کد خبر 1226433
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
سفیر آمریکا

دولت نروژ سفیر آمریکا در اسلو را در ارتباط با گزارش‌های منتشر شده درباره جاسوسی آمریکا از مقامات بلندپایه اروپایی احضار کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری الجزیره عصر پنج‌شنبه به نقل از رسانه‌های نروژی گزارش داد که نخست‌وزیر نروژ سفیر آمریکا در اسلو را در ارتباط با گزارش‌های منتشر شده مبنی بر جاسوسی آمریکا از مقامات بلندپایه اروپایی با همکاری نهادهای اطلاعاتی دانمارک، احضار کرده است.

شبکه تلویزیونی دی آر دانمارک روز یکشنبه در گزارشی به نقل از چندین منبع آگاه فاش کرد که آژانس امنیت ملی امریکا در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ با همکاری سازمان اطلاعات خارجی دانمارک از مقام‌های ارشد اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان جاسوسی کرده است؛ گزارشی که واکنش مقامات اروپایی را در پی داشت.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که واشنگتن باید در خصوص گزارش‌های منتشر شده مبنی بر جاسوسی از متحدان اروپایی خود توضیح بدهد.

ماکرون که پس از یک نشست مجازی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود، در خصوص اخبار فاش شده درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مقامات بلندپایه چند کشور اروپایی گفت: «شنود مکالمات متحدان پذیرفتنی نیست. این یک رویه قابل‌ قبول میان متحدان نیست.»

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز آنگلا مرکل نیز در واکنش به جاسوسی آمریکا از مقامات اروپایی اظهار داشت: «ما امروز هم مانند گذشته خواستار شفافیت بیشتر درباره جاسوسی سرویس های اطلاعاتی خارجی در آلمان هستیم.»

استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان نیز در این خصوص گفت: «دولت آلمان نمی خواهد این پرونده را به صورت علنی مورد ارزیابی قرار دهد، اما برای شفاف سازی این مسئله با نهادهای مربوطه در سطح ملی و بین المللی در ارتباط است.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس