آمریکا

وزیر انرژی آمریکا در بحبوحه شدت گرفتن حملات سایبری علیه دستگاه‌های مختلف آن کشور درباره توانایی دشمنان آمریکا برای از کار انداختن شبکه برق هشدار داده است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از حملات سایبری به نهادهای آمریکا منتشر شده وزیر انرژی این کشور درباره توانایی دشمنان آمریکا برای از کار انداختن شبکه برق هشدار داده است.

«جنیفر گرانهولم»، وزیر انرژی آمریکا در پاسخ به سوال مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا دشمنان آمریکا از توانایی مختل کردن شبکه برق برخوردارند گفت: «بله، آنها چنین توانایی‌ای دارند.»

وی در ادامه گفت: «تمامی قسمت‌های بخش انرژی و بخش خصوصی به طور کلی هدف هزاران حمله قرار گرفته‌اند.»

گرانهلوم در ادامه اضافه کرد: «این اتفاق همیشه رخ می‌دهد. به همین دلیل است که بخش خصوصی و بخش دولتی باید با هم همکاری کنند.»

اظهارات وزیر انرژی آمریکا در شرایطی مطرح شده که در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از حملات سایبری به دستگاه‌های مختلف آمریکا منتشر شده است.

اخیراً رسانه‌ها گزارش داده‌اند وزارت دادگستری آمریکا اولویت برای مقابله با حملات سایبری را ارتقا داده و آن را به سطحی هم‌تراز با مقابله با گروه‌های اصطلاحاً «تروریستی» -طبق تعریف واشنگتن- رسانده است.

دستورالعملی که روز پنجشنبه برای دفاتر دادستان‌ها در سراسر آمریکا فرستاده شده تصریح دارد  اطلاعات به دست آمده از تحقیقات در حوزه حملات باج‌افزاری باید با کارگروهی که اخیراً در واشنگتن ایجاد شده هماهنگ شود.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای بکارگیری این فرایند خاص برای حملات باج‌افزاری نشان‌دهنده اولویتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است.

فرایند مذکور در عمل بدان معنا است که تحقیقات انجام‌شده درباره حملات باج‌افزاری در دفاتر دادستانی در آمریکا بایستی جزئیات مربوط به موارد این حملات و اطلاعات فنی آنها را در اختیار مسئولان در واشنگتن قرار دهند.

یک شرکت خدمات مسافرت دریایی تازه ترین نهادی در آمریکا است که گفته می‌شود هدف حملات باج‌افزاری قرار گرفته است. روز چهارشنبه رسانه‌های آمریکا گزارش دادند «شرکت خدمات مسافرت دریایی ماساچوست» که خودش را بزرگترین شرکت ارائه‌دهتده خدمات روزانه تفریحی-باری از منطقه «دماغه کاد» (Cape Cod) به جزایر مجاور ماساچوست معرفی می‌کند هدف چنین حمله‌ای واقع شده است.

این جدیدترین حمله سایبری به زیرساخت‌های آمریکا است که ارائه خدمات لوجستیکی در این کشور را تحت تأثیر قرار داد.

وب‌سایت این شرکت در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفته که این حمله سایبری موجب ایجاد اختلال در فعالیت‌هایش شده و ارائه خدمات به مشتری‌ها ممکن است با تأخیر همراه شود.

حملات باج‌افزاری از ویروس‌هایی استفاده می‌کنند که اسناد موجود در یک دستگاه یا شبکه را رمزگردانی کرده و فعالیت آن را مختل می‌کنند. عاملان این نوع حملات سایبری سپس اقدام به باج‌خواهی در ازای ارائه داده‌ها می‌کنند.

قبل‌تر از آن روز یکشنبه گزارش شد حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شد.

این شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز، به تنهایی حدود یک چهارم نیاز آمریکا را برآورده می‌کند و  این حمله سایبری، موجب افزایش بهای گوشت قرمز در این کشور شده است.

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این حملات دانسته است.

چند ماه پیش از این حمله‌ها نیز تعداد قابل توجهی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکا تحت حمله سایبری بی سابقه‌ای قرار گرفته و حجم بالایی از اطلاعات آن‌ها سرقت رفت.

علاوه بر این، هفته گذشته  هکرهای گروه موسوم به «بابوک» که چندی پیش پایگاه‌های اطلاعاتی پلیس واشنگتن را هک کرده بودند، بخشی از اسناد به دست آورده را منتشر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس