کد خبر 1230166
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
قیمت نفت رکورد جدید زد

قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرد و تحت تاثیر بهبود دورنمای تقاضای جهانی، سومین رشد هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت.

به گزارش مشرق، بهای معاملات نفت برنت ۱۷ سنت افزایش یافت و در ۷۲ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از ماه مه سال ۲۰۱۹ بود و برای کل هفته یک درصد رشد نشان داد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۲ سنت افزایش، در ۷۰ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۸ بود و برای کل هفته ۱.۹ درصد رشد هفتگی رقم زد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز اظهار کرد: تقاضا سریعتر از میزان عرضه بهبود پیدا می کند و ما به عرضه بیشتری به منظور تامین تقاضا نیاز خواهیم داشت.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد اوپک پلاس باید تولیدش را برای تامین تقاضا که تا پایان سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع پاندمی بهبود پیدا می کند، افزایش دهد.

طبق آماری که از سوی منابع آگاه در اوپک پلاس اعلام شده است، اوپک و متحدانش ماه میلادی گذشته پایبندی قوی به توافق محدودیت عرضه داشتند و نرخ پایبندی اوپک پلاس در ماه مه به ۱۱۵ درصد در مقایسه با ۱۱۴ درصد در آوریل رسید.

اوپک با بهبود تقاضا برای نفت در فاصله ماه مه تا ژوییه ۲.۱ میلیون بشکه در روز به تولیدش اضافه می کند اما همچنان میلیونها بشکه در روز از تولیدش را محدود نگه داشته است.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس با اشاره به افزایش نرخ واکسیناسیون و تقویت فعالیت اقتصادی جهانی، پیش بینی کرد روند صعودی جاری بازار نفت ادامه پیدا خواهد کرد و نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود می کند.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: آمار نشان می دهد ترافیک جاده ای در آمریکای شمالی به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگشته و آمار اکثر نقاط اروپا دلگرم کننده بوده است. حتی بازار سوخت جت هم نشانه های بهبود را نشان می دهد و پروازها در اروپا طی دو هفته گذشته ۱۷ درصد رشد کرده اند.

گزارش هفتگی شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با شش حلقه افزایش به ۳۶۵ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ به شمار می رود. این بزرگترین رشد هفتگی دکلهای حفاری آمریکا در یک ماه گذشته بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، رشد قیمتها از اکتبر سال ۲۰۲۰ بعضی از شرکتهای انرژی آمریکایی را به افزایش هزینه در سال ۲۰۲۱ تشویق کرده است اما این افزایش هزینه اندک می ماند زیرا اکثر شرکتها به جای افزودن به تولید، به افزایش جریان نقدینگی، کاهش بدهی و افزایش سوددهی سهامداران متمرکز شده اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس