نمایش درخشان ایتالیا در دیدار افتتاحیه؛ مقاومت ترکیه درهم شکست

تیم فوتبال ایتالیا در دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۰ عملکرد درخشانی داشت و با کولاکی که در نیمه دوم به راه انداخت، صاحب برتری سه بر صفر شد.

به گزارش مشرق، جمعه شب در دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۰، تیم ملی فوتبال ایتالیا در ورزشگاه المپیکو شهر رم میزبان ترکیه بود و با گل‌هایی که در نیمه دوم به دست آمد صاحب برتری سه بر صفر شد تا خود را در قواره یک مدعی جدی نشان دهد.

این دیدار از گروه نخست و با قضاوت «دنلی ماکلی» از هلند برگزار شد. این پیکارها با حضور تماشاگران انجام می‌شود.

ایتالیا که در ۲ سال اخیر با هدایت «روبرتو مانچینی» عملکرد خیره کننده‌ای داشته است، این بازی را نیز تهاجمی آغاز کرد. از سوی دیگر تیم ترکیه روشی تدافعی را در دستور کار داشت و همچین با دوندگی بالا در میانه میدان مانع از بازی‌سازی مناسب هافبک‌های میزبان در دقایق ابتدایی شد.

نمایش درخشان ایتالیا در دیدار افتتاحیه؛ مقاومت ترکیه درهم شکست

نخستین بخت گلزنی در دقیقه ۲۳ ایجاد شد که ضربه سر «جورجو کیه‌لینی» را «اورجان چاکر» دروازه‌بان ترکیه با واکنشی خیره کننده، مهار کرد.

در نیمه نخست تلاش بی‌امان ایتالیایی‌ها برای رسیدن به گل سودی نداشت. در این نیمه، سه مرتبه توپ به دست مدافعان ترکیه برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

نمایش درخشان ایتالیا در دیدار افتتاحیه؛ مقاومت ترکیه درهم شکست

ایتالیا نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ۵۳ به هدفش رسید. در این لحظه ارسال «براردی» را «دمیرال» مدافع ترکیه به اشتباه درون دروازه خودی جای داد تا گل نخست این رقابت‌ها برای ایتالیا ثبت شود.

نمایش درخشان ایتالیا در دیدار افتتاحیه؛ مقاومت ترکیه درهم شکست

نمایش تهاجمی تیم تحت هدایت مانچینی ادامه یافت و در دقیقه ۶۶  ضربه «اسپیناتزولا» با واکنش ناقص دروازه‌بان ترکیه همراه  شد و در برگشت «چیرو ایموبیله» توپ را به تور دروازه حریف دوخست و گل دوم را به ارمغان آورد.

در دقیقه ۷۹ کار تیمی خوب ایتالیایی‌ها با ضربه فنی و زیبای «لورنزو اینسینیه» همراه شد تا میزبان به گل سوم دست یافته و کار ترکیه را یکسره کند.

ولز و سوئیس دیگر تیم‌های گروه نخست هستند که عصر شنبه به مصاف هم می‌روند.

رقابت‌های جام ملت‌های اروپا قرار بود تابستان سال گذشته (۲۰۲۰) برگزار شود که به دلیل گسترش ویروس کرونا، لغو و به امسال موکول شد اما نام مسابقات همان یورو ۲۰۲۰ باقی ماند.

این مسابقات با حضور ۲۴ تیم و در ۶ گروه برگزار می‌شود و ۱۱ شهر مطرح اروپایی از کشورهای مختلف قاره سبز، میزبانی را برعهده دارند.

ترکیب ایتالیا

نمایش درخشان ایتالیا در دیدار افتتاحیه؛ مقاومت ترکیه درهم شکست

جان‌لوییجی دوناروما، الساندرو فلورنتزی(دی‌لورنزو)، لئوناردو بونوچی، جورجیو کیه‌لینی، لئوناردو اسپیناتزولا، نیکولو بارلا، جورجینیو، مانوئل لوکاتلی(کریستانته)، دومنیک براردی(برناردسکی)، لورنزو اینسینیه(فدریکو کیه‌زا) و چیرو ایموبیله(آندره‌آ بلوتی)

ترکیه ترکیه

اورجان چاکر، زکی چلیک، مریح دمیرال، چایلار سویونجو، اومیت مراش، اوکای یوکوشلو(عرفان قهوه‌چی)، اوزان توفان(کان آیهان)، هاکان چالهان‌اوغلو، یوسف یازیچی(چنگیز اوندر)، کنان کارامان(درویش‌اوغلو) و بوراک ایلماز

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عباس IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    آفرین بر ایتالیا به امید قهرمانی ایتالیا در یورو
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    روبرتو مانچینی تو بی نظیری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس