کد خبر 1240016
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
افزایش خرید سلاح در میان سیاه پوستان آمریکا

نظرسنجی‌ها در آمریکا افزایش خریداران سلاح از سوی سیاه پوستان را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، کارشناسان می‌گویند که در میانه افزایش فروش اسلحه در سراسر آمریکا، بخشی بزرگی از مالکان اسلحه افراد رنگین پوست هستند.

به گزارش «کِیت»، طبق گفته سازمان ملی ورزش تیراندازی آمریکا، گروهی تجاری-صنعتی که داده‌های بررسی سوء پیشینه ارائه شده توسط اف بی آی را با داده‌های فروش مقایسه می‌کند، حدود ۴۰ درصد از خریداران اسلحه در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار سلاح گرم خریداری کرده اند.

بیشتر بخوانید:

افزایش حوادث خشن در آمریکا در پی کرونا

همچنین خریداران سلاح به طور فزاینده‌ای از لحاظ قومی و نژادی متفاوت هستند.

مارک اولیوا، سخنگوی سازمان ملی ورزش تیراندازی آمریکا به سی ان ان، گفت «نظرسنجی‌های سال گذشته افزایش ۵۸ درصدی خریداران اسلحه آمریکای‌های آفریقایی تبار را در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد؛ یعنی بیش از هر قوم و نژاد دیگری.»

وی افزود «امروزه خریداران اسلحه جوان‌تر هستند، زنان بیشتری را شامل می‌شوند و اقلیت‌ها بیش از دیگران سلاح گرم خریداری می‌کنند.»

فیلیپ اسمیت، مدیر سازمان ملی ورزش تیراندازی آمریکا، می گوید «این سازمان در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش بیش از ۵۸ درصدی در خرید سلاح بوده است.»

بیشتر بخوانید:

افزایش چشمگیر تقاضای خرید اسلحه میان آمریکایی‌ها

به گفته وی، «ما شاهد خرید انبوهی از سلاح‌ها در سرتاسر آمریکا هستیم

وی همچنین عنوان کرد که هر ماه هزاران نفر از طیف‌های گوناگون اجتماعی، شامل معلم، مکانیک، پزشک، وکیل و... در حال خرید اسلحه هستند.

کارشناسان به چندین عامل برای افزایش خرید اسلحه در بین آمریکایی‌های آفریقایی تبار اشاره کرده اند.

مهمترین آن‌ها فضای اجتماعی در آمریکاست، به ویژه با توجه به بیماری همه گیر کووید-۱۹ و ناآرامی‌های پس از قتل جورج فلوید.

مارک میجر، صاحب یک فروشگاه فروش سلاح در شهر لیتونیا در ایالت جورجیا گفت که از افزایش خرید سلاح میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار تعجب نکرده است.

وی می گوید «هر زمان که ناآرامی‌های اجتماعی در کشور پیش می‌آید یا مردم نگران امنیت خود هستند و وقتی می‌فهمند که ممکن است نتوانند به پلیس اتکا کنند این افزایش را می‌بینیم.»

به گفته وی، حدود ۹۰ درصد از مشتریان او سیاهپوست هستند؛ بسیاری از خریداران سلاح گرم افراد تازه وارد هستند که واقعاً می‌خواهند با سلاح آشنا شوند و در مورد محافظت از خود و خانواده شان جدی هستند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس