کد خبر 1223512
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
برق از سر امتحانات دانش‌آموزان پرید! - کراپ‌شده

هفته‌ای که آخرین ساعات آخرین روزش را طی می‌کنیم برای دانش‌آموزان هفته پر دردسری شد؛ خاموشی برق در ساعت امتحانات موجب شد که محصلان هم در امتحانات حضوری و هم در امتحانات مجازی، گلایه‌مند و معترض شوند.

به گزارش مشرق، این روزها در فصل امتحانات دانش‌آموزان به سر می‌بریم؛ بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و مجوز ستاد کرونا، دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم باید به صورت حضوری امتحان دهند اما دانش‌آموزان سایر پایه‌ها می‌توانند با هماهنگی شورای مدرسه و البته معلم کلاس به شکل مجازی امتحان دهند.

از ۲۷ اردیبهشت نیز امتحانات دانش‌آموزان آغاز شد اما همزمان با شروع امتحانات، ماجرای قطع برق هم شروع شد؛ وزارت نیرو با توجه به افزایش مصرف برق، تصمیم گرفت که خاموشی‌هایی را کلید بزند و این خاموشی بدون توجه به زمان امتحانات دانش‌آموزان بود؛ به عبارت دیگر وزارت نیرو خودش دوخت و خودش برید و در نتیجه دانش‌آموزان گرفتار قطع برق شدند.

یکی از اتفاقاتی که با قطع برق در حوزه‌های امتحانی افتاد، کپی کردن برگه سؤالات امتحانات بود که یک دردسر بزرگ برای کادر مدرسه شد؛ نکته دیگر خاموشی کولر و پنکه و دستگاه تهویه است که جزو پروتکل‌های بهداشتی حوزه‌های امتحانی بود و در واقع سلامت دانش‌آموزان را تحت الشعاع قرار داد!

برق از سر امتحانات دانش‌آموزان پرید!

* گلایه‌های دانش‌آموزان از قطع برق

تعدادی از دانش‌آموزان گلایه کردند که امتحانات در زمان قطع برق بسیار سخت به آنها گذشت؛ در برخی حوزه‌ها محصلان نسبت به گرما و تعدادی هم از نسبت به عدم نور کافی معترض بودند.

اما فقط همین نبود؛ بلکه دانش‌آموزانی که امتحان مجازی داشتند هم گلایه‌های متفاوتی داشتند؛ از قطع اینترنت، گرمای خانه و همان عدم نور کافی گرفته تا اضطراب و استرس از اینکه معلم نمی‌داند برق آنها رفته است و امکان اینکه قطع برق را نپذیرد و آنها در درس مذکور تجدید شوند، وجود داشت.

از سوی دیگر، مسؤولان وزارت آموزش و پرورش که روی اهمیت امتحانات به ویژه امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم پافشاری داشتند، این موضوع را پیگیری کردند و در نهایت مقرر شد که برق حوزه‌های امتحانی در زمان امتحانات دانش‌آموزان در سراسر کشور قطع نشود.

برق از سر امتحانات دانش‌آموزان پرید!

* زمان امتحانات پایه نهم به ۸ تا ۱۰ صبح تغییر یابد

در پی احتمال وقوع خاموشی های مکرر و قطعی برق در ایام برگزاری امتحانات، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی «دستورالعمل جدیدی» را در خصوص نحوه برگزاری «امتحانات پایه نهم» به استان‌ها، ارسال کرد.

براساس این دستورالعمل، ساعت برگزاری «امتحانات پایه نهم» در تمام مدارس، می تواند به ۸ تا ۱۰ تغییر کند و در صورت عدم امکان برگزاری امتحانات در زمان مذکور، با هدف پیشگیری از اختلال ناشی از قطعی برق در خصوص دریافت رمز سؤالات و تکثیر به موقع اوراق امتحانی، مدارس نسبت به «تشکیل حوزه متمرکز تکثیر و توزیع پاکت سؤالات» اقدام کنند.

ناگفته نماند مقرر شد که مدیران مدارس، آدرس محل برگزاری «امتحانات پایه نهم» را در اختیار مدیر عامل برق منطقه خود  قرار دهند.

برق از سر امتحانات دانش‌آموزان پرید!

*کرایه کردن موتور برق؛ راه حل دیگر برای قطع برق مدارس 

البته محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در کنار راه گفت‌وگو و مذاکره با وزارت نیرو و ممنوعیت قطع برق، راه حل دیگری را پیشنهاد کرد و اینکه مدارس، موتور برق کرایه کنند.

حاجی‌میرزایی در این خصوص گفت: خوشبختانه با هماهنگی که با وزارت نیرو به عمل آمد، اعلام کردیم ساعت برگزاری آزمون‌ها، ساعت مهمی است و سفارش به مسؤولان برق در سراسر کشور شد که مراعات کنند.

وی ادامه داد: از مدیران‌مان خواستیم حتی اگر با کرایه کردن موتور برق اضطراری هست، اجازه ندهند مشکلی در برگزاری آزمون دانش‌آموزان اتفاق بیفتد.

برق از سر امتحانات دانش‌آموزان پرید!

*درخواست خانواده‌ها از شرکت برق

امتحانات دانش‌آموزان تا ۲۴ خرداد ادامه دارد و خانواده‌ها همچنان از وزارت نیرو و شرکت‌های برق درخواست دارند که در این مدت، برق منازل قطع نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 1
    مثلا آنلاین میشد چه اتفاقی می افتاد دیگه این همه اسیری نبود فقط فکر خودتون هستید واقعا متاسفم سلامتی مهم بود یا امتحان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس