کد خبر 1227187
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
قاضی زاده هاشمی نمایه

مسئله حاد بورس با سه دستورالعمل که در ۳- ۴ روز اول دولت اتفاق خواهد افتاد به سمت بهبود بازار سرمایه و رشد ارتقای بازار سرمایه خواهیم رفت.

به گزارش مشرق،  قاضی‌زاده هاشمی گفت: روش اداره کشور یک روش فرسوده و ۱۰۰ ساله است که باید اصلاح نهادی شود. انقلاب اسلامی که آمد و حضرت امام(ره) یکسری نهاد انقلابی ایجاد کرد اما معماری سازمانی دستگاه‌های مختلف با انقلاب تغییر پیدا کرد و اکنون هم فرسوده و مانع شده است.

در حال حاضر مسئله این است که زانوی دولت بر گردن مردم است و کاری که باید دولت انجام شود، این است که دولت آینده زانوی خود را از روی گردن مردم بر دارد؛ دولت وظیفه دارد حقوق مردم را از دولت استیفا کند نه استیفای حقوق دولت از مردم! مانند کاری که در بورس و بانک و مالیات انجام می‌شود.ما یک نظام تحولی تهیه کردیم برای اینکه مجموعه اکوسیستم کشور اصلاح شود و معتقدیم باید دگردیسی اتفاق بیفتد تا مشکلات حل شود دیگر با پروژه و برنامه مسائل حل نمی‌شود اما این را گام بندی کردیم و ۲۰ راهکار ارائه دادیم.

یکی از مسائل اصلی ما بحث تورم و گرانی است، ما طراحی کردیم که در عرض چهار سال تورم و تنها تک رقمی شود بلکه به زیر ۵ درصد برسد.ما طراحی کردیم تا مسئله اشتغال و ازدواج جوانان برطرف شود؛ وزارت خانواده ایجاد خواهیم کرد و برای آن صندوق اعتبار خانواده هم پیش‌بینی کردیم که پشتیبان آن باشد.

 ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای زوج‌های جوان به منظور ازدواج، خرید جهیزیه و مسئله مسکن اشتغال در نظر گرفتیم تا بتواند حمایت و کمک کند. ما اکنون عددی نزدیک به ۷ میلیون نفر بیکار یا با شغل ناقص داریم اما نرخ بیکاری را از این مبلغ پشتیبانی می‌کنیم تا بتوانیم در درجه اول حداقل ۴ تا ۵ میلیون نفر  بتوانند حداقل معیشت خود را برخوردار می شوند همچنین در بسته مسائل اقتصادی به دنبال حل و فصل مسئله بورس هستیم.

 بورس یک مسئله جدی مزمن و ساختاری دارد که مسئله ساختاری آن در مجلس در حال اصلاح است؛ مسئله حاد آن هم با سه دستورالعمل که در ۳- ۴ روز اول دولت اتفاق خواهد افتاد به سمت بهبود بازار سرمایه و رشد ارتقای بازار سرمایه خواهیم رفت اما به طور کلی روی بسته هزینه خانوار ایستاده ایم که شامل خوراک و بسته های ۳۰۰ هزار تومانی است؛ هزینه حمل حمل و نقل و درمان و همه موارد را هزینه درمان را هم تامین کرده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس