حملات سایبری

در بحبوحه گسترش حملات سایبری علیه نهادهای آمریکایی کاخ سفید از شرکت‌ها خواسته برای محافظت از خودشان در برابر این حملات اقداماتی فوری را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش مشرق، کاخ سفید از شرکت‌ها خواسته به منظور محافظت بهتر از خودشان در برابر حملات سایبری اقدام فوری انجام دهند.

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد بعد از حملات باج‌افزاری گسترده به یک شرکت خط لوله نفتی و یک عرضه‌کننده عمده گوشت، کاخ سفید از شرکت‌های خصوصی خواسته «گام‌هایی فوری» برای محافظت بهتر از خودشان در برابر چنین حملاتی بردارند.

«آنی نوبرگر»،  معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور سایبری در نامه‌ای خطاب به مدیران شرکت‌های خصوصی، مبارزه با حملات سایبری را جزو اولویت‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دانسته اما گفته بخش خصوصی نیز از وظایف و مسئولیت‌های مهمی در این زمینه برخوردار است.

کاخ سفید در این نامه که به رویت روزنامه واشنگتن‌پست رسیده به شرکت‌ها چندین توصیه کرده و از جمله از آنها خواسته از داده‌هایشان فایل پشتیبان تهیه‌ کنند.

نوبرگر در این نامه نوشته است: «همه سازمان‌های باید بدانند که هیچ شرکتی فارغ از چقدر بزرگ است و یا در کجا است از حملات باج‌افزاری در امان نیست.»

این نامه در شرایطی نوشته شده که روز گذشته رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند بزرگترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات مسافرت دریایی در ایالت ماساچوست هدف حمله باج‌افزاری قرار گرفته است.

«شرکت خدمات مسافرت دریایی ماساچوست» که خودش را بزرگترین شرکت ارائه‌دهتده خدمات روزانه تفریحی-باری از منطقه «دماغه کاد» (Cape Cod) به جزایر مجاور ماساچوست معرفی می‌کند هدف این حمله قرار گرفته است.

این جدیدترین حمله سایبری به زیرساخت‌های آمریکا است که ارائه خدمات لوجستیکی در این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

وب‌سایت این شرکت در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفته که این حمله سایبری موجب ایجاد اختلال در فعالیت‌هایش شده و ارائه خدمات به مشتری‌ها ممکن است با تأخیر همراه شود.

این شرکت مستقر در ماساچوست گفته تیمی متشکل از افراد متخصص در زمینه فناوری اطلاعات در حال بررسی اثرات این حمله سایبری هستند.

این حمله، همزمان با عزیمت گردشگران به ایالت ماساچوست برای سفر به مناطق تفریحی این ایالت انجام شده است.

حملات باج‌افزاری از ویروس‌هایی استفاده می‌کنند که اسناد موجود در یک دستگاه یا شبکه را رمزگردانی کرده و فعالیت آن را مختل می‌کنند. عاملان این نوع حملات سایبری سپس اقدام به باج‌خواهی در ازای ارائه داده‌ها می‌کنند.

این حمله در شرایطی انجام شده که رسانه‌ها گزارش داده‌اند از روز یکشنبه، حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

این شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز، به تنهایی حدود یک چهارم نیاز آمریکا را برآورده می‌کند و  این حمله سایبری، موجب افزایش بهای گوشت قرمز در این کشور شده است.

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این حملات دانسته است.

چند ماه پیش از این حمله‌ها نیز تعداد قابل توجهی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکا تحت حمله سایبری بی سابقه‌ای قرار گرفته و حجم بالایی از اطلاعات آن‌ها سرقت رفت.

علاوه بر این، هفته گذشته  هکرهای گروه موسوم به «بابوک» که چندی پیش پایگاه‌های اطلاعاتی پلیس واشنگتن را هک کرده بودند، بخشی از اسناد به دست آورده را منتشر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس