کد خبر 1231364
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
اولین سفر وزیر خارجه مصر به قطر پس از ۸ سال

وزیر خارجه مصر برای اولین بار طی ۸ سال گذشته وارد دوحه شد تا پیام رئیس جمهور کشورش را به امیر قطر تحویل دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الاهرام چاپ قاهره، وزیر خارجه مصر عصر یکشنبه ( دیروز) فرودگاه قاهره را به مقصد قطر ترک کرد تا درباره گسترش روابط  دوجانبه ، تحولات جهان عرب و بحران سدالنهضه با مقامات دوحه گفت‌وگو کند.

سامح شکری حامل نامه‌ای از رئیس جمهور مصر برای شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی  امیر قطر است که محتوای آن،  به تحولات مثبت در مناسبات قاهره – دوحه و توسعه آن پرداخته شده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر،  در جریان سفر سامح شکری به دوحه او در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که فردا سه شنبه در دوحه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد و طی آن درباره وضعیت کنونی جهان و بحران سدالنهضه صبحت خواهد کرد.

قرار است در سفر وزیر خارجه مصر به قطر او با معاون نخست وزیر این کشور و همتای قطری خود درباره جدیدترین تحولات غرب آسیا، خلیج فارس و گسترش روابط  دوجانبه به گفت‌وگو بنشیند.

سامح شکری پیش از سفر به دوحه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت:  انتظار می‌رود از هفته آینده شاهد توسعه روابط مصر و قطر باشیم.

تنش در روابط مصر و قطر از تابستان سال ۲۰۱۳ با مخالفت دوحه با سرنگونی دولت اخوانی محمد مرسی شروع شد و این تنش ادامه یافت تا اینکه عربستان با همکاری مصر، امارات و بحرین در سال ۲۰۱۷  قطر را تحریم کردند که به دنبال آن،  مناسبات دوحه با این کشورها قطع شد.

شورای همکاری خلیج فارس در نشستی که در ۵ نوامبر ۲۰۲۰ در شهر « العلا» عربستان برگزار شد با لغو تحریم قطر و از سرگیری مناسبات با این کشور موافقت کرد.

به دنبال برگزاری نشست العلا ، قطر و کشورهای تحریم کننده دوحه گام‌هایی را برای بازگشت مناسبات دوجانبه به حالت قبل برداشته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس