می رفتی متن نوشته را می خوندی بعد دهنتو باز می کردی. کجای این نوشته گفته مردم؟؟ <>
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    6 0
    عاقبت کوتاه فکری یعنی برای جمع کردن رای برای دارو دستت، دست به دامن جملات تاریخ گذشته وپوسیده ای مثل آزادی وفیلترینگ و...بشی.
  • SE ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    3 0
    کسانی که شما را لایق پهن بارکردن میدانند حتما نادان و کوته فکر هستند
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    1 0
    #دولت_انقلابی اعلام حمایت آیةالله تحریری از حجةالاسلام والمسلمین رئيسی در انتخابات ریاست جمهوری. ✍آیةالله تحريری دام ظله، استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم و تهران، ضمن اعلام #حمایت از حجةالاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در انتخابات پیش رو، از عموم طلاب و مؤمنین خواستند تا جهت سرافرازی نظام اسلامی و تشکیل دولت توانمند و انقلابی #شرکت_حداکثری در انتخابات پیش رو را مدنظر قرار دهند. 👈ایشان همچنین قرائت #دعای_توسل و دعای #سریع_الاجابة را جهت گشایش امر و پیروزی جبهه انقلاب سفارش نمودند. 🗓۲۴/خرداد/۱۴۰۰
  • 1061705358 IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    7 0
    آقای عبدی قیاس بنفس می کنی هرچه خودهستی به دیگران نسبت می دی یادت رفته 4سال قبل چی می گفتی کوته بینی همونی هست که توداری نمی تونی آینده را ببینی شما هروقت رویگردانی مردم را ازخودد می بینید بجای تن دادن به خواست واقبال مردم #توهین می کنید #عبرت=روحانی
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    4 0
    واى بحال آقای کرباسچى که تصورمیشدباکارایی آشناباشند؟
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    4 0
    کرباسچی با این اظهار نظرش خودشو بیشتر لو داد و معلوم شد او هم فرق زیادی با عموم اصلاح طلبان نداره و از واقعیات دور افتاده. اتفاقا کرباسچی کاملا برعکس گفته 80 درصد شانس روحانی در فرار از پاسخگویی و توجیه ناتوانی و بی برنامگی و سردرگمی دولت دوازدهم در حل مشکلات کشور با برجام ، فقط و فقط بخاطر ترامپه ! اگه ترامپ نبود واقعیات توخالی بودن برجام خیلی زودتر لو میرفت ولی با آمدن ترامپ بهترین فرصت برای دولت روحانی فراهم شد تا از پاسخگویی راحت بشه ! تازه کم کم داشت واقعیات تقریبا هیچ برجام معلوم میشد که ترامپ اومد و بهترین بهانه افتاد دست اصلاح طلبا ! کرباسچی بعضی موقعا حرفای جالبی میزد فکر میکردم دیدگاه و بینش سیاسی و بصیرتش یا بقیه اصلاح طلبا فرق داره ولی با این 80 درصدی که کاملا وارونه گفت فهمیدم که اونم فرق زیادی با اصلاح طلبا نداره !
  • آرش IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    16 1
    آقا عباس یکی دیگر از تفاوت های بارز انسان با حیوانات عمق فهم و شعور آنهاست که روز به روز در قبیله شما رو به کاهش است. پیوستن قبیلتون به زباله دان تاریخ رو تبریک می گیم.
  • DE ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    15 1
    اقای عبدی کوته بین و احمق خودتی! احمق در کشوری که همه مسلمان هستند چطور مشروب خوری ومواد مخدر رو مباح اعلام میکنی؟ اصلا تو چکاره ایران هستی ؟ یعنی یک مشت معتاد و مشروب خور بدبخت بشن سرمشق اکثریت عموم مردم ؟
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    13 2
    عباس‌عبدی‌‌کوته‌بین‌تویی‌و‌جد‌وابادت‌‌
  • DE ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    9 2
    در انتخابات 1400 ریشه تحریم کنندگان داخلی( اصلاحاتچی ها) که مانع هر حرکت و پیشرفتی برای ایران و ایرانی بودند برای همیشه قیچی خواهد شد. یک طوماری شکایت علیه اقای عبدی باید امضاء وبه قوه محترم قضائیه و مجلس محترم داده بشه تا این اقا حرفهای گنده ترازدهن اش نزنه.
  • DE ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    9 1
    نمایندگان مجلس ساکت نشینند و از دست اقای عبدی بعنوان وکیل مردم به توهین هایی که به مردم ایران کرده رسما شکایت قضائیی کنن.
  • CA ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    12 1
    از اول انقلاب و حتی قبل از انقلاب این طیف لیبرال به مردم خیلی توهین کردند در همکاری با لیبرالیسم بین المللی به مردم ایران خیلی لطمات وارد کردند و خیلی ها کشته آواره و از کار افتاده شدند البته تعجبی نداره که مردم رو کوته بین خطاب کنه ولی زمان خیلی زیادی نخواهد گذشت که معنی کوته بینی را بخوبی با گوشت و استخوان خود لمس خواهند کرد!!!!!!!!!
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    5 1
    والبته ۸۰درصدشکست ترامپ ضرباتی که از مقاومت دریافت کرد واز ناتوانی یاران باطلش بابت دولت روحانی هم۱۰۰درصدش توکلش از خدا بسمت کدخدا با کمک اطلاح طلبان بود
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    4 1
    کشتی گیره میره روتشک میکه 0 درصد باخت من بخاطر بدن بد چغر طرف بود
  • کامران حق گو IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 2
    من رفتم متن خبر رو گفتم. اینطور نیست که اینجا القا کردید.
  • کامران حق گو IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 4
    من رفتم متن خبر مربوط به عباس عبدی رو خوندم. اینطور نیست که اینجا القا کردید.
  • کهنه رفیق IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    جناب آقای کرباسچی فرمایش شما در مورد عدم موفقیت روحانی مثل پدری را میماند که تمام بی عرضه گیها و رفیق بازیهایش و کارنکردن و خوش گذروندن با دوستانش را میخواهد با پول پاشی برای زن و فرزندانش جبران کند ولی چون پولی در بساط ندارد هیچ کاری هم برای آنها انجام نمی دهد و فقط و فقط به رفیق بازی هایش و بیهوده وقت تلف کردن میگذراند!!!
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    اقای عبدی روزی که از دیوار خانه مردم بالا میرفتی فکر امروز میکردی .. اقای بلند بین حال ای هیچ. ، روزی که رفتی علط کردم نامه خوردی چی فکر امروز میکردی خوب بود امامی بود که نگذارد همه ایران بشوند مثل شما بلند بینان و اپسگرا
  • صادق IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    در جواب عباس عبدی: کوتاه بین افرادی مانند شما هستند که حتی طرز صحبت را نمی دانند.وای برحال ملتی که روشنفکرانش افرادی نظیر عباس عبدی باشد
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    اقای madein amrika مردم ایران کوته بین و...گذشته نگر نیستند ولی زیادی با گذشتند از فثنه ۸۸ عبور کردند ول۹۲ فریب خوردند به فتنه رای دادند هشت سال با دست خودشان روزگارشان را سیاه کردنداینبار دوباره قاطعانه از مفسدین عبور میکنند خدا کند بعدا دوباره فریب نخورند
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    ولی موفقیت ترامپ در تحریم وخروج از برجام بخاطر روحانی ودار و دسته اش بود
  • یاور IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    ما تنها با امید ریشه کنی فساد به آیت الله رئیسی رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس