کد خبر 1226481
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
توقف جاسوسی آمریکا

آمریکا به متحدان اروپایی خود اطمینان داده که از سال ۲۰۱۴، جاسوسی از کشورهای متحد خود را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، ارنا سولبرگ نخست وزیر نروژ روز پنج شنبه گفت: آمریکا اطمینان داده از سال ۲۰۱۴ جاسوسی از کشورهای متحد خود را متوقف کرده است. وی این اظهارات را بعد از آن عنوان کرد که دولت نروژ اعتراضی را علیه این اقدام آمریکا صورت داد. سولبرگ گفت: دولت نروژ بعد از انتشار گزارشی مبنی بر استفاده اداره امنیت داخلی آمریکا از مشارکت با واحد اطلاعات خارجی دانمارک برای جاسوسی درباره مقامات ارشد از جمله شخص وی، سفیر آمریکا را احضار کرده است. نروژ و دانمارک به عنوان اعضای ناتو متحدان نزدیک آمریکا هستند.

دانمارک میزبان چند بسترگاه (landing station) اصلی کابل‌های اینترتنی به سوئد، نروژ، آلمان، هلند و انگلیس است. سولبرگ در مصاحبه با خبرگزاری ان تی بی گفت: «خوشبختم که آمریکایی‌ها به وضوح ابراز داشته اند اقدام خود را در سال ۲۰۱۴ در مورد شنود متحدان تغییر داده اند و با ما و دیگران برای درک آن چیزی که رخ داده است همکاری خواهند کرد.» در عین حال، وزیر دفاع نروژ نیز در پیامی در توئیتر گفت: وزارتخانه وی نشستی با مقامات سفارت آمریکا در اسلو داشته و به روشنی گفته است جاسوسی از متحدان غیر قابل پذیرش و غیرضروری است. سفارت آمریکا هنوز هیچ اظهارنظری در این باره عنوان نکرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    12 0
    گرگ ها نمی توانند با قول دادن دست از خوی جنایتکاری و درندگی خود بردارند.بدتر از شیطان بزرگ صهیونیست ها هستند که دروغ و جنایت و اشغالگری جزیی از ذات انهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس