کد خبر 1226528
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کاخ سفید: سیاست ما در قبال اسرائیل تغییری نمی‌کند

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تغییر احتمالی کابینه رژیم صهیونیستی با تاکید بر ثابت بودن سیاست واشنگتن در قبال تل‌آویو، گفت رژیم صهیونیستی همچنان متحد استراتژیک آمریکا باقی می‌ماند.

به گزارش مشرق، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه به احتمال تغییر کردن کابینه رژیم صهیونیستی از جمله پایان حضور ۱۲ ساله «بنیامین نتانیاهو» در نخست‌وزیری، واکنش نشان داد.

ساکی طی نشست خبری روزانه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر احتمالی سیاست آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی بعد از تغییر کابینه این رژیم، تاکید کرد که سیاست واشنگتن درخصوص تل‌آویو ثابت خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بایدن با پوتین، اردوغان و جانسون دیدار می کند

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این باره توضیح داد: «اسرائیل کماکان متحد و شریک استراتژیک و مهم آمریکا باقی می‌ماند، شریکی که با آن روابط امنیتی داشتیم و ادامه پیدا خواهد کرد».

سخنگوی کاخ سفید همچنین درباره نظر آمریکا درباره ترکیب سیاسی کابینه جدید رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که این ترکیب به نظر احزاب دخیل در توافق ائتلاف بستگی دارد نه واشنگتن.

بامداد پنجشنبه بود که«یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رئیس رژیم جعلی اسرائیل، اعلام کرد که کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است. 

در این توافق کابینه که نخست‌وزیری آن به‌صورت چرخشی است، «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا ابتدا به مدت دو سال نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود و در نیمه دیگر (دو سال بعدی) لاپید در این سمت قرار می‌گیرد.

با این حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که با خطر کنار رفتن از قدرت بعد از ۱۲ سال مواجه شده، از نمایندگان کنست خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالف خود، رأی موافق ندهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 0
    تغییر آن با ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ش. AE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    1 0
    آره خوب آدم بچه اش که دور نمی اندازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس