رئیسی نمایه

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فضای مجازی بهترین ظرفیت برای نظارت ملت بر دولت است، گفت: هیچ ساخته بشری به اندازه فضای مجازی اینقدر سریع زندگی بشر را تحت تأثیر قرار نداده است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز با جمعی از دانشجویان و اساتید دیدار و گفت وگو کرد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: ورود به عرصه انتخابات میل شخصی بنده نبوده و در حال حاضر نیز نیست و بنده به عنوان یک وظیفه در این جایگاه حضور پیدا کردم و دوست داشتم دوستان دیگری در این جایگاه حاضر شوند. اما برای ایجاد یک تحول پا به این عرصه گذاشتم.

رئیسی با بیان اینکه دانشگاه را باید به عنوان جایگاه حل مسئله دید و دولت این مسائل را اجرا کند، افزود: ما خط قرمز نداریم و هر پرونده سیاسی نیز که مربوط به باند ثروت و و قدرت بوده است، بدون هیچ ملاحظه‌ای در دستور کار آورده و بررسی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: راهبرد من این است که هر پرونده‌ای روی میز است، باید به صورت ویژه بررسی شود. امیدی که در دل مردم از سوی دستگاه قوه قضائیه ایجاد شده است، واقعی است و ماحصل همین بدون خط قرمز جلو رفتن است. ادامه راه نیز باید بدین نحو ادامه یابد.

رئیسی یادآور شد: باید ساختارهای فسادزا را حل کنیم. ما به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه می‌رسیم، ولی اینکار تا وقتی که منشا آنان اصلاح نشود و ساختارهای فسادزا از بین نرود، کاری ناقص است. باید بسترهای فساد و ساختارهای آن، واردات و صادرات و نظام پولی و بانکی کشور اصلاح شود. همین نظام بانکی کشور منشأ بسیاری از مشکلات است و پرونده بانکی‌ای نداریم که نظام بانکی در آن نقش نداشته باشد.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فضای مجازی بهترین ظرفیت برای نظارت ملت بر دولت است، گفت: هیچ ساخته بشری به اندازه فضای مجازی اینقدر سریع زندگی بشر را تحت تأثیر قرار نداده است و همه سنین درگیر آن هستند.

وی ادامه داد: باید ساختارهای فضای مجازی گسترش یابد و زیرساخت‌های فضای مجازی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. اقتصاد فضای مجازی یکی از بسترهای بسیار مهم در کشور است. کشور هندوستان و پاکستان به اندازه‌ای که ما از نفت پول درمی‌آوریم، آنان از فضای مجازی کسب درآمد می‌کنند. چرا ما نباید از این فضا درآمد سرشار در اقتصاد کسب کنیم؟ باید برای همه در یک سطحی این میزان دسترسی به اینترنت و فضای مجازی وجود داشته باشد.

رئیسی یادآور شد: اصل فضای مجازی از مسائل اساسی زندگی است. باید در فضای مجازی حقوق مردم رعایت شود و حریم خصوصی خانواده‌ها نیز نقص نشود و این مسئله از مدیریت این فضا است؛ لذا گسترش فضای مجازی از مسائل مهم برای پیشرفت کشور است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: زمانی که بنده کاندیدا شدم، گروه‌های مختلفی برای حمایت از بنده مراجعه کردند، ولی بنده از همان روز اول گفتم که مستقل آمده‌ام. بنده ستاد ندارم، ولی گروه‌های حمایت‌کننده از ما ستاد داشتند و گفتند که نمی‌توانیم ستاد نزنیم. از این جهت ما یک شورای هماهنگی زدیم و تمامی کارهای ستاد زیرنظر این شورا انجام می‌شود.

وی گفت: بنده از همان روز اول هم گفتم که برای ستاد زدن پول ندارم و لزومی هم برای اینکار نمی‌بینم. بعضی از کارهای تبلیغاتی جواب نمی‌دهد و بنده پیگیری می‌کنم که برای کارهای تبلیغاتی من خرج نکنند و پول را خرج فقرا و محرومین کنند و بیش از ده نفر را از اینکار محروم کرده‌ام.

رئیسی اضافه کرد: شرایط حال حاضر کشور بسیار حساس است و باید دقیق و حساب شده عمل کرد. امروزه مسئله زندگی و نان و آب و کار مردم و خود دولت دچار یک آسیب جدی شده است و سرمایه اجتماعی از دست رفته است. ما در تجربه‌ای در آستان قدس نیز دیدیم که مشکل مردم کمبود مغازه و پاساژ نیست و مشکل مردم جا و مکان برای زائرین است و ما یک شهر زائر برای آنان ساختیم؛ بنابراین برای کشور کار زیاد می‌توان کرد. اولین گام در تحول را باید مردم بردارند. بنده در جایگاه ریاست‌جمهوری باید پاسخگو باشم.

وی گفت: حکم بنده در قوه قضائیه ده ساله است، ولی جایگاه ریاست جمهوری و رئیس مجلس چهارساله است و اگر دنبال قدرت بودم، باید در همان قوه می‌ماندم.

رئیسی اضافه کرد: آن روزی که در ۱۶ آذر به دانشگاه تهران آمدم، هیچ مسئولی در دانشگاه‌ها حضور پیدا نکرد. مسئولان ما باید تاب و تحمل انتقادات تند دانشجویان را داشته باشند و بدون این مسئله نمی‌توان کشور را مدیریت کرد. اما رقیب بنده در سال ۹۶ از حدود ۱۹۸ نفر در قوه قضائیه، علی‌رغم شعارهای آزادی، شکایت کردند. اما بنده از همه شکایات خود قوه قضائیه گذشتم. تا امروزه نیز نه سایت و نه رسانه‌ای و نه روزنامه‌ای را بستم.

وی گفت: آقایان شعار می‌دهند و بدان عمل نمی‌کنند. اما کارنامه عملی بنده مشخص و عیان است. هر کس دغدغه انقلاب و حل مسائل کشور و مردم را دارد، جزء مجموعه ما هست و بنده با همه آنان اعتلاف می‌کنم. جامعه کشش سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی را ندارد.

 در این دیدار نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی به بیان مطالب خود پرداختند.

امید مردم در دولت روحانی به یاس و نا امیدی مطلق تبدیل شد

توحید تقی زاده دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این دیدار گفت: ای کاش بقیه کاندیداهای ریاست جمهوری نیز که مدعی آزادی بیان هستند و مدام آزادی آزادی از زبان شان نمی افتد نیز صدای اتحادیه های رسمی دانشجویی را خفه نمی کردند و با حضور در جمع های دانشجویی به ساحت مطالبه گرانه نسل جوان که به راستی نسل تحول هست، نیز احترام می گذاشتند.

وی افزود: آقایان، در چند مناظره  اخیر مدام تکرار می کنند که فلان نخبه انشگاهی به خاطر یک پیامک رعایت موازین شرعی حجاب؛ قصد ترک ایران را کرده! اما مشکل نخبگان کشور چند تار مو و چند پیامک نیست. مشکل نخبگان مواجه شدن با مدیران  پیر و خسته ای است که نه حال و هوای نشستن پای صحبت جوانان را دارند و نه توانی برای همراهی با ایده های تحول آفرینی.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آقای رئیسی از شما خواهش می کنیم دانشجویان و نخبگان جوان را فارغ از سلایق سیاسی که دارند دریابید، جوان دانشجو چه اصلاح طلب، چه اصولگرا چه آنانی که به شما رای خواهند داد و چه آنانی که رای شان کاندیدای دیگری است یا به دلیل عملکرد بد مسئولان با صندوق های رای قهر کرده اند را فردای بعد از پیروزی دریابید اینان همان جوانی هستند که قهرمان قلب های پاک شان مرد میدان حاج قاسم سلیمانی است و دل خوشی از بازی های انتخاباتی ندارند لطفا این ظرفیتهای عظیم را دریابید

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مردم از وضع موجود در کشور خسته شده اند و امیدشان در زمان دولت حسن روحانی به یاس و نا امیدی مطلق تبدیل شد. دولتی که در سال ۱۳۹۲ با دوقطبی مذاکره و مقاومت و در سال ۱۳۹۶ با دو قطبی آزادی و اعدام ۸ سال از فرصت های پیشروی مردم را سوزاند. حال با عقبه ۴۰ ساله خود یعنی دولت های میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی در حال اردوکشی مجدد می باشد و با مظلوم نمایی مکارانه سعی در پاک نمودن حافظه ی تاریخی مردم دارند.

وی گفت: آقایان می گویند در مناظره  ۵ در برابر ۱ است اما زمین منازعه از دید ما قرار گرفتن مسئولین ۶ دولت در برابر کاندیداهایی است که قصد دارند ریل قطار بی تدبیری های ایشان را به نفع مردم تغییر داده و به ریل کارآمدی بازگرداند

تقی زاده در پایان گفت: آقای رئیسی از شما به عنوان یک جوان دانشجو خواهش می کنم که تحولی عظیم در ساختار حکمرانی ایران به وجود آورید و با برقراری عقلانیت، آزادی و عدالت ملت شریف مان را به تحقق آرمانهای اسلام و انقلاب دوباره دلگرم کنید.

دولت بعد محکوم به کارامدی و تن دادن به اصلاحات اساسی اقتصادی است

حمید محمدپور دبیر اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی هم در این نشست گفت: یکی از اصلی ترین مسائل عموم جوانان انقلابی نسبت به سرنوشت دولت احتمالی تحت ریاست حضرتعالی درباره توزیع مناصب است.

وی با ذکر مطالبی درباره اهمیت شایسته سالاری در توزیع مناصب ادامه داد: البته شما از شایسته سالاری گفتید ولی آغاز سهم دهی به برخی جریانات، پایان ایده دولت عدالتخواه و مردمی است. علاوه بر آن باید نیروها و تشکل های مردمی و صنفی  به مثابه دست راست شما در حکمرانی  و چشم نظارتی‌تان در کل کشور باشند و فساد و باند بازی را فریاد بزنند تا مانع سیطره نیروهای سیاسی ناکارآمد ضد مردم شوند.

 آقای رئیسی باید بگوییم که با توجه به وضعیت اسفناک اقتصادی امروز، دولت بعد محکوم به کارامدی و تن دادن به اصلاحات اساسی اقتصادی است. داشتن اراده، جدیت و کنار گذاشتن رویکرد تعارفی، لازمه تحقق این اهداف است، مسئله‌ای که خود به آن اذعان داشته‌اید.

گفتنی است نماینده جنبش عدالتخواه در این نشست انتقاداتی را نیز نسبت به مسایل مختلف مطرح کرد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس