کد خبر 1230559
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
زاکانی نمایه

علیرضا زاکانی در سومین مناظره انتخاباتی گفت: کشور را می شود به بهترین نفع اداره کرد، اما آقایان نمی خواهند.

به گزارش مشرق،علیرضا زاکانی گفت: اولین کاری که انجام خواهم داد، این است که رویکرد غلط دولت کنونی را به یک رویکرد درست تغییر می‌دهم و با تکیه بر پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخلی، از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی برای پیشرفت کشور استفاده می‌کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه توانمندی‌های داخلی برای تولید بی نظیر است، گفت: در حوزه مسکن با ۱۳۰ هزار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که ظرفیتی برای ساخت مسکن است، در حوزه زیرساخت‌های ریلی با توجه به کریدور جنوب شمال می‌توان ۳۰ هزار میلیارد دلار سالانه درآمد کسب کرد. در بخش نفت، گاز و پتروشیمی با توجه به صنایع پایین‌دستی می‌توان سالانه بالای ۴۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. کارخانه‌های راکد موجود در بخش پتروشیمی ۱.۸ میلیارد تن در بخش پتروشیمی و ۱۰ میلیون تن در بخش پلیمری ظرفیت خالی دارند که با توجه به این دو بخش می‌توان مشکل اشتغال و منابع ارزی را حل کرد.

وی اظهار داشت: در بخش معادن از رتبه ۷ به رتبه ۲۰ کاهش رتبه داشته‌ایم به این دلیل که کار دست افراد باتدبیر نبوده است بنابراین با توجه به تولید داخل، کشور را اداره خواهیم کرد تا تحریم‌ها بی‌اثر شود. حوزه کشاورزی و روستایی محور اصلی خواهد بود.

رقم اندک صادرات ما به کشورهای منطقه و اوراسیا، فاجعه است

زاکانی با بیان اینکه رویکرد دولت ما توجه به توانمندی‌های داخل خواهد بود، گفت: منطقه ما در سال ۹۸، ۱۱۴۳ میلیارد دلار واردات داشته است که سهم ما ۲۳ میلیارد دلار بوده است. منطقه اوراسیا ۳۷۰ میلیارد دلار واردات داشته، سهم ایران ۶۰۰ میلیون دلار بوده؛ این فاجعه است.

روحانی چون اقتصاد بلد نبود همتی را رئیس کل بانک مرکزی کرد

وی تأکید کرد: دوست عزیزمان علاقه ندارد با من بحث کند زیرا به او یاد داده‌اند با من بحث نکند. در نوبت اول، ایشان یک حرف زد و گفت آقای روحانی همه چیزش خوب است اما اقتصاد بلد نیست. این حرف درست است. آقای روحانی چون اقتصاد بلد نبود شما را رئیس کل بانک مرکزی کرد.

کشور را می‌توان به بهترین نحو اداره کرد اما این آقایان نمی‌توانند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر بخواهیم با دلار مبادله کنیم، FATF روی گلویمان می‌نشیند اما اگر با پول دو طرفه کشورها تبادل کنیم، FATF نیز ملغی اثر می‌شود و تحت فشار قرار نمی‌گیریم اما دوستان نمی‌خواهند کار کنند، کشور را می‌توان به بهترین نحو اداره کرد اما این آقایان نمی‌توانند.

زاکانی گفت: مانده بودم که با این دولت چطور برخورد کنیم؛ این دولت به منتقدانش توهین‌های زیادی می‌کند؛ آنها را بی‌سواد می‌کند البته این خصوصیت مسری بوده، به ایشان هم سرایت کرده و بنده را پلیس بد خواندند. اینها کسانی هستند که جز با توهین کار خود را پیش نمی‌برند.

آمده‌ام تا مردم در صف کالا تحقیر نشوند

وی تأکید کرد: بنده آمده‌ام تا مردم در صف کالا تحقیر نشوند و مردم را در قرارگاه مرغ خراب نکنند. من فریاد اعتراض مردمی هستم که گرانی را تحمل می‌کنند و عده‌ای نور چشمی با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد می‌کنند. بنده آمده‌ام تا صدای مردم سیستان و بلوچستان باشم. سه بار افتتاح گاز شده است اما هنوز گاز به این استان وارد نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    ما هم همین رو میگیم
  • US ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    زاکانی ما مردم حمایتت می کنیم فقط برای یک کلمه مبارزه با دروغ شیرمادرت حلالت
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    بهترین نفع نه مجید جان دلبندم بهترین نحو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس