کد خبر 1244585
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
وزیرخارجه یونان

وزیرخارجه یونان قرار است در سفر به قاهره، پایتخت مصر با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و گفتگو کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه یونان، «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان قرار است با سفر به قاهره، پایتخت مصر با «احمد ابولغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و گفتگو کند.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه یونان با اعلام این خبر گفته است که دیدار وزیرخارجه این کشور از قاهره، فردا سه شنبه، ۱۳ جولای(۲۲ تیرماه) صورت خواهد گرفت.

آن گونه که در این خبر اعلام شده قرار است در جریان این سفر، تفاهم نامه همکاری میان وزارت خارجه یونان و اتحادیه عرب امضا شود.

همچنین گفته شده براساس این تفاهم نامه رایزنی های سیاسی و دیپلماتیک میان آتن و اتحادیه عرب و همچنین روابط یونان با کشورهای عضو اتحادیه عرب افزایش خواهد یافت.

با این حال در این گزارش اشاره نشده که آیا وزیرخارجه یونان در سفر به قاهره با مقامات ارشد و رهبران سیاسی مصر نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت یا خیر؟

تلاش یونان برای برقراری روابط نزدیک تر و گرم با کشورهای عربی و اتحادیه عرب در حالی است که این کشور همزمان روابط پرتنش و گاه پرچالشی را با ترکیه دنبال می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    16 2
    برای مقابله با ترکیه دست به دامن اتحادیه عرب هم شدند یکی نیست به یونانی ها بگه خود اتحادیه عرب تو سوریه و لیبی و عراق و یمن حریف ترکیه نشده
  • حق IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    این اعراب همیشه به اسلام و مسلمان خیانت کردن رفتن با دشمن اسلام هم پیمان شدن از اول بیغیرت بودن
  • محمد IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    یونان و المان و بوتان و افغان و تاجیکان و کولیان و مهاجران با هم بیان حریف تورک ها نمیشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس