کد خبر 1229323
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
همتی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه رشد سه دهه گذشته اقتصاد کشور در شان مردم نیست، گفت: تقویت تولید از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی ظهر امروز در گفتگو با مردم ایلام اظهار کرد: امیدوارم شهرستان‌های استان شما مملو از عشق، محبت شادی و نشاط باشد.

وی گفت: در این فرصت نیم‌ساعته تلاش داریم به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم نکاتی مهم از برنامه‌های خود را برای استحضار شما مردم خطه عزیز بیان کنیم.

همتی شرایط کشور را سخت دانست و عنوان کرد: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که ما نیاز به اقدامات جدی و ضروری برای اصلاح امور اقتصادی داریم.

وی ادامه داد: نظرسنجی‌های انجام‌شده نشان دهنده این است که بیش‌از ۷۰ درصد دغدغه شما مسائل معیشتی و اقتصادی بوده و بنابراین دولت آینده نمی‌تواند دولتی غیراقتصادی باشد، برهمین اساس در دولت آینده نیاز به پیشگیری از اشتباهات گذشته مشهود بوده و در غیر این صورت ممکن است با گذر زمان فرصت را از دست بدهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: معتقد هستم نیاز داریم در کشور ریل اقتصاد را تغییر داده و حکمرانی اقتصادی که پیشرفت اشتباهی داشته را اصلاح‌کنیم تا به روندی مطلوب برای اقتصاد کشور دست یابیم.

تقویت تولید از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی

همتی یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی را تقویت تولید دانست و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، کاهش سرمایه‌گذاری در کشور و همچنین کاهش رشد تولیدات تاکید دارم، رشد سه دهه گذشته اقتصاد کشور در شأن و منزلت مردم بزرگ ایران نیست، مردم به‌خوبی می‌دانند که اصل و توسعه اشتغال به رشد تولید وابسته‌است به‌همین خاطر باید موانع رشد تولید برداشته شود.

وی ادامه داد: اما چگونه می‌توان شاهد این اتفاق و کنترل تورم مزمن ساختاری بود که در سه دهه گذشته به‌طور متوسط ۲۰ درصد بوده و اخیراً به‌خاطر فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه آمریکا افزایش‌یافته است.

وی افزود: ما نیاز داریم تورم را مهار کنیم که اگر این کار انجام نپذیرد باعث می‌شود سفره بخش بزرگی از مردم که در دهک‌های پایین هستند کوچک‌تر و بخش کوچکی که شامل دو دهک بالا هستند بزرگ‌تر شود.

همتی بیان کرد: ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند با توجه به این‌که شما رئیس بانک مرکزی بوده‌اید چرا تابه‌حال این امر امکان‌پذیر نبوده‌است و این کارها را انجام نداده‌اید؟ جواب را این‌گونه باید داد به دو دلیل، اول بخش تحریم‌ها و دوم اختیارات بانک مرکزی، ازآنجاکه بانک مرکزی یک سازمان است نیازمند همکاری با مجموعه دیگر است چرا که بانک مرکزی به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل‌وفصل کند، به قدرت و اختیارات فراتر از بانک مرکزی نیاز است تا بر مشکلات قائل شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از انگیزه‌های خود برای شرکت در انتخابات صحبت و عنوان کرد: من این وظیفه را بر خود دانستنم که بگویم با وجود اینکه دیگر نامزدها برای بنده محترم هستند اما این توان و بینش اقتصادی را ندارند که اقتصاد را نجات دهند و مطمئن هستم با برنامه‌هایی که دارم و شناختی که از خود بر مردم ارائه خواهم داد، قضاوت آنها حتماً درست خواهد بود چراکه مردم ایران نشان دادند هیچ‌گاه تصمیم اشتباه نمی‌گیرند.

مشکلات مردم با تداوم تقابل و تحریم‌ها حل نمی‌شود

همتی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اطهار داشت: شرکت مردم در انتخابات یکی از مهم‌ترین مسائل روز است، رقابت من با پنج کاندیدای دیگر نیست، بلکه با قهر با صندوق است باید مردم را به پای صندوق‌های رأی کشاند، آنها نشان داده‌اند هیچ‌وقت اشتباه نکرده و این مشهود است خرد جمعی تصمیم اشتباه نمی‌گیرد.

وی در ادامه به اهمیت سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: سیاست خارجی بسیار مهم است، باید منافع ملی را اجرا کرد، سیاست خارجی باید این منافع را حفظ و تقویت کند، در ارتباط با شرق با محوریت چین و روسیه و تعامل با غرب و آفریقا و آمریکای لاتین می‌توان روابط و سیاست خارجی را توسعه داد.

همتی اظهار کرد: مشکلات مردم با تداوم تقابل و تحریم‌ها حل نمی‌شود، برای افزایش صادرات و واردات، سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و فعالیت نظام بانکی باید برنامه‌ریزی کرد تا در دنیا به رشد اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای دست یافت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در کشور منابع گسترده‌ای داریم که می‌توان توسعه را با جهش جدی مواجه کرد.

وی، سرمایه گذاری را از برنامه‌های مهم دولت آینده دانست و گفت: سرمایه اجتماعی هر کشور اعتماد بین مردم، اعتماد بین دولت، مردم و حاکمیت است، امروزه این سرمایه لطمه خورده و اعتماد مردم به دولت کاهش پیدا کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    3 0
    شما جیب ملت رو توی بورس و با فروش دلار ۳۰ هزار تومانی نزن نمی خواد به فکر رشد اقتصادی باشی
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    هیچکدومشون مثل شما وروحانی سفره مردمو بیغما نبردند .شما وبخصوص اززمان مدیریت حضرتعالی ببعد حتی بنون خالی سفره مردمم رحم نکردید .خداوند مناسب نیاتو اعمالتون دراخرت باشماها رفتار کنه.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    2 0
    ولی مدیریت حضرتعالی واقعا درشان مردم بود. بنظر خودت اینجور نیست.بورس اباد درست نکردی.یا دلار 30 تومنی . شکسته نفسی نکن
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    1 0
    مخصوصاً دهه ی آخر که دستای تو هم بهش آلودست.
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    خجالت بكش عوام گير اوردي ؟
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    رو که نیست سنگ پا هم کم میاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس