کد خبر 1224210
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کرونا در جهان/ فوت ۳۶۱۴ هندی در ۲۴ ساعت گذشته + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از ۱۷۴ هزار نفر در کشور هند به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین ۳۶۱۴ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۰ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۴۶۷ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۶۷۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

WHO: کرونا تا قبل از واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت دنیا تمام نمی‌شود

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۵۲ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۷۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۲ هزار و ۶۶۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۳۵ هزار و ۳۱۸ نفر رسیده است؛ تاکنون ۶۰۹ هزار و ۴۲۱ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۷۴ هزار و ۴۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۷ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۸۰۰ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۲۵ هزار و ۹۹۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۷۸ هزار و ۹۴۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۰۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ ترتیب با ۵ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۵۷۲، ۵ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۹۷۸، ۵ میلیون و ۵۳ هزار و ۷۴۸، ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۹۴۵ و ۴ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۵۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۳ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۲۶۳ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۷۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۷ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۹۶۱، ۲۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۲۰ و ۱۴ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۶۹۶ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور هند ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس