کد خبر 1226790
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
تبعیض‎های سیستماتیک علیه سیاه پوستان

مرگ جورج فلوید، به دست ماموران آمریکایی، چشم بسیاری از مردم جهان را بر واقعیت‌های پلیس این کشور باز کرد.

به گزارش مشرق، مرگ «جورج فلوید»، سیاه پوست آمریکایی همانطور که خیلی مرگ‌های دیگر اتفاق افتاده اند، رخ داده است؛ وی یک مرد ناشناخته در سراسر جهان بود که به هشتگی جهانی تبدیل شد.

در طول یک سال گذشته، میلیون‌ها نفر ویدیویی را مشاهده کردند که بارها و بارها پخش شده بود و از مشاهده افسر پلیس آمریکا که به مدت ۹ و نیم دقیقه، زانوی خود را به گردن فلوید فشار داد و باعث کشته شدن او شد، در وحشت فرو رفتند.

به گزارش «اِن بی سی نیوز»، جهان در ۲۵ ماه می سال ۲۰۲۰ تغییر کرد، تنها چند ماه پس از آنکه همه گیری جهانی ویروس کرونا همه چیز را تغییر داد.

مرگ فلوید، که زیر فشار زانوی یک افسر پلیس شهر مینیاپولیس به نام درک شووین رخ داد، چشم بسیاری از مردم جهان را بر واقعیت‌های وحشیگری پلیس آمریکا باز کرد.

تقریبا هر گوشه‌ای از زندگی مردم آمریکا تحت تاثیر جنبش تازه عدالت نژادی قرار گرفت که با مرگ فلوید تشدید شد؛ موضوع پلیس، سیاست، ورزش، هنر، فرهنگ، تجارت، آموزش، رسانه و موارد دیگر.

در حالی که مرگ فلوید جهان را به طور کلی تغییر داد، این فاجعه یادآوری جدی، به ویژه برای سیاه پوستان آمریکایی از واقعیت‌های عمیق سیستمی و بنیادی زندگی سیاه پوستان در آمریکا بود.

اکنون مردم آمریکا و به خصوص سیاه پوستان خواستار تغییر در آمریکا هستند.

«مریم جرنیگان-نوسی»، روانشناسی که آسیب‌های نژادی را مطالعه می‌کند، می‌گوید «فیلم آخرین نفس نفس زدن‌های فلوید همه جا بود؛ تماشای موقعیت‌هایی از این دست می‌تواند آسیب‌های گذشته را برای افراد رنگین پوست، به ویژه سیاه پوستان که مجبور به تماشای آن بودند، گاهی اوقات بیشتر کند.»

جورج فلوید، برای مردم سیاه پوست آمریکا، یادآور تاریخ، ثبات و فراگیری نژادپرستی در آمریکا بود.

در فوریه ۲۰۱۹، یک سال قبل از آنکه کووید-۱۹ نابرابری‌های بهداشتی را که قرن‌ها آمریکایی‌های سیاه پوست را هدف گرفته بود برجسته کند و قبل از مرگ فلوید که جهان را به شوک فرو برد، مرکز تحقیقات «پیو» از آمریکایی‌ها در مورد نگرش آن‌ها در مورد نژادپرستی نظرسنجی کرد.

حتی در آن زمان، شکی در میان مردم سیاه پوست در مورد نژادپرستی وجود نداشت؛ ۷۸ درصد سیاه پوستان گفتند که کشورشان برای رسیدن به برابری نژادی به اندازه کافی پیشرفت نکرده است.

این در حالی است که این نرخ برای جمعیت کلی آمریکا ۵۸ درصد بود؛ سیاه پوستان عنوان کرده بودند که ظاهرا هیچ وقت این کشور به نقطه مناسب نخواهد رسید.

بر اساس آمارها، پس از مرگ فلوید، حمایت از جنبش زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد، به بیش از ۸۶ درصد رسید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 0
    این یانکیها نژادپرست بودند و هستند و خواهند بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس