کد خبر 1219418
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
سعدالحریری نمایه

رئیس پارلمان لبنان در نامه ای خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور، اعلام کرد: عدم تشکیل دولت جدید طی بیش از ۶ ماه گذشته ثابت کرد که «سعد الحریری» از تحقق این مهم عاجز است.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، «میشل عون» رئیس پارلمان لبنان نامه ای را در خصوص تشکیل کابینه جدید این کشور، برای نمایندگان پارلمان این کشور ارسال کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور لبنان در نامه مذکور آورده است: عدم تشکیل دولت جدید طی بیش از ۶ ماه گذشته ثابت کرد که «سعد الحریری» از تحقق این مهم عاجز است.

بیشتر بخوانید:

شوک منفی فرانسه به سعد حریری

میشل عون در این نامه همچنین عنوان کرده است: عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکارهای حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است.

پیش از این، جریان آزاد ملی لبنان به ریاست «جبران باسیل» بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات این کشور منتشر کرده بود. این جریان در بیانیه خود از اقدامات «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه جریان آزاد ملی لبنان آمده است: آنچه که کاملاً واضح به نظر می‌رسد و جای هیچ شکی در آن وجود ندارد، این است که سعد الحریری عامل تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است.

جریان آزاد ملی لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه که حسن نیت الحریری در زمینه تشکیل کابینه را نشان می‌دهد این است که هرچه سریع‌تر فهرستی از اعضای کابینه جدید را به رئیس‌جمهور میشل عون ارائه دهد.

این جریان همچنین عنوان کرده است: بدون شک تداوم مسیر کنونی و عدم تشکیل دولت لبنان تبعات و پیامدهایی را به دنبال دارد. بنابراین، درحال حاضر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس