علیرضا زاکانی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر لزوم تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها، گفت: در دولت فعلی قدرت پول ملی ۳۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی عصر پنج شنبه در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه باران، بیان کرد: بزرگترین رسالت یک انقلابی تحقق شعارهای انقلاب در آزادی، استقلال، معنویت و پیشرفت انقلاب اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید بکوشیم از ۴۲ سال تجربه در جهت پیشرفت کشور بهره ببریم، افزود: درگیر مافیای مختلفی هستیم و دنیاپرستان قدرت گرا، قدرت گرایان بی مغز، دنیاخواهان و دنیاپرستان بی فکر و عالمان دنیاپرست شرایطی را برای ما فراهم کرده‌اند که گرفتار مافیای هفت سر شده‌ایم و باید آن را نابود کنیم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فتح قله‌ها در ابتدا و اولویت با تحول در اقتصاد مدیریت میسر می‌شود، اضافه کرد: آغاز این کار معطوف به جهش تولید و برداشتن موانع و کمک به رونق تولید است و دولت من در مقابل موانع تولید و توسعه اقتصاد قرار می‌گیرد.

زاکانی با بیان اینکه شهرستان‌ها نقاط مولد و حاصلخیزی هستند که توجه به ظرفیت آنها امکانی را فراهم می‌کند که با آمایش دقیق سرزمینی پیشرفت‌های صنعتی را در پیش بگیریم، افزود: زنجیره‌های خرد یعنی هر خانه یک کارگاه را طوری تنظیم می‌کنیم که متن جامعه از آن بهره ببرد.

وی بیان کرد: قدرت پول ملی در این هشت سال، ۳۴ درصد کاهش یافت و شرایط به گونه‌ای است که اگر شش سال با رشد هشت درصد تلاش کنیم، قدرت خرید مردم به سال ۹۰ برمی‌گردد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تورم، فقر، فساد و سایر مشکلات مربوط به بی برنامگی است.

زاکانی با تاکید بر شروع اصلاحات از دولت، تصریح کرد: اولین اقدام تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها است و باید شهرستان‌ها کانون مشخص تصمیم گیری، برنامه ریزی و هزینه کرد و به کارگیری امکانات شوند و آنها را دارای اختیارات اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه ۲۰ ساله کشور در گرو تمرکز زدایی است، افزود: ۷۸ درصد اعتبارات توسط پروژه‌های ملی و یا ملی و استانی از قبل تعیین تکلیف شده که با استقلال و دقت و پیشرفت شهرستان‌ها منافات دارد.

زاکانی اولین وعده خود را تمرکزدایی و محور قراردادن شهرستان‌ها بر اساس الگوی آمایشی دقیق عنوان کرد و گفت: در چارچوب پیشران‌های تحول اقتصادی که یکی از آنها کشاورزی و توسعه روستایی است حرکت می‌کنیم.

داوطلب سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران ۱‌.۱ دهم جمعیت جهان و شش درصد امکانات دنیا را دارد، بیان کرد: کاهلی و غفلت از سوی مسئولین باعث این وضعیت شده است و مسئولین نه تنها سرمایه‌های موجود در کشور را نمی‌شناسند بلکه حتی در جهت احیا و استفاده از آن نیز تلاش نمی‌کنند.

وی بر لزوم استفاده از نخبگان در استان‌ها حول محور چهار موضوع تأکید کرد و گفت: از نخبگان در زمینه ایده پردازی، کمک به تحول در تصمیم سازی‌ها و کمک به مجریان، و نظارت تخصصی بر کار دولت بهره می‌گیریم زیرا تا دولت اصلاح نشود کشور اصلاح نمی‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس