کد خبر 1223296
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
وزارت خارجه وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت.

به گزارش مشرق، در این بیانیه آمده است: برگزاری موفق انتخابات و مشارکت گسترده مردم سوریه گام مهمی در استقرار صلح، ثبات، آرامش، بازسازی و شکوفایی سوریه است.

بیشتر بخوانید:

بشار اسد با کسب ۹۵ درصد آرا پیروز انتخابات سوریه شد
 

در بیانیه وزارت امور خارجه تاکید شده است : جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به تصمیم مردم سوریه، از حق تعیین سرنوشت ملت سوریه و آینده آن کشور بدون هرگونه دخالت خارجی حمایت کرده و پیروزی قاطع رئیس جمهور اسد در این انتخابات را به ایشان و مردم مقاوم سوریه تبریک می گوید.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با کسب 13 میلیون و 540 هزار و 890 آرا یعنی معادل 95.1% به عنوان رئیس جمهور جدید برای یک دوره هفت ساله انتخاب شد.

بنابر اعلام رئیس پارلمان سوریه، در این دور از انتخابات 14 میلیون و 239 هزار و 140 نفر معادل 78 درصد شرکت کردند.

بیش از 18 میلیون سوری در این دوره واجد شرایط رای دادن بودند و کسانی که 18 سال سن داشتند می‌توانستند در این دوره در رای‌گیری شرکت‌ کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه (5 خرداد ماه) با مشارکت گسترده شهروندان سوری و با رقابت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و محمود احمد مرعی از چهره‌های معارض داخلی و عبدالله سلوم عبدالله عضو حزب اتحاد سوسیالیست در آرامش کامل و بدون نقص امنیتی برگزار شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 1
    تسلیت میگم
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      0 0
      چرا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس