کد خبر 1230672
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
حسین شریعتمداری نمایه

شماری از مدعیان اصلاحات با پوشش سرخوردگی از اصلاح‌طلبان در ستاد برخی از نامزدهای جبهه انقلاب حضور یافته و با ارائه اطلاعات غلط درباره میزان رای آنها، تلاش می‌کنند آنان را از انصراف منصرف کنند...

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی با عنوان "این هشدار را جدی بگیرید! " در روزنامه کیهان نوشت:

۱- در اولین دور مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، آقای همتی ادعا کرد که از میان ۵ نامزد جبهه انقلاب فقط یکی از آنها نامزد واقعی است و حضور چهار نامزد دیگر «پوششی» است! و تاکید کرد که اگر چنین نیست، از هم‌اکنون سوگند یاد کنند که هیچکدام به نفع دیگری کنار نخواهند رفت! این ادعای آقای همتی و درخواستی که از نامزدهای طیف انقلاب داشتند، اگرچه باآمیزه‌ای از عصبانیت مطرح شده بود ولی بسیار ساده‌اندیشانه است که در این چارچوب محدود ارزیابی شود. اظهارات جناب همتی را باید فرمول و طرح مورد نظر مجموعه جبهه اصلاحات،کارگزاران و دولت تدبیر و امید برای شکستن آرا در طیف نامزدهای انقلاب و نهایتاً ناکامی این جبهه در انتخابات پیش‌روی و یا دست‌کم، پیروزی با آراء حداقلی تلقی کرد. خوشبختانه شواهد موجود حاکی از آن است که این ترفند در مواجهه با مراتب تقوی و از خودگذشتگی نامزدهای جبهه انقلاب با بن‌بست روبه‌رو شده است ولی اشاره به آن و پیامد طرحی که طیف یاد شده در پی آن است خالی از فایده نیست. بخوانید!

۲- بدیهی است که از میان ۷ نامزد احراز صلاحیت شده تنها یک نفر شانس (بخوانید توفیق) خدمت در کسوت ریاست جمهوری را پیدا خواهد کرد. این قاعده درباره ۵ نامزد جبهه انقلاب نیز مصداق دارد و فقط یکی از آنها می‌تواند بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند. بنابراین چه بخواهیم و بخواهند و چه نخواهیم و نخواهند، چهار نامزد دیگر کنار گذاشته می‌شوند. این رخداد که قطعی و غیرقابل اجتناب است می‌تواند قبل از انتخابات و با کناره‌گیری ۴ نامزد جبهه انقلاب به نفع یکی دیگر از آنها صورت بپذیرد و یا بعد از حضور هر ۵ نفر در انتخابات و با اعلام نتیجه آراء، شاهد برکناری ۴ تن از نامزدهای این جبهه باشیم! ولی آنچه بی‌تردید می‌توان گفت اینکه حضور هر ۵ نامزد جبهه انقلاب در انتخابات و خودداری ۴ تن آنها از کناره‌گیری به نفع نفر پنجم، خطای بزرگی است که دود آن به چشم جبهه انقلاب می‌رود و می‌توان این خطا را با توجه به دامنه اثر نامطلوب و خسارت‌آفرینی که درپی دارد، گناهی نابخشودنی دانست و دقیقاً به همین علت است که عواقب آن از نگاه نامزدهای طیف انقلاب دور نمانده و شواهدی حاکی از تصمیم به باقی ماندن یکی از آنها در دست است.

۳- بی‌تردید می‌توان گفت که هر ۵ نامزد احراز صلاحیت شده از جبهه نیروهای انقلاب، شایستگی لازم برای حضور در جایگاه سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری را دارند و برخلاف ادعای آقای همتی پوششی نیستند بلکه آمده‌اند تا در جریان رقابت‌های انتخاباتی حضور داشته و پست ریاست جمهوری را برای خدمت به مردم در اختیار بگیرند اما، بدیهی است که وظیفه و تکلیف انسان‌های مؤمن و انقلابی با شرایط روز رقم می‌خورد و چه‌بسا تکلیفی که تا دیروز برعهده داشته‌اند با ورود و پیدایش متغیرهای جدید، تغییر کند. به قول حضرت امام - رضوان‌الله تعالی علیه- (به نقل از مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین توسلی در کتاب مجموعه آثار، ج١٣، ص ٨٧) «‌چه کسی گفته که حرف مرد یک کلام است»؟ به قول حضرت ایشان، تصمیم‌ها و برنامه‌های یک انسان وارسته و خداجوی با تغییر شرایط و مناسبات، تغییر می‌کند و در هر مقطع زمانی با توجه به شرایط زمان و مسائل و مقتضیات تازه‌ای که پدید آمده است، قابل تغییر و تجدید نظر است.

۴- تردیدی نیست که ۵ نامزد مورد اشاره اگرچه میزان رای‌آوری متفاوتی دارند و این تفاوت در مواردی قابل توجه و نسبتاً زیاد نیز هست ولی آنها در نهایت سبد رای تقریباً مشترکی دارند. بنابراین طبیعی است که اگر هر ۵ نفر در صحنه بمانند، آرای هریک از آنها به هر ‌اندازه‌ای که باشد از سبد نامزدهای دیگر جبهه انقلاب کم می‌شود و نتیجه آنکه احتمال موفقیت عاملان وضعیت فاجعه‌بار امروز، قوت می‌گیرد و این حالت در صورت وقوع ضربه سنگینی بر پیکر نظام است و حال آنکه آنچه برای تمامی نامزدهای جبهه انقلاب از اهمیت بیشتری برخوردار است نجات قوه اجرائیه کشور از دست کسانی است که طی ۸ سال گذشته فاجعه آفریده‌اند و صدها مشکل ریز و درشت را به ملت تحمیل کرده‌اند.

۵- حالا باید دید، چه کسانی باید به نفع چه کسی کناره‌گیری کنند؟! امروزه با توجه به انواع نظرسنجی‌ها و مشاهدات میدانی به وضوح می‌توان دید که کدامیک از ۵ نامزد یاد شده از رای و اقبال بیشتری برخوردار است؟ مخصوصاً اگر فاصله آراء او با سایر نامزدها بسیار زیاد و پُر ناشدنی باشد. این توضیح نیز ضروری است که تفاوت آراء فراوان یکی از نامزدها با ۴ نامزد دیگر الزاماً به معنا و مفهوم آن نیست که سایر نامزدها از صلاحیت کمتری برخوردارند، بلکه آنچه در میان است و نباید نادیده گرفته شود عامل «رای‌آوری» است.

این عامل، یکی از تعیین‌کننده‌ترین عوامل موثر در رسیدن به نتیجه مطلوب است. بنابراین به حکم عقل و منطق و مصلحت نظام، لازم است هریک از نامزدها بعد از پایان سومین دور مناظره که دیروز صورت گرفت، میزان آراء خود را به دور از شعارها و گمانه‌زنی‌های غیرعلمی و از جمله با مطالعات و بررسی‌های میدانی، ارزیابی کنند و نامزدی را که از آراء بیشتری برخوردار است به عنوان نامزد این طیف برگزینند و نه فقط به نفع او از کاندیداتوری خود کناره‌گیری کنند بلکه به نفع او دست به تبلیغ بزنند و توانمندی‌های نامزد برگزیده را به مردم معرفی کنند.

۶- در ادامه باید گفت اظهارات آقای همتی در دور اول مناظره که در مناظره‌های بعدی نیز بارها تکرار شده است‌، ترفند حساب‌شده مدعیان اصلاحات است که برای ادامه وضع فاجعه‌بار ۸ سال گذشته طراحی شده و از طریق فاصله‌گذاری میان نیروهای انقلاب و شکست آراء آنها دنبال می‌شود. آقای همتی -بخوانید مجموعه مورد اشاره در بند نخست این یادداشت- اصرار دارند نامزدهای انقلاب را با برچسب نامزد پوششی! از نزدیکی و توافق با یکدیگر دور کنند و آنان را برای توافق و کناره‌گیری به نفع یکی از ۵ نامزد موجود با رودربایستی روبه‌رو سازند! ... حالا به سندی که در بند بعدی می‌آید توجه کنید؛

۷- یکی از مدعیان اصلاحات و عضو مرکزیت حزب منحل شده مشارکت در مصاحبه با نشریه «صدا» می‌گوید: «مهم‌ترین هدف اصلاح‌طلبان، تعمیق شکاف در حاکمیت است. مهم‌ترین عاملی که در شرایط کنونی به عنوان پیشران فرآیند ما عمل خواهد کرد، جلوگیری از وحدت اصولگرایان تندرو با سایر اصولگرایان است. نهایی کردن شکاف میان جناح حاکم، به لحاظ تاریخی مهم است. اصلاح‌طلبان باید نقش گُوِه را بازی و این شکاف را به جدایی کامل برسانند. دولت روحانی به دلایل گوناگون، حتی بهتر از اصلاح‌طلبان می‌تواند بخشی از این اهداف را محقق کند». آنچه مصاحبه‌کننده بر زبان آورده است سخن خود او نیست.

طرح مرکزیت مدعیان اصلاحات است که از طریق او نشت کرده و ظاهراً با ملامت و توبیخ مرکزیت هم روبه‌رو شده است!

اخبار موثقی که به کیهان رسیده حاکی از آن است که شماری از مدعیان اصلاحات با پوشش سرخوردگی از اصلاح‌طلبان در ستاد برخی از نامزدهای جبهه انقلاب حضور یافته و با ارائه اطلاعات غلط درباره میزان رای آنها، تلاش می‌کنند آنان را از انصراف به نفع دیگران منصرف سازند!

۸- و بالاخره نقل این داستان از قضاوت‌های حضرت امیر علیه‌السلام نیز می‌تواند در ماجرای پیش‌روی درس‌آموز باشد چرا که خدمت به اسلام و انقلاب دغدغه مشترک هر ۵ نامزد جبهه انقلاب است.

داستان دو زن که ادعای مادری کودکی را داشتند و بر ادعای خود پای فشرده و دست بر نمی‌داشتند و هنگامی که پند و ‌اندرز فراوان امیرالمؤمنین علیه‌السلام کارساز نیفتاد و هر دو را در ادعای خویش پابرجا دید، وانمود کرد که قصد دارد کودک را با شمشیر، دو نیمه کند و هر نیمه را به یکی از دو مدعی بسپارد! در آن حال، آن که مادر واقعی بود و کودک را به ژرفای دل دوست داشت و دلبند خود می‌دانست، دست از ادعا کشید و امیرالمؤمنین(ع) کودک را به او سپرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    احسنت کاملا درست بود ان شاالله هر 4 نفر دیگر به نفع ایت الله رییسی کنار روند
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      14 3
      واقعیتش من هم احساس کردم که اقای رضایی یک اعتماد به نفس کاذبی دارد. مردخوبیست ولی تو مناظرات خودشو از بقیه بالاتر میدید احتمالا منظور اقای شریعتمداری ایشونه
    • دیدگا IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      19 3
      چهار نامزدی که در یک مسیر و یک روحیه و یک هدف هستند حتما باید ائتلاف کنند تا بار دیگه فاجعه روحانا تکرار نشه که این بار اگه تکرار شد کشور به قهقرا خواهد رفت!! این مردم و این جوونا دیگه طاقت ادامه این روند خیانت بار و ویرانگر رو ندارن! این مطالبه عمومی هست که این دوستان ائتلاف کنند و متحد بشن! از نظر بنده که هر کسی مخالف اتحاد باشه دلیل بر عدم صلاحیتش هست!!
    • دیده بان IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      13 1
      یک بار کنار نرفتن این حضرات کار دستمون داد و روحانی را برای هشت سال بر سر ما مسلط کرد. اگر ایندفعه همین اشتباه را تکرار کنند و همتی یا مهرعلیزاده از آب گل آلود ماهی بگیرن بنده دست زن و بچه را می گیرم و از این کشور میرم. چون دیگه طاقت تاوان بزرگان اصولگرایی دادن را ندارم.
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      7 1
      من بنده و عشیره ام راَیمان رییسی
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    64 14
    همه برای رییسی به خاطر ایران و انقلاب اسلامی
    • 123 IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      8 2
      همه باهم #رای من رئیسی
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    74 13
    هرجور پدرسوخته بازی و بی شرفی که بگید از اصلاحطلبها بر میاد خیلی باید مراقب بود من طرفدار جلیلی ام اما قطعا به آقای رییسی رای میدم
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      15 4
      نمیدونم چرا حس میکنم یکی از گزینه های اصلی اصلاحطلبا محسن رضاییه!!
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      3 15
      بدبخت ادبیاتت رو درست کن سکته نکنی به خاطر دنیای دیگران
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      13 1
      خیلی خیلی دمت گرم
    • ناشناس IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      1 0
      دعوا نکنید
  • DE ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    12 2
    سروده‌ علیرضا قزوه در رثای شهید محسن فخری زاده را بخوانید. کاسب تحریم لم داده‌ست بر سجاده‌ها - می‌خورد تا هفت پشت از لقمه آماده‌ها / اف به این اصحاب فتنه، تف به این تکرار شوم -آن سلبریتی جماعت، وین مخنث ماده‌ها /دست‌شان با توله‌های خرس در یک کاسه است – می‌زنم چون شیر امشب در صف واداده‌ها/ باده پنهان خورده‌اند و باده پنهان می‌کنند - نعره‌اش باقی‌ست، داد از مستی آن باده‌ها/روزگاری شد که در موج بلا افتاده است -با گرفتاران دنیا، کار ما آزاده‌ها/آنکه از دیوار می‌ترساند مردم را کجاست؟-بازی جمعی قرمساق است و مشتی ساده‌ها!/تف به این برجام و فرجام و به تَکرار دروغ-سوخت ایرانم به دستِ از نفس افتاده‌ها/شهریاری را شما تقدیم دشمن کرده‌اید-حاج قاسم را شما کشتید! آقازاده‌ها!!/این وزیران و وکیلان نارسیده می‌روند-«شهریاری» فخر ایران است و «فخری زاده» ها/جاده‌ها باز است و راه رستگاری بازتر-می‌رسد فردا سواری تازه از این جاده‌ها... اخبار موثقی که به کیهان رسیده حاکی از آن است که شماری از مدعیان اصلاحات با پوشش سرخوردگی از اصلاح‌طلبان در ستاد برخی از نامزدهای جبهه انقلاب حضور یافته و با ارائه اطلاعات غلط درباره میزان رای آنها، تلاش می‌کنند آنان را از انصراف به نفع دیگران منصرف سازند!
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 8
    پس شورای نگهبان عدالت را رعایت نکرده وبه نفع اصلاح طلبان تایید صلاحیتها راچیده تا نیروهای انقلاب همدیگر راخنثی کرده وجبهه اصلاحات پیروز شود .
    • ناشناس IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      نمی دونم 4 سال دیگه چی میخوای بگی
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    53 13
    وحدت وحدت فوری فوری! از وقایع بین نیروهای انقلاب درسال92درس بگیریم!!!
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    18 2
    به خدا قسم اگر یکی از این دو کاندید رای بیاره کشور و جمهور سیلی خواهد خورد.
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    16 5
    اگر کسی از چهار نفر جبهه انقلاب حاضر نباشند به نفع رئیسی کنار روند قطعا طرف نفوذی است مخصوصا یکیشون در مناظره سوم خیلی مشکوک بود.
    • احمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      9 2
      آفرین
    • واقع بین IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 1
      احتمالا بوی کباب به دماغت خورده ولی .......
  • وحید IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    9 1
    در آیه جهاد به صراحت بیان شده که از همان جائیکه شما را از موضع برحقتان خارج کردند بر آنها هجمه کنید.نفوذیان کارگزارانی و اصلاح طلب از افراد زندیق و ملحد و سکولار تشکیل شده آنها همکیشان خود را با بهانه های ،مگر تقوا سنج دارید با همکاری شبکه نفوذ در حوزه و دانشگاه برای ریشه کن نمودن تنها حکومت دینی اقدام نموده اند و در این راه از هیچ خیانت و همراهی با استعمار و استکبار فروگذار نکردند.اگر آنها از راه دموکراسی مبتذل غربی و ترفندهایی چون کاندید پوششی قصد براندازی کردند از همان روش در سرکوب آنها میتوان استفاده نمود(مشکل شرعی که هیچ بلکه واجبست).
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    50 10
    این هشدار جدی است
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    5 2
    اصول گرایان که من هم ازبدنه آنها هستم .کسانی که خودرا سران اصول گرایی می دانند درحق بودن متفرق هستند وحسادت به یکدیگر دارند وتاکنون هم کسی که ازطرف آنها حمایت شده اند وکارکرد خوبی دراداره کشورداشته است به خاطر مسایل جزیی پشت اورا خالی نموده اند مثل آقای احمدی نژاد که حالا میگوید من اصول گرا نیستم وضعف دیگر آنها غرور درپیروزی است .آقای رییسی باید به سراغ او برود وازاو اسرارو خواهش کند وکمک بگیرد وحتی دردولتش ازوی استفاده کند .بنده تاکنون شخصی پرانرژی تر ازو نیافته ام این انرژی نباید راکت بماند. واما اصلاحطلبان کاملا متحد هستند اگر چه باطل باشد وتاآخر ازهمدیگر حمایت می کنند واین نقطه قوت آنهاست.
    • DE ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      احمدینژاد هیچگاه اصولگرا نبوده است بارها قبل و بعد از انتخابات گفته ولی چون خود را ولایی میدانست. اصولگرایان برای کم کردن شر یک روانی بنام چیز چیز چیز اسمش یادم نمیاد چیز چیز ...بیخیال به محمود رای دادند
  • روح الله IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    13 2
    حق مطلب همین است که حاج حسین گفتند. انصافا هر 5 نامزد جریان انقلاب با تفاوت مراتبی که دارند گزینه های مطلوبی برای جایگاه ریاست جمهوری هستند ولی با توجه به رأی و اقبالی که بین مردم دارند در نهایت باید یکی از آنها در صحنه باقی بماند تا ان شاءالله پیروزی قطعی جریان انقلابی رقم بخورد. نامزدهای انقلابی باید مراقب مَکرِ اصلاحات باشند و از نیرنگ‌شان غافل نشوند چرا که مدعیان اصلاحات همیشه با مکر و حیله بر خر مراد سوار بوده و هستند.
    • // IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      2 0
      توکلتون بر خدا باشه
    • ناشناس IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      1 0
      به نظر من همه باید به نفع حاج حسین کنار بروند
  • DE ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    11 1
    اتقاقا کاندیداهای انقلابی باید برادرانه پشت هم باشند وهرچه خدا قسمت شون کرد با رضایت بپذیرند و از این پنج نفر یک نفر انتخاب شد، اون چهارتا کاندید هم پشت کاندید اصلی بمانند. در خدمت برای مردم این برچسب های اصلاحاتچی هادیگه معنی نداره؟ هرچی میخوان خیر سرشون بگن.سه دهه هست این عملیات روانی رو بشکل احمقانه راه انداختند وبه ایران و ایرانی اسیب می رسونن. مشکل اصلاحاتچی ها مشکل مشابه منافقینه یعنی التقاتی شدنشونه. میکروچیپس شون الوده به القاعات غربی شیطانی ماکیاولیستی شده و نمیتونن آزاد بیاندیشند و نقاد غرب باشند، خود رو وام دار غرب میدونن.
  • دوره گرد IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    4 19
    توجیح بسیار زیبایی بود برای کاندیداهای پوششی .
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    11 1
    مخصوصاً تعداد قابل توجهی از این نوع افسادطلبان نفوذی و تفرقه افکن در فضای مجازی فعال شده اند
  • بامداد IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    10 1
    مرگ بر امریکا
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    13 1
    محسن رضایی جو گیر شده و به نفع رییسی نمیره کنار، چون آدم بسیار مشکوکی هست و در جریان مناظره دوم و سوم زیاد جواب همتی و مهرعلیزاده رو نداد
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      6 1
      احسنت احسنت احسنت
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    2 13
    شریعتمداری ترسیده ... چون می دونی بقیه به نفع یکی کنار میرن می مونن همتی و مهر علی در برابر نفر برتر بعد اون دونفر میان میگن دیدین گفتیم پوششی اند بیاین به ما رای بدین و بد ببازن ولی داداش رای ها کاملا ترکیبش مشخصه با پونزده میلیون رای اونم فقط به طیف خاص نیازی به ترک صحنه نیست به نظرم همتی و مهرعلی برن کنار تا خیال همه راحت بشه
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    25 1
    آقایان محترم اتق الله برای اصل مهمی به نام اجماع و اتحاد حب قدرت را کنار بگذارید. آزموده را آزمودن خطاست
  • محمد IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    7 5
    اگر هر ۴ نفر انصراف بدهند و همتی و مهرعلیزاده هم انصراف بدهند اونوقت انتخابات باطل میشه باید یکیشون که رای کمتری داره بمونه
  • منتقد IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    5 32
    اونوقت اسم این کار انتخابات هست؟
    • ... IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      2 0
      ان شاالله ائتلاف خواهد شد
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    12 5
    ملتمسانه از جناب اقایان دکتر جلیلی و دکتر رضایی می خواهیم در حمایت از آقای رئیسی عرصه را واگذار نمایند و به حمایت از او با جدیت ادامه دهید. ما به اخلاص، ایثار و از خودگذشتگی شما برای این مردم و کشور ایمان داریم.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    13 1
    امیدواریم.متاسفانه جبهه ضد انقلاب در کفر خودشون اتحاد دارن اما...اللهم جعل عواقب امورنا خیرا
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      2 5
      چرا فکر میکنی فقط شما مسلمانید وبقیه کافر بترسید از روزی که در پیشگاه خدا حاضر می شید ،به خاطر دنیای دیگران عاقبت خودتان را نسوزانید
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      کسانی که مجانی هشت سال به روحانی سواری دادند مشکل دارند
  • احمد IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    14 2
    رای ما به رییسی هشتمین رییس جمهور خادم امام هشتم
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 7
    چرا کامنت های من رو نگذاشتی
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    9 1
    احسنت. الحق که نکته بسیار بسیار مهم و حیاتی رو گوشزد فرمودید. کاملاً معلومه که این نوشخوار کردن همتی که نامزد پوششی نامزد پوششی فقط برای جلوگیری از اتحاد جبهه انقلابه. امیدوارم این بار مثل گذشته بچه های حزب الله مرتکب اشتباه نشوند. اما یه مطلب. اون نامزدی که اقبال بیشتری بهش وجود داره باید با بقیه این وعده رو بده که دولتی ائتلاف گونه تشکیل خواهد داد و اونها رو در دولت بکا خواهد گرفت. امیدوارم جناب رئیسی بتونند این کارو انجام بدهند.
  • ْسلام IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 3
    سلام علیکم خدا قوت به تمام خدمتگزاران لطفا وخواهشنمدیم تا دیر نشده نسبت به انصراف آقایان جلیلی و زاکانی اقدام لازم انجام گردد . ادامه حضور ایشان یعنی خسارت و صدمه و شکستن رای اصولگراها مطمین باشید پیام های منتشره در خصوص استقبال و علاقه مردم به ایشان ، ترفند خطرناک غیراصولگراها می باشد . غیراصولگراها برای شکاندن رای اصول گراها تلاش حداکثری می کنند مانند دوره گذشته که یکی از آقایان 2 میلیون رای داشت اما کاندید اصولگرا فقط 300 هزار رای کم داشت هر چه زودتر باید کاندیداهای اصولگرا انصراف خود را اعلام نمایند . اگر تحیر مردم زیاد شود به طرف مقابل رای می دهند و ما علینا الا البلاغ
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    4 0
    باید به مثل انکلیسی معروف تفرقه بیندازو حکومت کن زادگاه لیبرالیسم توجه بشودواینکه عاقل نکند کاری که باز آید پشیمانی!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    2 0
    بااین سختیهاى هشت ساله ملت وسوابق امر ولطف خداوندبه کاندیداهاتااین مرحله بقیه بایدباتمرکز بریکنفرکنارروندوحجم راى خودراواگذارکنند اتق الله.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    6 1
    من خودم طرفدار آقای جلیلی ام که با توجه به وضع به آقای رئیسی رای خواهم داد
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      2 4
      اشتباه می کنی. رای به اصلح واجب است و این مصلحا اندیشی های مادی جایی در فرهنگ شیعه ندارد.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    8 1
    من طرفدار آقای جلیلی بودم ولی به آقای رئیسی رای میدهم چون رای بالا برای ایشون است باید در مرحله اول کار را تمام کنیم و نگذاریم به مرحله دوم کشیده شه
    • ناشناس IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 2
      حرص نخور پیر میشی
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      1 1
      نتیجه این وحدت احمقانه در سال 96 شد ایجاد دو قطبی و پیروزی روحانی. بگذارید آرا پخش شود و دو قطبی ایجاد نشود.
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 1
      ۱۸۱۷ تو یه نفوذی بدبختی
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 2
    اگر همتی بالای 50 درصد از آرا رو بیاره انتخاب میشه، حالا ائتلاف در اصولگرایان میتونه باعث بشه از این درصد کاسته بشه؟ ائتلاف به نظرم بیشتر از اینکه بخواد جلوی رای آوری حریف در دور اول رو بگیره باعث میشه که اصولگرایان اگر مجموعا بالای 50 درصد رای دارند همون دور اول کار تموم بشه که البته بهتر هم هست که دیگه حریف فرصتی برای ادامه نداشته باشه.
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 0
    بزرگان اصول گرا مثل جامعه روحانیت وامثال ان باید رایزنی کننذ واین اتحاد اتفاق بیفته وغیرازریاست جمهوری حتی برای شورا وخبرگان ومیان دوره ای مجلس هم یک لیست واحدبدهندمردم الان دچارسرذرگمی شده اند
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    4 0
    اصلا نترسین، امسال دیگه نوبت اصولگرا هاست
    • ناشناس IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      خب اول خوردنها همیشه یه سری دعوا هست من همه رو به آرامش دعوت می کنم . باهم بخورید
    • واو IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      حاج حسین پاسداری در حال اوج و در راه شهید دن
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 0
    من بنده و عشیره ام راَیمان رییسی
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 1
    من بنده و عشیره ام راَیمان رییسی
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    حاج حسین عزیز از ته جان ما گفتی اگر این دفعه باز از سوراخ کبر و غرور گزیده شوند فقطنامی از انقلاب وشهدا ومردم مستضعف را درکتابها درسی و نان سفره مردم رادر بسمانده های اشرافیت دولتی هادنبال خواهیم کرد
  • شهیده IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 0
    اتفاقا نباید این کار بشه چون قشر خاکستری روی گزینه های به غیر از ریسی وهمتی هم فکر میکنند وبقیه نیروهای انقلاب بین خاکستریها رای دا ند وانصراف آنها ممکنه رای همتی رو بالاببره
  • بایراق IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام‌اصولگر‌واصلاح‌طللب‌چه‌فرقی‌باهم‌دادند باید‌مواضع‌خودشان‌‌را‌تیتر‌کنند‌وبنویسند‌تا‌مردم‌بفهمند.والا‌قضیه‌‌ودعوا‌سر‌میزهای‌قدرت‌است‌و بس
  • ام BE ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 1
    خیلی ساده هستید. کشور بصورت ساختاری دچار مشکل هست. جبهه انقلاب و اصلاحات هم نمی تونه درست کنه. ۱۸ سالم بود فکر می کردم احمدی نژاد سوپر من هست بهش رای دادم. دوره بعدی هم رای دادم. سال ۹۲ فکر کردم اشتباه کردم به روحانی رای دادم و همینطور ۹۶. به مجلس های اصلاح طلب و اصولگرا هم یک بار رای دادم. دریغ از یه تغییر اساسی. به خاطر همین سرخوردگی ها و ندیدن تغییرات و نبود امید امسال رای نمیدم. برای کشورم نگرانم ولی با حمایت از این مدیران و رای دادن به آنها امر بر آنها مشتبه می شود که توانایی انجام کار دارند. حال آنکه هیچ کدام لایق نیستند. یا علی.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    اظهارات یه پای فتنه!
  • حسین نقاش ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    روش برخی آقایان تفرقه بیانداز و حکومت کن هست ، شایسته است نیروهای جریان انقلاب اسلامی و کاندیدا های اصول گرا برای رفع مشکلات اقتصادی مردم متعهد و یکپارچه باشند.
  • ویس IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    امروز از اخبار ساعت 8 رادیو شنیدم آقای جلیلی به نفع جبهه انقلاب کنار رفتند. خدا خیرش بده خیلی براش دعا کردم. کار ایثار گرانه ای کرد. خواهشا بقیه هم با هم هماهنگ باشید تا یکی بماند. دعای خیر ما بدرقه راهتان خواهد بود. یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس