افزایش خشونت‌ها در آمریکا/ یک پنجم یانکی‌ها برای نخستین بار اسلحه خریدند

نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد حدود یک پنجم آمریکایی‌هایی که سال گذشته اقدام به خرید اسلحه کرده‌اند، برای نخستین بار خریدار اسلحه بوده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نتایج آمارهای اولیه یک تحقیق حاکی است حدود یک پنجم آمریکایی‌ها سال گذشته برای نخستین بار اقدام به خرید اسلحه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کشف سلاح‌های آمریکایی از یک باند خرید و فروش اسلحه

بر اساس این گزارش، آمارهای مذکور همچنین نشان می‌دهد تعداد کل خریداران اسلحه در آمریکا و تعداد کل مالکان اسلحه در این کشور افزایش داشته است.

حدود نیمی از خریدارانی که در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار اقدام به خرید سلاح کرده‌اند، زن بوده‌اند. یک پنجم آنها نیز سیاهپوست و یک پنجم نیز دورگه‌های لاتین تبار هستند.

این گزارش حاکی است ۳۹ درصد خانوارهای آمریکایی در سال ۲۰۲۰ میلادی مالک اسلحه بوده‌اند، این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی کمتر از ۳۲ درصد بوده است.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۶.۵ درصد بزرگسالان آمریکایی معادل ۱۷ میلیون نفر اسلحه خریداری کرده‌اند. این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۵.۳ درصد رسیده است.

پس از وقوع چندین حادثه تیراندازی مرگبار و دسته جمعی در آمریکا طی هفته‌های اخیر، بار دیگر بحث درباره قانون کنترل سلاح در این کشور به یک اولویت مهم تبدیل شده است.

بر اساس آمارهای موجود، تنها در ماه می امسال بیش از ۶۷ مورد تیراندازی مرگبار و دسته جمعی در آمریکا به وقوع پیوسته است.

تازه ترین مورد تیراندازی روز یکشنبه در میامی اتفاق افتاد و یک مرد مسلح ۲ نفر را کشت و ۲۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس