کد خبر 1228301
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
جو بایدن - نمایه

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو بعد از دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که چین اعتقادی به ارزش‌های مشترک کشورهای عضو این ائتلاف غربی ندارد.

به گزارش مشرق، در حالی که جو بایدن درصدد شرکت در نشست آتی ناتو در بروکسل برای بررسی مسائل مختلف از قبیل روابط این ائتلاف غربی با روسیه و چین است، دبیرکل ناتو پس از دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن علیه پکن موضع گرفت.

بیشتر بخوانید:

آمریکا؛ بزرگ‌ترین تاجر ابزار مرگ و جنگ در جهان

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو عصر روز دوشنبه (به وقت محلی در واشنگتن) با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد و بعد از این دیدار به جمع خبرنگاران آمد.

به گزارش رویترز، استولتنبرگ در جمع خبرنگاران کاخ سفید اعلام کرد که رهبران دولت چین «درباره اعتقادی به ارزش‌های ما و اشتراک نظری با این ارزش‌ها ندارند».

او همچنین به مواضع جو بایدن در قبال روسیه اشاره و تاکید کرد، ناتو با رویکرد رئیس‌جمهور ایالات متحده در قبال روسیه اتفاق نظر دارد از جمله در این خصوص که قرار است بین روسای جمهور ایالات متحده و روسیه در ژنو دیدار انجام شود.

اظهارات دبیرکل ناتو در شرایطی انجام شده که بایدن قرار است ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) در نشست سران ناتو در بروکسل حاضر شد. قرار است در این نشست موضوعات مختلف از قبیل روابط ناتو با چین و روسیه در دستور کار سران قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
    2 1
    بله ارزش مشترک اعضای ناتو از اجداد جنگ طلبشان به ارث رسیده. اینکه چین مثل شما به دنبال کشورگشایی نیست با اینکه قدرتش را هم دارد، موجب نگرانی شماست. باید هم از چین بترسند، دو میلیارد آدم هرکدام چماق دستشان بگیرند، کل دنیا را اشغال می کنند
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      0 1
      آمریکا و اروپا و دوستانشون مثل ژاپن و کره جنوبی نبودن. اون ۲ میلیلاردی ۱.۵ میلیارد هست از گرسنگی حاصل شاهکارهای مائو داشتن میمردن. این هم ماله کشی چینیهای آشغالخور رو نکن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس