لبنان نمایه

یک نماینده پارلمان لبنان در سخنانی نسبت به پیامدهای وخیم عدم تشکیل دولت جدید این کشور هشدار داد و گفت: در صورت عدم تشکیل دولت جدید، لبنان دچار فروپاشی می شود.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، «علی حسن خلیل» نماینده پارلمان لبنان سخنانی را در خصوص پرونده تشکیل دولت جدید این کشور مطرح کرد. وی نسبت به پیامدهای عدم تشکیل دولت جدید هشدار داد.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: درصورتی که دولت جدید لبنان هرچه سریعتر تشکیل نشود، این کشور دچار فروپاشی خواهد شد. مسأله تشکیل دولت جدید یک مسأله داخلی است که نیازی به دخالت خارجی ندارد.

بیشتر بخوانید:

ادامه بیم و امید تشکیل دولت در لبنان

پیشتر دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید این کشور منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «سعد حریری» از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می‌کند.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان همچنین افزوده است: سعد حریری حاضر نیست مسئولیت خود در تشکیل کابینه را برعهده گیرد. او همچنان بر نقض قانون اساسی لبنان در زمینه تشکیل دولت جدید اصرار دارد.

این دفتر در بیانیه مذکور عنوان کرده است: رئیس جمهور لبنان همواره تأکید کرده است که در زمینه تشکیل کابینه جدید تنها به مرجعیت قانون اساسی اعتقاد دارد. سعد حریری قصد دارد اختیارات در نظر گرفته شده برای رئیس جمهور در زمینه تشکیل کابینه را زیر پای بگذارد.

چندی پیش نیز میشل عون در خصوص تشکیل کابینه جدید لبنان نامه‌ای را برای نمایندگان پارلمان این کشور ارسال کرده بود. عون در این نامه اعلام کرد: عدم تشکیل دولت جدید طی چند ماه گذشته ثابت کرد که «سعد حریری» از تحقق این مهم عاجز است.

میشل عون در این نامه همچنین عنوان کرد: عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکارهای حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس