کد خبر 1227546
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کرونا در جهان/ فوت ۱۰۲۴۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با فوت ۱۰ هزار و ۲۴۸ مبتلای کرونا در سراسر جهان، شمار قربانیان به ۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۵۲ نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۳ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۹۴۸ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۵۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۵۶ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۹۰۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

بیشتر بخوانید:

فوت ۳۳۸۹ هندی بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته +جدول

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۱ هزار و ۶۰۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۷۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۱۲ هزار و ۲۰۳ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۱۴ هزار و ۵۳۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۸ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۳۳۹ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۴۶ هزار و ۷۸۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۶۵ هزار و ۴۷۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۴۲۵ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۴۷۲ هزار و ۶۲۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۵ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۶۸۳، ۵ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۵۹۴، ۵ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۲۷۴، ۴ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۶۹ و ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۳ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۲۴ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۹۳۴ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۸ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۴۹۱، ۲۶ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۷۸۱ و ۱۵ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس