اعلام نتایج رسمی انتخابات سوریه

مردم سوریه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی بشار اسد در شهرهای مختلف به جشن و پایکوبی پرداختند.

به گزارش مشرق، در پی اعلام نتایج انتخابات سوریه مردم شهرهای این کشور از جمله در دمشق به خیابان‌ها آمده و مشغول جشن و پایکوبی هستند.

مردم سوریه با در دست داشتن پرچم این کشور و خواندن سرودهای ملی این پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را جشن می گیرند.

کشور سوریه , بشار اسد ,

با اعلام نتایج این دور از انتخابات، پرونده دومین انتخابات رقابتی ریاست جمهوری سوریه که چهارشنبه گذشته با حضور سه نامزد (عبدالله سلوم عبدالله، بشار اسد و محمود احمد مرعی) برگزار گردید، بسته شد.

بیشتر بخوانید

بشار اسد با کسب ۹۵ درصد آرا پیروز انتخابات سوریه شد

کشور سوریه , بشار اسد ,

بنا بر نتایج اعلام شده، بشار اسد در یک رقابت آزاد و سالم و شفاف با دو نامزد دیگر که دیدگاه های متفاوتی با وی داشتند، با به دست آوردن بیش از ۹۵ درصد آرا به پیروزی رسید و برای بار دوم تا ۷ سال آتی رئیس جمهوری سوریه شد.

طبق قانون اساسی جدید سوریه که از سال ۲۰۱۲ اجرایی شده است، طول دوره ریاست جمهوری این کشور هفت سال است که تنها یک بار این دوره قابل تمدید است، اما استثنائا بر اساس ماده ۵۵ این قانون، حق نامزدی به بشار اسد که از سال ۲۰۰۰ قدرت را در سوریه در اختیار دارد، برای یک دوره دیگر تمدید شده است.

کشور سوریه , بشار اسد ,

دومین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون که این کشور علاوه بر توطئه‌های برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای با جنایات تروریست‌ها روبرو بوده، روز چهارشنبه ( پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰) برگزار شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    11 5
    خوب الحمدلله باز هم خواست مردم محور مقاومت است به کوری چشم لیبرالها و اصلاح طلبان داخلی ان‌شاءالله مردم ایران هم به ام الفساد اصلاحات مهر پایانی بزنند
  • US ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    1 5
    عجب آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    9 1
    پیروزی حماس، پیروزی بشار اسد عزیز، قدرت گرفتن روز به روز حماس و سپاه ایران و ان شاء الله به گور سپاری جریان فاسد و نفوذی اصلاحات جزو اخبار مسرت بخش این مدت بودند
  • زینب IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    5 1
    الحمدلله که به لطف خدا اسوه مقاومت ومحبوب ومطلوب مردم آقای بشار اسد بااکثریت آرا منتخب مردم آزاده ومقاوم سوریه عزیز شدآرزوی موفقیت برای مردم ورئیس جمهورشجاع ومردمی سوریه داریم
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 1
    آنچه آیین خرد می کند و دانایی بی خرد نیز کند لیک پس از رسوایی. ای کاش قبل از باز شدن پای تکفیری ها به کشورتون اینطور ب خیابون میریختین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس