عجله دولت بایدن برای پر کردن خشاب‌های خالی‌شده «گنبد آهنین»

دستیار وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر لزوم جایگزین‌ کردن هرچه سریعتر موشک‌های مصرف‌شده سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه غزه، گفت تل‌آویو باید توان دفاع از خود را داشته باشد.

به گزارش مشرق، بعد از نامه تعدادی از قانونگذاران آمریکایی به وزارت دفاع این کشور مبنی بر تسریع حمایت‌های نظامی و مالی از رژیم صهیونیستی، دولت واشنگتن نیز از این درخواست‌ها حمایت کرد.

«جوئی هود» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، بامداد پنجشنبه در کنفرانس آنلاینی که توسط «انجمن سیاست اسرائیل» برگزار شده بود، گفت کاخ سفید حامی پُر کردن خشاب‌های سامانه‌های گنبد آهنین است که در جنگ ۱۲ روزه با نوار غزه تقریبا خالی شدند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، هود در این باره توضیح داد: «در زمان این درگیری، شاهد بودیم سامانه‌های گنبد آهنین، که ما (آمریکا و اسرائیل) آن را باهم تولید کردیم، جان اسرائیلی‌ها را نجات داد. رئیس‌جمهور (جو بایدن) درباره حمایت این دولت برای تأمین [موشک‌های] این سامانه صریح است، تا اسرائیل بتواند در آینده از خودش دفاع کند».

وی البته در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر لزوم برخورد یکسان رژیم تل‌آویو با فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی نیز ادعا کرد: «ایالات متحده حامی برابری فلسطینی‌ها با اسرائیلی‌ها در حوزه‌های امنیتی و کرامت انسانی است».

این مقام آمریکایی با درخواست از تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای اجتناب از اقدامات تنش‌زا از جمله حمایت از عملیات‌کنندگان فلسطینی و توسعه شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری، افزود:‌ «باور داریم که چنین گام‌هایی، تنش‌ها را افزایش داده و تلاش‌ها برای پیشبرد راهکار دو دولتی را تضعیف می‌کند».

پیش از این، پنجاه‌وپنج قانونگذار دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواستند، هرچه سریعتر اقدامات لازم برای جایگزین کردن موشک‌های مصرف‌شده گنبد آهنین در فلسطین اشغالی را انجام دهد.

از بین رفتن بخش زیادی از موشک‌های سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین متعلق به رژیم صهیونیستی که در جنگ ۱۲ روزه با نوار غزه برای رهگیری راکت‌های گروه‌های مقاومت شلیک شد و البته تا ۹۰ درصد نیز ناموفق بود، آمریکایی‌ها را نگران کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 0
    تا تمام شد رودست زدند و صلح کردند حماس باید ادامه میداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس