کد خبر 1228028
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
حماس نمایه

شاخه نظامی جنبش حماس، پس از گذشت نزدیک ده سال از آزادی یک نظامی اسیر صهیونیستی در چارچوب توافق تبادل اسرا، تصاویری از او را برای نخستین‌بار منتشر کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، مقامات مسئول اسرائیلی احتمال می‌دهند، پرونده تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، طی چند هفته یا چند ماه حل و فصل شود، شاخه نظامی این جنبش، شب گذشته علاوه بر انتشار فایل صوتی از یکی از نظامیان صهیونیست به اسارت گرفته شده، برای نخستین‌بار فیلمی از «گلعاد شالیت» اسیر سابق صهیونیستی منتشر کرد.

شالیت، نظامی اسیر صهیونیستی بود که در ژوئن سال ۲۰۰۶ در گذرگاه «کرم ابوسالم» اسیر مقاومت فلسطین شد و به نوار غزه منتقل شد. این نظامی صهیونیست پس از حدود پنج سال اسارت در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ در چهارچوب توافق مبادله اسرا آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

حماس برای اولین بار صوت اسیر اسرائیلی را منتشر کرد

حال گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس، شب گذشته، برای نخستین بار  پس از گذشت ۱۰ سال از آزادی این نظامی صهیونیست، نحوه برخورد خود با اسرای صهیونیست و نیز تدابیر امنیتی برای عدم اطلاع کسی از مکانی که وی در آن نگهداری می‌شد، به نمایش می‌کشد تا به تل‌آویو یادآوری کند که مانند آن سال‌ها، از شروط خود برای آزادی اسرای فلسطینی کوتاه نخواهد آمد و اسرائیل نیز هرگز نخواهد توانست از مخفی‌گاه نظامیان به اسارت گرفته شده‌اش اطلاع یابد.

دانلود

ارتش رژیم صهیونیستی که نوار غزه را در محاصره خود دارد، با وجود داشتن امکانات نظامی گسترده  پس از گذشت پنج سال از اسارت  شالیت، نتوانست از محل اختفای او اطلاع یابد. لذا در نهایت ناگزیر شد تسلم شرط مقاومت فلسطین شود و قرارداد مبادله اسرا با حماس را امضا کند که به موجب آن جنبش حماس متعهد شد در ازای آزادی بیش از هزار اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی، شالیت را به صورت غیرمستقیم و از طریق میانجیگر مصری به رژیم صهیونیستی تحویل دهد.

به نوشته «فلسطین آن لاین»، شالیت از زمان آزادی‌اش تا کنون، اغلب زمان خود را خارج از فلسطین اشغالی سپری می‌کند و تاکنون هرگز حاضر نشده، تحت فشار صهیونیست‌های افراطی، علیه کسانی که او را به اسارت گرفته‌اند، بدگویی کند یا به آنها اتهام بدرفتاری وارد کند.

به اعتقاد ناظران، هدف اصلی حماس از انتشار این تصاویر، علاوه بر نشان دادن نحوه برخورد انسانی مقاومت با اسرای دشمن، یادآوری ناتوانی صهیونیست‌ها در یافتن نظامیان به اسارت گرفته شده خود، ضرورت تسلیم آنها در قبال خواست قانونی مقاومت فلسطین در آزادی اسرای فلسطینی و عدم کوتاه آمدن مقاومت از شروطش برای آزادی اسرای دشمن صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۱، تحت فشار جامعه صهیونیستی ناگزیز شد در چارچوب توافق تبادل اسرا، به آزادی شماری از اسرای فلسطینی در قبال آزادی این نظامی خود، رضایت دهد. اما پس از آن بار دیگر شماری از این آزادگان را به اسارت گرفت. حال جنبش حماس با انتشار این تصاویر از شالیت و یادآوری پیروزی خود در مقابل این رژیم در پرونده تبادل اسرا و نیز انتشار فایل صوتی از یکی دیگر از نظامیان صهیونیستی به اسارت گرفته شده، تلویحا بر شروطش برای آزادی نظامیان صهیونیست، پافشاری می‌کند.

حماس می‌گوید که چهار صهیونیست از جمله دو نظامی را در نوار غزه به اسارت گرفته است.

 «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس هفته پیش در تجمعی که مقابل دفتر کمیته جهانی صلیب سرخ در غزه برگزار شد، بر تنها شرط این جنبش برای اجرای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که مقاومت فلسطین برگ برنده زیادی جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای در بند این رژیم و به زانو درآوردن آن، در اختیار دارد.

او همچنین از رژیم اشغالگر خواست تا به سرعت اسرای آزاده‌ای را که مجددا بازداشت شده‌اند، آزاد کند و از مصر به عنوان میانجی توافق بین حماس و رژیم صهیونیستی نیز خواست تا مداخله کرده و این رژیم برای پایبندی به مفاد توافقنامه و آزادی این اسرا ملزم کند.

این تجمع اعتراض‌آمیز فلسطینیان به مناسبت ششمین سالروز بازداشت حدود ۶۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری برگزار شد. این افراد پس از آزادی در چارچوب تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی و آزادی «گلعاد شالیت» نظامی صهیونیست در اسارت مقاومت فلسطین در سال ۲۰۱۱، بار دیگر توسط این رژیم بازداشت شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    3 6
    وضعیت جسمانیش داد میزنه چطوریه اوضاعش دز زندان /اینجور فیلم گرفتن ها می تونه بالاجبار و تهدید و یا فریبش تهیه شده باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس