سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی كه برای مذاكره با گروه 1+5 دوشنبه شب عازم بغداد شده بود، همسفر آیت الله خوشوقت یكی از مراجع تقلید و نیز زائران ایرانی عتبات عالیات عراق بود.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در میان مسافران فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) كه عادت همیشگی این سیاستمدار است، باعث خوشنودی و ابراز علاقه بسیاری از هموطنانمان شده بود.

** هنگامی كه مذاكره كننده ارشد جمهوری اسلامی ایران برای سوار شدن به هواپیمای تهران- بغداد وارد سالن فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد، بسیاری از مردم با فرستادن صلوات برای وی و هیات همراه آرزوی سلامتی و موفقیت كردند.

** جلیلی و معاونش، علی باقری كه در قسمت عادی هواپیما سوار شده بودند، مورد توجه و ابراز احساسات سایر مسافران قرار گرفتند.




** حضور خبرنگاران، فیلمبرداران و عكاسان در نزدیكی صندلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و معاونش باعث شده بود تا برای لحظاتی هنگام سوار و پیاده شدن از هواپیما، تجمعی در قسمت جلوی هواپیما ایجاد شود كه مردم با صبوری و لبخند نظاره گر این صحنه بودند.

** هنگامی كه هواپیمای حامل دبیر شورای عالی امنیت ملی در فرودگاه بغداد به زمین نشست، ناگهان یكی از دریچه های ماسك اكسیژن بالای سر مسافران باز شد و تعداد زیادی از ماسك های اكسیژن كه برای موارد اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد، مقابل دیدگان مسافران نمایان شد؛ این صحنه كه در نزدیكی صندلی جلیلی و معاونش رخ داد، موجب خنده مسافران و نیز سوژه عكاسان خبری و تصویربرداران شد.




** هنگام پیاده شدن آیت الله خوشوقت از هواپیما، سعید حدادیان یكی از مداحان تهران ایشان را روی ویلچر نشاند و برای ورود به سالن فرودگاه بغداد همراهی كرد.

** آیت الله خوشوقت هنگام ورود به سالن فرودگاه بدون هیچ تشریفاتی در میان مردم و مسافران حضور یافت كه در این هنگام خبرنگاران اعزامی رسانه های مختلف كشور كه برای پوشش مذاكرات ایران و گروه 1+5 به بغداد آمده اند، اطراف ایشان برای ادای احترام جمع شدند.



** در میان هیات خبرنگاران اعزامی، چندین مستندساز نیز حضور دارند كه وقت را مغتنم شمرده و با آیت الله خوشوقت به گفت و شنود پرداختند. آیت الله خوشوقت با گشاده رویی و به مزاح در پاسخ به یكی از سوالات آنان در مورد مذاكرات ایران و 1+5 گفت كه شما باید در مذاكرات 'برنده' باشید زیرا برد- برد یعنی ادامه مذاكرات.

** خبرنگاران اعزامی برای عزیمت به هتل محل اقامت خود در منطقه خضرا (سبز) همگی سوار یك اتوبوس شدند كه چند خودرو نظامی كه مجهز به سلاح های نیمه سنگین بودند، آنها را همراهی می كرد.

** هنگامی كه خبرنگاران در حال عزیمت به هتل محل اقامت خود بودند، نكات امنیتی لازم برای آنان تشریح شد از جمله اینكه دولت عراق برای میزبانی مذاكرات ایران و گروه 1+5 همان تدابیر امنیتی انجام شده در زمان برگزاری اجلاس سران اتحادیه عرب را اتخاذ كرده است.

** اتوبوس حامل خبرنگاران از ایستگاه های بازرسی متعددی عبور كرد و هنگامی كه به محل هتل الرشید رسید، یك قلاده سگ نگهبان وسایل آنها را كه در جعبه های اطراف اتوبوس قرار داشت، بازرسی كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    0 0
    مدیر از جنس انقلاب یعنی این.
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    0 0
    آدم از بودن چنین سیاستمدارانی احساس غرور میکنه
  • عبدلعهد ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    انشاالله رییس جمهوراینده
  • ن.ش.ل ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    كاشكي حداقل در پستهاي مديريت درون كشور هم الگو سازي و هم بومي سازي مي شد تا بعضي از اين به اصطلاح مدير نما ها ي نامحرم كمي از روشها و منش هاي فرزندان واقعي انقلاب (همچون دكتر جليلي )مي آموختن چگونه بودن را در نظام اسلامي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    اکسیژن اضافه به خاطر مسافران وی آی پی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس