کد خبر 122556
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲

رئیس هیئت آلمانی در نشست استانبول، تاکنون در چندین مورد به عنوان نماینده آلمان در کشورهای آسیایی و اروپایی فعالیت داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دکتر "هانس دیتر لوکاس" که به عنوان رئیس هیئت دیپلماتیک در نشست استانبول با هدف گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران شرکت کرده، ‌متولد 1959 است.

وی نماینده ویژه اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی و نیز دفتر سیاست فدرال در برلین بوده است.

دیگر سمت‌های مهم پیشین وی مواردی همچون رئیس بخش روابط 2 جانبه با کشورهای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی اروپا و آسیای مرکزی و قفقاز و رئیس مطبوعاتی و ارتباطی سفارت آلمان در واشنگتن است.



همچنین از جمله نشست‌هایی که وی در آنها شرکت داشته است می‌توان به نشست "شرق اروپا؛ بروکسل و مسکو" ، نشست "مسئولیت روسیه در امور بین الملل"، "سیاست اروپا در آسیای مرکزی" و "دریای سیاه میان اروپا و روسیه" اشاره کرد.

دکتر لوکاس از اوایل ماه جولای به عنوان مدیر سیاسی در وزارت خارجه آلمان و به عنوان جانشین "امیلی هابر" مشغول به فعالیت شد.

وی از سال 1985 در وزارت خارجه آلمان فعالیت می کند و فعالیت در سفارتهای آلمان در آمریکا و مسکو در کارنامه کاری وی قرار دارد.

لوکاس از سال 2003 تا 2006  به عنوان رئیس بخش اروپای شرقی و مرکزی، قفقاز و آسیای میانه در بخش امنیت و سیاست خارجی  دفتر صدراعظمی مشغول بود و پس از آن تا سال 2008 نماینده اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی در وزارت خارجه آلمان بود.

این سیاستمدار آلمانی از سال 2010 تاکنون نماینده آلمان در کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا و نیز نماینده دائمی آلمان در بروکسل است.

اوایل ماه می "یاکوف امیدرور"  مشاور امنیت ملی اسرائیل سفر به برلین برای دیدار با مقامات آلمانی از جمله لوکاس را در برنامه‌های خود قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس