نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ 12 روزه غزه

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که حملات هوایی اسرائیل که به مرگ شمار زیادی از غیرنظامیان و وارد آمدن خسارات سنگین به نوار غزه انجامید، احتمالاً در زمره «جنایات جنگی» قرار می گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «میشل باچله» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید که حمله های اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه تحت محاصره نوار غزه که بیش از ۲۰۰ کشته برجای گذاشته است، در صورتی که معلوم شود [حمله ای] نامتناسب بوده، ممکن است مصداق «جنایت جنگی» باشد.

بیشتر بخوانید:

سه موشک حماس که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت +عکس

میشل باچله در آغاز نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در روز پنج شنبه که به درخواست پاکستان- به نمایندگی از سازمان کنفرانس اسلامی- و فلسطین برگزار شد، این اظهارات را بیان کرد.

این مقام سازمان ملل گفت که تاکنون هیچ شواهد و مدارکی یافت نشده که نشان دهد از ساختمانهای مسکونی در نوار غزه که مورد حمله جنگنده های ارتش صهیونیستی قرار گرفته اند، برای مصارف نظامی استفاده شده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر خطاب به این شورای ۴۷ عضوی در ژنو گفت: «در صورتی که روشن شود، حمله های هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه نامتناسب بوده است، این حملات ممکن است مصداق جنایات جنگی باشند».

این مقام حقوق بشری همچنین از جنبش حماس خواست تا از پرتاب راکت به اراضی اشغالی خودداری کند!

گفتنی است، در ۱۱ روز درگیری نظامی میان نظامیان صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه که از روز دهم ماه مه آغاز شد، دست کم ۲۵۳ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیدند و بیش از ۱۹۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس