نگرانی فزاینده اروپا از حمله سایبری مجدد به شبکه توزیع سوخت

حمله سایبری اخیر به شبکه توزیع سوخت اروپا، نگرانی را درباره سطح آمادگی شرکت‌های اروپایی در برابر حملات سایبری مشابه افزایش داده است.

به گزارش مشرق، اخیرا پایانه‌های نفتی بزرگ در برخی از بزرگ ترین بنادر اروپای غربی در زمانی که قیمت‌های انرژی در حال افزایش است، قربانی حمله سایبری شدند.

به گزارش «techHQ»، بلژیک، آلمان و هلند شاهد حملات باج افزاری به تاسیسات نفتی خود بودند که این حمله می‌تواند منجر به مشکلات شدید در زنجیره تامین نفت در سراسر اروپا شود.

دادستان‌های بلژیک تحقیقاتی را در مورد حمله سایبری در نزدیکی تاسیسات ورودی دریایی این کشور، از جمله «آنتورپ»، دومین بندر بزرگ اروپا پس از «روتردام»، آغاز کرده اند.

در آلمان، دادستان‌ها گفتند که در حال بررسی یک حمله سایبری هستند که به عنوان یک حمله احتمالی باج افزار توصیف شد، که در آن هکرها برای بازگشایی شبکه‌های ربوده شده تقاضای پول می‌کنند.

این در حالی است که قیمت نفت ماه گذشته به بالاترین حد خود در هفت سال گذشته رسید و قبوض انرژی به افزایش تورم در اروپا دامن زد که این امر سیاست گذاران اروپایی را به وحشت انداخته است.

به نظر می‌رسد یکی از قربانیان اصلی، مرکز تجارت نفت بین مرزی «آمستردام-روتردام-آنتورپ» هلند و بلژیک باشد؛ جایی که سیستم‌های فناوری این شرکت تحت تاثیر حمله سایبری اخیر قرار گرفتند.

مرکز ملی امنیت سایبری هلند گفت که این حملات «احتمالا با انگیزه جنایی انجام شده است»؛ این نهاد هلندی متعهد شد که «در صورت لزوم» اقدامات بیشتری را انجام دهد.

در آلمان، دو شرکت تامین کننده نفت گفتند که از روز ۲۹ ژانویه (۹ بهمن)، قربانی این حمله سایبری شده اند.

به گفته «اسکات کُنارتی»، مشاور عمومی در شرکت امنیت سایبری «آدارما»، «اکنون الگوی نگران کننده‌ای در حال ظهور است که مهاجمان سایبری زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهند تا مانع از زنجیره تامین و ایجاد اختلالات اقتصادی تا حد امکان شوند. این حمله اخیر باید یادآور روند فزاینده، پیچیدگی و شدت حملات سایبری باشد که سازمان‌ها با آن مواجه هستند.»

حمله سایبری به «کولونیال پایپ لاین»، بزرگ‌ترین خط لوله توزیع کننده سوخت در ایالت‌های شرقی آمریکا، شاید تنها شروع یک روند نسبتا نگران کننده حملات سایبری به سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های حیاتی باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس