کد خبر 1255718
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
نفت

به علت نگرانی از تقاضا برای انرژی به دنبال محدودیت های مسافرتی برای مقابله با شیوع نوع دلتای کرونا، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای کاهش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به علت نگرانی از در مورد تقاضا برای انرژی به دنبال محدودیت‌های مسافرتی برای مقابله با شیوع نوع دلتای کرونا، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی حدود یک درصد کاهش یافت و شدیدترین کاهش هفتگی در چندین ماه گذشته را ثبت کرد.

همچنین پس از اینکه گزارش ماهانه فرصت های شغلی آمریکا منتشر شد و بالاتر از حد انتظار بود و سبب تقویت دلار، قیمت نفت تحت فشار بیشتری قرار گرفت. تقویت دلار، قیمت نفت را برای خریداران نفت با ارزهای دیگر گران تر می سازد از این رو تقاضا برای آن کاهش می یابد

هر بشکه نفت برنت با ۵۹ سنت کاهش ۷۰.۷۰ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۸۱ سنت کاهش ۶۸.۲۸ دلار فروخته شد.

نفت برنت طی هفته گذشته ۶ درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش هفتگی در ۴ ماه گذشته است؛ WTI نیز ۷ درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش در نه ماه گذشته به شمار می رود.

هوآی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور گفت: «نوسانات قیمتی که اکنون شاهد آن هستیم، تابعی از تصویر کلان است... نوع دلتای کرونا شروع به خسارت زدن کرده و شما در بسیاری از بازار و نه تنها در بازار نفت شاهد ریسک گریزی هستید.»

در آمریکا، تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ به بالاترین میزان در ۶ ماه گذشته رسیده است. در ژاپن، محدودیت های اضطراری در بیشتر مناطق این کشور گسترش یافته است. در چین نیز که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است در برخی از شهرها محدودیت اعمال شده و پروازها لغو شده است.

جیم ریتربوش، تحلیلگر بازار گفت: «افزایش محدودیت های سفر در چین، زیر ذره بین تاجران قرار گرفته است و می تواند به عنوان محرک اصلی قیمت نفت در ماه جاری میلادی عمل کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس