کد خبر 1281112
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
حمایت "قوی" بایدن از ناتو

بایدن در نشستی با دبیر کل ناتو حمایت "قوی" آمریکا از ناتو را مجدد تایید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، کاخ سفید پس از پایان این نشست در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر "اهمیت تقویت بازدارندگی و دفاع در برابر رقبای استراتژیک و تهدیدهای فرا ملی" تاکید کرد.

براساس این بیانیه، بایدن حمایت کامل آمریکا را درقبال دستورکار ناتو که توسط رهبران در ماه ژوئن مورد توافق قرار گرفت، اعلام کرد؛ این دستور کار شامل حصول اطمینان از تجهیز کامل این اتحادیه برای مقابله با تهدیدهای مدرن زیست محیطی و توسعه یک "مفهوم جدید استراتژیک" بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ملاقات کرد اما کاخ سفید جزئیات این بحث را منتشر نکرد.

استولتنبرگ همچنین با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد و به گفته دفتر وی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تلفنی صحبت کرد. بلینکن در حال حاضر در پاریس است.

ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیر کل ناتو اظهار کرد که اتحاد همچنان خود را با دنیای غیرقابل پیش بینی‌تر جایی که رقابت بر سر قدرت، تهدیدات سایبری، تروریسم و تاثیرات تغییرات اقلیمی در حال افزایش است، وفق می‌دهد.

استولتنبرگ با نمایندگان مجلس در کنگره دیدار می‌کند و در رویدادی که توسط موسسه بروکینگز و دانشگاه جورج تاون برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس