زاکانی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و اصلاح امور مسیری را طی می‌کنیم تا ظرفیت داخلی به شکوفایی و پیشرفت برسد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با مردم استان مرکزی اظهار کرد: رئیس جمهور در کشور بیشترین اختیارات را دارد و به همین دلیل از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مردم سالاری در کشور ما انتخابات است و مردم در آینده و سرنوشت خود نقش بسزایی ایفا می‌کنند، افزود: ایران متمدن، رهبری بزرگوار، مردم فهیم، جوانان و زنان و... ظرفیت ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: متاسفانه فقر و فساد مشکلات زیادی برای مردم و زندگی‌شان به ارمغان آورده که می‌توان با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح سرنوشت را طور دیگری رقم زد.

زاکانی از تشکیل دولت اقدام و اصلاح امور در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دولت مسیری را انتخاب خواهیم کرد که ظرفیت داخلی را به شکوفایی و پیشرفت رسانده و با عقلانیت، معنویت، خلاقیت افتخارات، استقلال و آزادی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی گفت: دولت اقدام و اصلاح با کار جهادی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی شیوه جدیدی از اداره کشور را به منصه ظهور خواهد رساند.

وی همچنین از فراگیر کردن مولفه‌هایی چون عدالت، آزادی و معنویت در جهان پیرامون خبر داد و گفت: با چهار رویکرد تحولی به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم که نخستین رویکرد تحول اقتصادی و کاهش فشار بر مردم است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جهش تولید را فوریت دولت اقدام و اصلاح برشمرد و افزود: باید  در کنار جهش تولید کشور را در مدار شایستگی اداره کرد و تمرکززدایی از امکانات و اقدامات در کشور را نیز دنبال کرد.

زاکانی از تخصیص اعتبارات اختصاصی به استان‌ها خبر داد و گفت: ۹۰ درصد تخصیص اعتبارات خارج از  استان‌ها  تصمیم گیری می‌شود که بازآمایش مجدد در استان‌ها را دنبال خواهیم کرد و به ۴۵۱ شهرستان کشور اختیارات ویژه برای اداره صحیح ابلاغ خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تمرکز زدایی در کشور امکانی فراهم می‌کند تا مدیریت مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری پی گرفته شود، نباید ضعیف کشی کرد بلکه باید ریشه فساد را خشکاند و نباید اجازه داد تا حق ملت پایمال شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان، جوانان و هنرمندان زیبنده نیست، تصریح کرد: دولت نیازمند مردم است و توسعه فرهنگ نظارت بر رئیس جمهور و دولت را فراگیر خواهیم کرد.

زاکانی  در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان زادگاه امام خمینی (ره) حق بزرگی بر گردن همه ما دارد.

وی تصریح کرد: این استان مهد پرورش بزرگانی چون  قائم مقام فراهانی، امیرکبیر و پروفسور حسابی است و فرهیختگان بسیاری را در دل خود جای داده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری  نبود زیرساخت‌های گردشگری، بیکاری و آلودگی را از چالش‌های مردم استان مرکزی برشمرد و ادامه داد: این چالش‌ها و کمبودها به شدت در استان صنعتی مرکزی به چشم می‌خورد.

زاکانی گفت:  صنایع استان از جمله ماشین سازی اراک و هپکو هنوز با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند که بخش عمده‌ای از این چالش‌ها به واردات بی رویه و بی توجهی به ظرفیت‌ این واحدهای صنعتی باز می‌گردد.

وی با اشاره به بازدیدهایی از  واگن سازی و آلومینیوم اراک بیان کرد: ظرفیت این صنایع بسیار عظیم و ارزشمند است و جای بسی تاسف است که ظرفیت صنایع بزرگی چون آذرآب تکمیل نیست و یا راکد است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر کوتاه شدن دست مافیای واردات تاکید کرد و بیان داشت: واردات بی رویه پشتوانه اصلی تولید را در کشور معیوب می‌کند، نباید اجازه داد این مافیا صنعت را به نابودی بکشاند.

زاکانی اظهار کرد: در حال حاضر سالانه ۲۱ تا ۲۵ میلیارد دلار در کشور قاچاق صورت می‌گرد که ۹۵ درصد آن از    مبادی رسمی است و این جای بسی سوال و تاسف است، چرا که  هریک میلیارد دلار قاچاق ۱۰۰  هزار شغل در کشور را نابود می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس