کد خبر 1196675
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کرونا نمایه

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: نگران هستیم با حضور افراد در شهرهای مختلف شاهد یک چرخشی از سویه‌های جدید بین شهری باشیم که سفرها می‌تواند این را دامن بزند.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در پاسخ به این پرسش که «اکنون واکسیناسیون در استان تهران چگونه است و از کی شروع می‌شود؟»،گفت: واکسیناسیون در استان تهران مثل شهرستانهای دیگر شروع شده البته ما در کل در واکسیناسیون با یک تاخیر روبرو هستیم و مقداری فرایند واکسیناسیون کند پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در وهله اول ما فعلا همان طور بر اساس سند ملی واکسیناسیون عمل کرده و تهران نیز بر همین اساس عمل می‌کند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان داشت: فعلا به گروه‌های درمانی خدمات داده شده و بعد از آنها بر اساس سند ملی، سالمندان مستقر در خانه سالمندان و جانبازان شیمیایی واکسیناسیون می‌شوند.

زالی یادآور شد:‌اکنون در تهران علاوه بر مجموعه افراد ارائه دهنده خدمات سلامت، واکسیناسیون بخشی از سالمندان مستقر در سرای سالمندان و جانبازان شیمیایی توسط معاونت بهداشت شروع شده است.

بیشتر بخوانید:

۶ شهر تهران نارنجی شد+اسامی

وی درباره اینکه «مسافرت‌ها چه تاثیراتی روی وضعیت اپیدمی کرونا می‌گذارد؟»،تأکید کرد: توصیه بنده به عنوان یک کارشناس حوزه سلامت به مردم این است که واقعا سفر رفتن مخاطره آفرین است؛البته بنده هم می‌دانم مردم واقعا خسته شده‌اند و روحیه آنها بهم ریخته است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به پیامدهای منفی شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها بر روان مردم، ابراز داشت: تنش‌های ناشی از این بیماری، تلخی ناشی از بیماری، بروز مرگ و میرها و اخبار نگران کننده؛ از جمله این آسیب‌هاست.

زالی افزود: علی رغم اینکه این حق را به مردم می‌دهیم که واقعا خسته شده‌اند و نیاز به تمدد اعصاب دارند؛ مدت طولانی است که کودکان از خانه خارج نشدند و محیط های تفریحی را تجربه نکرده‌اند، اما باید به این موضوع نیز توجه لازم داشته باشیم.

ببینید:

فیلم/ پایتخت متمایل به قرمز شد

 وی تصریح کرد:به هر حال شاهد تغییر فرایند وضعیت روان شناختی عمومی جامعه هستیم. درصد بالایی از مردم شرایط خیلی خوبی ندارند و یک اضطراب  عمومی درباره ادامه بیماری وجود دارد؛ به خصوص اینکه غیر معین بودن وضعیت کرونا در دنیا و ایران به این موضوع نیز دامن می‌زند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: شاید با توجه به اینکه سفر به عنوان یک تفنن منطقی برای تقلیل تنش‌های بشری شناخته شده است، اما بنده به عنوان یک کارشناس سلامت تاکید دارم سفرها کنار گذاشته شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به دلائل پرهیز کردن مردم به انجام سفر، متذکر شد:‌ به دلیل اینکه این ویروس جدید جهش یافته را بسیار خطرناک، پرچالش و چموش تلقی می‌کنیم و سرعت انتقال آن بالاست و نگران هستیم با حضور افراد در مناطق و شهرستانهای مختلف شاهد یک چرخشی از بروز سویه‌های جدید بین شهری باشیم که سفرها می‌تواند این را دامن بزند.

زالی خاطرنشان کرد:ضمن اینکه معمولا مقاصد سفرهای نوروزی در کشور به شکلی است که شهرهایی است که یا تازه از وضعیت قرمز بودن خارج شدند یا هنوز شرایط شکننده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه تیم درمانی و بهداشتی در این شهرستانها بشدت خسته است، گفت: بالاخره وقتی مسافران می‌آیند خدمات لازم بهداشتی و درمانی آنها لازم است توسط همین تیم خسته درمانی که اکنون کم رمق است، پاسخ داده شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: بسیاری زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی ما در شهرستانهای مقصد سفرهای نوروزی واقعا تکافوی نیازهای خودشان را هم نمی‌دهد، وای به حال اینکه بخواهد به دیگر افراد خدمات ارائه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    وقتی رییس دولت میگه تموم شده دیگه تموم شد کرونا پر مثل لغو بالمره تحریم ها
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    این مانند دیگر کارهای کلید بدست و دارو دسته اش شده . تناقض و دیگر هیچ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس