کد خبر 1227721
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
«کارنامه غیرقابل دفاع» مدیران شهری در حوزه فرهنگی - کراپ‌شده

بابائی گفت: کارنامه شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در بخش فرهنگی و اجتماعی شهر به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع است.

به گزارش مشرق، عظیم بابائی، کارشناس شهری اظهار کرد: کارنامه شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در بخش فرهنگی و اجتماعی شهر به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع است.

وی ادامه داد: تفریحات و سفرهای شهروندان با شیوع این ویروس محدود شد، از مدیریت شهری انتظار می‌رفت در کلانشهری همانند تهران که نزدیک به ۱۲ میلیون جمعیت دارد، در حوزه اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشد؛ اما متاسفانه مدیران شهری فعلی در انجام ابتدایی‌ترین موضاعت ناتوان بودند.

این کارشناس شهری تصریح کرد: در طول ۱۲ سال حضور مدیران جهادی در شورای شهر و شهرداری تهران زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگی و اجتماعی ایجاد شد که انتظار می‌رفت شورای پنچم و شهرداری تهران در شرایطی که که شهروندان تهرانی امکان حضور در مهمانی‌های خانوادگی را نداشتند، از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

بابائی خاطرنشان ساخت: بوستان‌ها، فرهنگسراها و سرای محلات حداقل پتانسیل ارائه برنامه‌های سرگرم‌کننده و تفریحی برای کودکان و نوجوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را داشته و دارند.

وی افزود: انتظار جامعه از شهرداری و شورای شهر این بود که از مجموعه‌های متعدد تهران که در نقاط مختلف تهران مانند دریاچه شهدای خلیج فارس در غرب، بوستان‌های لاله و ملت در مرکز و شمال، بوستان امام علی(ع) در جنوب و مجموعه باغ پرندگان در شرق تهران وجود دارد، برای سرگرمی و تفریح کودکان و نوجوانان استفاده می‌شد.

بابائی بیان کرد: همچنین مجموعه فرهنگسراها و سرای محلات نیز امکان فراهم‌سازی برنامه‌های تفریحی-آموزشی را در ذیل دستور العمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را دارا بودند.

وی در پایان گفت: مدیران شهری می‌بایست نقش قابل توجهی در ستاد مبارزه با کرونا می‌داشتند که متاسفانه هیچ اقدامی تاثیرگذاری در خصوص مبارزه با این ویروس توسط مدیریت شهری صورت نگرفت و عملا سهم مدیریت شهری در ستاد کرونای استان تهران بسیار ناچیز بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس