کد خبر 1228232
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷

دوران دانشجویی یکی از سخت‌ترین دوران‌ها برای هر فردی محسوب می‌شود. اشتغال به تحصیل فرصت کسب و کار و پرداختن به اغلب مشاغل را از دانشجو سلب می‌کند، اما در صورتی که دانشجو بتواند "کار دانشجویی دورکاری" داشته باشد، بسیاری از  مشکلات او در این زمینه حل خواهد شد. البته دانشجویانی که در آستانه فارغ التحصیلی قرار دارند می‌توانند با شرکت در آزمون های استخدامی پیش رو شانس خود را برای اشتغال بلافاصله بعد از اخذ مدرک بالا ببرند، به طور مثال پیگیری اخبار "استخدام عسلویه 1400" برای علاقمندان به پروژه‌های نفت و پتروشیمی جنوب یک نمونه بارز در این زمینه است.

http://jobyabi.com/files/pics/PnXbCwc6ljU6AWkdaneshjoee-job.jpg

کار دانشجویی دورکاری

همانطور که گفتیم در دوران دانشجویی فرصت اشتغال در زمینه های شغلی گوناگون برای دانشجویان مهیا نیست، اما همچنان می توان به دنبال مشاغلی بود که با تحصیل و ساعات کلاسی آنها در تعارض نباشد. بهترین کار برای این دسته از عزیزان استفاده از موقعیت های کار دانشجویی در منزل یا به صورت دورکاری است. فعالیت‌های زیادی وجود دارد که دانشجویان می توانند به عنوان یک شغل پاره وقت دورکاری از آنها استفاده کنند. در این بخش به معرفی برخی از این مشاغل خواهیم پرداخت.

اهمیت کسب درآمد در دوران دانشجویی

مطمئنا داشتن یک کار دانشجویی در دوران تحصیل مزایای بی‌شماری به همراه خواهد داشت، از جمله مزایای اشتغال در دوران دانشجویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- داشتن یک منبع درآمد در دوران دانشجویی می‌تواند به معنای آرامش و اعتماد به نفس بالاتر در این دوره از زندگی باشد. مطمئنا برخورداری از یک رفاه نسبی در این دوران می‌تواند باعث آرامش ذهنی دانشجو باشد.
- داشتن یک شغل دورکاری به معنای آزادی عمل در زمان و مکان انجام شغل است. در این سری از مشاغل کارفرماهایی که به دنبال استخدام دانشجویان هستند؛ به راحتی زمان کار و تحویل پروژه را با وقت آزاد دانشجو تنظیم می‌کنند.
- انجام کار در دوران دانشجویی باعث تقویت مهارت و تجربه کاری دانشجو می‌شود، در صورت علاقمندی به زمینه اشتغال، دانشجو می‌تواند بعد از فارغ التحصیلی آن را ادامه دهد، همچنین یک رزومه موفق و سابقه کار برای او محسوب شده و زمینه اشتغال بعد از اخذ مدرک را برای او فراهم می‌آورد.

http://jobyabi.com/files/pics/fnwKu7ucgFKgVBDjob-daneshjoe.jpg

مشاغل مناسب برای دورکاری در دوران دانشجویی

اگر دانشجو هستید حتما به این فکر می‌کنید که چه مشاغلی را می توان به صورت دورکاری انجام داد. در این بخش شما را با برخی مشاغل دورکاری دانشجویی آشنا می‌کنیم.

نویسنده و تولید محتوا

از جمله فرصت های شغلی بسیار مناسب برای دانشجویان به ویژه کسانی که از نظر نگارشی قوی هستند کار به عنوان تولید کننده محتوا است. در حال حاضر این شغل به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل حوزه اینترنت در تمام دنیا محسوب می‌شود، زمینه کاری در آن بسیار وسیع است و هر شخص با توجه به علاقمندی‌ها و زمینه‌ای که مورد علاقه یا مهارت وی است در زمینه های مختلف مشغول به کار شود. داشتن مهارت‌های زبانی و اطلاعات در حوزه آی تی می تواند به موفقیت بیشتر در این کار بی‌انجامد.

طراحی گرافیک

این شغل برای دانشجویان رشته های گرافیکی یک زمینه درآمدی بسیار مناسب است. در صورتی که مهارت خوبی در طراحی گرافیک داشته باشید، می توانید از این مهارت در اوقات فراغت کسب درآمد کنید. انجام پروژه‌های گرافیکی نظیر طراحی کارت بیزینس، لوگو، طراحی سایت و ... از جمله مشاغلی است که می‌توانید آن را به صورت دورکاری یا پروژه‌ای انجام دهید.

آموزش خصوصی

بسیاری از دانشجویان توانایی تدریس خصوصی دروس و مهارت های مختلف را دارند، آموزش آنلاین از جمله مشاغلی است که در زمینه تدریس خصوصی به صورت دورکاری می تواند از گزینه های منبع درآمد در دوره دانشجویی باشد. در حال حاضر استفاده از نرم افزارهای مختلف ارتباطی این کار را بسیار ساده کرده است. همچنین وب سایت‌های آنلاین زیادی به استخدام نیرو می‌پردازند تا ویدئوها، پادکست‌ها و فایل‌های صوتی آموزشی را با کمک آنها تهیه کنند.

بازاریاب آنلاین

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و اینترنت نیز از جمله مشاغلی است که می‌توان به صورت دورکاری انجام داد، ضمن این که درآمد خوبی هم دارد، در صورتی که به روش های بازاریابی تسلط داشته باشید این کار می‌تواند درآمد سرشاری برای شما به همراه داشته باشد. مشاغل فریلنسری در این حوزه برای دانشجویان؛ موقعیت مناسبی برای کسب تجربه کسب و کار و آشنایی با رسانه‌ها و اپلیکیشن‌های رسانه اجتماعی است.

مترجم دورکار

در صورتی که مهارت زبانی شما بالا باشد، می توانید از این مهارت برای ترجمه به صورت دورکاری استفاده کنید. در حال حاضر امکان فعالیت به عنوان مترجم دورکار برای کسانی که به صورت پروژه‌ای فعالیت می‌کنند، در زمینه‌های مختلفی چون ترجمه مقاله، پایان نامه، کتاب و ... فراهم است.

استخدام در مشاغل دورکاری با کمک سایت جاب یابی

دانشجویان برای این که به آگهی‌های استخدامی مختلفی در زمینه مشاغل دورکاری دسترسی داشته باشند، نیاز به یک منبع مطمئن و به روز دارند، سایت جاب‌یابی از جمله سایت‌های استخدامی برتر در انتشار آگهی‌های استخدامی دورکاری و کار دانشجویی است.

سایت جاب یابی به نشانی jobyabi.com زمینه تعامل دانشجویان با کارفرمایانی که با "درج رایگان آگهی استخدام" یا ثبت آگهی با هزینه مناسب به دنبال استخدام دانشجویان ماهر و متخصص در زمینه های مختلف کسب و کار هستند را فراهم آورده است، برای اشتغال در کار دانشجویی دورکاری می‌توانید با ثبت رزومه کاری در این سایت فرصت استخدام در این نوع کسب و کارها را برای خود فراهم سازید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس